Pazarlama iletişiminde dönüşüm kapıya dayandı
Bu haftaki podcast’imize çoğumuza ilk duyduğunda garip ve belki de yanlış gelecek bir iddiayla başlamak istedik: pazarlama çalışmalarının etkisini maksimum potansiyele ulaştırmak için deneyim artık yeterli değil. Evrim, hayatımıza bazen bir opsiyon, bazen de bir zorunluluk olarak giren kavramlardan biri ve bu dönemin evrimi de kapıya dayandı.
Etkileşim, pazarlama çalışmalarının etkisini ölçmenin altın yoluydu. Birini aksiyon almaya önce bir kere, sonra devamlı bir şekilde ikna etmek demek başarılı olduğunuz anlamına geliyordu. Etkileşim zaman geçtikte markaların varlığını sürdürülebilir kılmakta yetersiz kaldığı için giderek artan rekabette yerini deneyime bıraktı. Ancak deneyim de 5 muhteşem yılının ardından geçerliliğini yavaş yavaş yitirmeye başladı.
Elbette deneyimi ve etkileşimi listenizden silmeyin. Bu ikili sadece artık tek başlarına alışılmış etkiyi yaratmıyor. Peki, sırada ne var? Tanıştıralım; katılım. Katılım veya katılmak paydaşları daha güçlü kılarken onlara bir ses verir. Çünkü katılmak, adı üstünde, iki yönlüdür.
Peki doğru katılım nasıl yapılır? Yıllardır etkileşim ve deneyime yaptığınız yatırımları şimdi de bu yeni pazarlama stratejinize yapmaya değer mi? Katılımın sizin kurumunuza katkıları neler olabilir? Tüm bu soruların yanıtları, bu haftanın Marketing Türkiye Podcast Serisi’nde…