Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor? -2: “2025’te fark yaratacak stratejiler”
Geride bıraktığımız yıl, pazarlama dünyası için tam anlamıyla bir sınav yılıydı. Türkiye pazarındaki ekonomik belirsizlikler ve globalde yaşanan çalkantılar, CMO’ların esnekliklerini ve stratejik öngörülerini sınadı. Ancak başarılarıyla dikkat çeken CMO’lar kriz yönetimiyle sınırlı kalmayıp geleceği şekillendirme misyonunu da başarıyla üstlendiler. “Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor?” dosyasının ikinci bölümünde yine bu zorlu maratondan başarıyla çıkan liderlerden ilham veren değerlendirmelerini dinledik…
*Marketing Türkiye Özel Almanak sayısında yayınlanan “Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor?” dosyası 3 bölüm halinde marketingturkiye.com.tr’de yer alacak. Serinin diğer bölümlerini takip etmeyi unutmayın!
İnsanlar bir amaca hizmet eden markalar istiyor
✓ 2024, güven markası olma yolunda müşterilerimizle ve çalışanlarımızla kurduğumuz bağları güçlendirdiğimiz, aynı zamanda toplumsal etkimizi derinleştirdiğimiz bir yıl oldu. İnsanlar elini taşın altına sokan markaların ürünlerini almak istiyor. Gençler böyle kurumlarda çalışmayı tercih ediyor. Biz de 76 yıllık bankamızın müşterisiyle kurduğu, yıllara dayanan güven ilişkisini “Senin Yanında Akbank” mesajımızla bir kez daha vurguladık.
✓ Müşterilerimizin ihtiyaçlarını en hızlı şekilde tespit edip bu ihtiyaçlara uygun finansal çözümler geliştirmeye devam ederken, toplumsal fayda yaratan projelerimizin etki alanını daha da genişlettik. “Sürdürülebilirlik insan için, hepimiz için” kampanyamızla insan odaklı sürdürülebilirlik vizyonumuza, sürdürülebilirliğin yalnızca çevre değil, hayatın her alanını kapsayacak şekilde ele alınması gerektiğine dikkat çektik. Yapay zeka, büyük veri analitiği ve finansal teknoloji çözümleri, müşteri deneyimini 2025’te de zenginleştirmeye devam edecek. Biz de bir yandan müşterilerimiz için en iyi deneyimi yaratmaya çalışırken bir yandan da insan odaklı sürdürülebilirlik projelerimizi önceliklendirmeyi sürdüreceğiz.
Mükemmel müşteri deneyimi mükemmel çalışan deneyimiyle yaratılıyor
✓ 2024, iş dünyasını herkes için daha iyi bir yer haline getirme hedefimiz için güvenilir, yenilikçi hizmetlerimizle paydaşlarımıza fayda sağlayarak lider konumumuzu güçlendirdiğimiz, üç haneli büyüme oranına ulaştığımız bol ödüllü bir yıldı. B2B Excellence Awards’da 4. kez üst üste “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortağı” olduk. “Amansızca müşteri odaklılık” yaklaşımımızla TCXA™️ Türkiye Müşteri Deneyimi Ödüllerinde 4, ICXA™️ Uluslararası Müşteri Deneyimi Ödüllerinde 2 ödül aldık.
✓ Değişen çalışan beklentilerine odaklanarak hediye kartımızı bir esnek yan haklar platformuna dönüştürdük. Perakende devlerini bir araya getirerek 40 binin üzerinde noktayla çalışanların tercih özgürlüğünü artırdık. Ayrıca şirketleri yemek kartının değil içine yüklenen tutarın farklılaştırdığını vurgulayarak müşterilerimize, çalışanlarının bakiye bitirme hızları, çevrelerindeki ortalama menü fiyatları, sektörlerindeki ve konumlarındaki şirketlerin ödenek tutarları gibi veriler sunarak planlamalarında rehberlik ettik. Mükemmel müşteri deneyiminin mükemmel çalışan deneyimiyle yaratıldığını biliyoruz. Bu yüzden sadece hizmetlerimizi değil çalışanlarımızın iş süreçlerini sadeleştirerek dijitalleşmeye devam edeceğiz.
Yeni yılın da anahtarı güven
✓ Bu yıl kampanyalarımızda yalnızca ürünlerimizi değil, insanların hayatlarını nasıl dönüştürdüğümüzü anlatmaya odaklandık. Kendi ışıklarını yansıtmaları için kadınları desteklemeyi amaçladığımız “Philips Lumea ile Kendi Işığını Yansıt” kampanyası ile medyada ve sosyal platformlarda önemli bir görünürlük sağladık. Philips Avent ile de “Ebeveynlik Ekip İşidir” dedik ve çocuk bakımının sadece annelerin değil babaların da sorumluluğu olduğunu vurguladık. 2024, bize pazarlamanın; güven, samimiyet ve sürdürülebilir bir ilişki inşa etmek olduğunu bir kez daha gösterdi. Bu, 2025 planlarımızı şekillendirirken de rehberimiz olacak.
✓ 2025 yılında hedeflerimize ulaşmak için ürün çeşitliliğimizi artırarak ve inovatif teknolojilere yatırım yaparak büyümeyi hedefliyoruz. Sosyal sorumluluk projeleri ile kadınların sesini daha çok duyuracağız. Tüketicilerin ihtiyaçlarını daha iyi anlamak ve onlara kişiselleştirilmiş çözümler sunmak için dijitalleşme ve veri analitiğine yatırım yapacağız. Omnichannel stratejilerimizle mükemmel deneyimler sunmaya, kapsayıcı içeriklerle daha fazla haneye ulaşmaya devam ederken, Z kuşağına yönelik kampanyalara ağırlık vereceğiz. Influencer ve medya projelerimizle, Philips markasını en çok konuşulan ve güvenilen markalardan biri olarak konumlandırmaya devam edeceğiz.
Bu yıl da iletişimimizle fark yarattık
✓ Talebin zorlayıcı bir nitelik taşıdığı 2024, bizler için keyif, pozitif enerji ve pragmatik faydalar sağlayan, ürün ve iletişimlerimizle bir kez daha bizi ayrıştıran, daha da güçlendiğimiz bir yıl oldu. İçecek şirketi vizyonumuzu somutlaştıran yenilikçi ürünlerimiz ve iletişimlerimizle, fonksiyonel ya da duygusal faydayı, hayata dokunan samimi dille sunarak değer zincirinin tümüne yayılan bir etki yaratmak, bizim için çok önemli.
✓ Tüketicilerimize tek taraflı reklamlar yerine, onların hayatlarının gerçekliğini yakalayan, samimi ve etkileşim çeken içerikler sunuyoruz. Ayrıca, sosyal medya hesaplarımızda 1 milyonu aşkın takipçi ailemizle, yüksek etkileşim alan bir fenomen gibiyiz.
✓ Markamız, liderliğimizi sağlamlaştırdığımız kategorilerimiz ve organizasyonumuz daha da güçlendi; samimi, yaratıcı, efektif, gerçek içgörüye dayanan iletişimlerimiz ve tüketicimizle yüksek etkileşimimizle, soğuk içecekler arasında ilk akla gelen markalardan biri olmaya devam ettik.
✓ 2025 yılının özellikle ilk yarısında zor ekonomik iklim beklenebilir, ancak ürün portföyümüz, daha iyisi için sürekli kendisiyle rekabeti içselleştirmiş ekiplerimiz ve iletişimlerimizle, yeni başarılara hazırız.
Değeri yeniden tanımladığımız bir yıl oldu
✓ Alarko Şirketler Topluluğu olarak 70. yaşımızı kutladığımız 2024 yılında uluslararası bir portföy şirketi olma hedefimiz doğrultusunda enerji, modern tarım ve havacılık sektörlerindeki yenilikçi yatırımlarımıza devam ettik. Turizm, sanayi, elektrik dağıtım gibi B2C iş kollarımızda ulaştığımız yüksek müşteri memnuniyeti oranları ve layık görüldüğümüz itibarlı ödüllerle gurur duyduk. Bu yıl Alarko logosunu yenilemenin de heyecanını yaşadık. Dönüşen dünyadaki öncü rolümüzü çok iyi yansıttığına inandığımız yeni logomuzun ve “Değerin Yeni Tanımı” olarak belirlediğimiz sloganımızın lansman sürecini yürüttük.
✓ 2025’te topluluk olarak tüm gruplarımızla marka iletişimi, sürdürülebilirlik yönetimi ve toplumsal projelerde sinerjik bir yaklaşımla ilerleyeceğiz. Sorumlu iletişim politikamızı merkeze aldığımız ve ortak pozitif etkimizi büyüttüğümüz bir yıl olacak. Tarım sektöründe 360 derece yer alma hedefimiz doğrultusunda yatırımlarımıza devam edeceğiz. Turizmde yenilikçi projelerle sektördeki lider konumumuzu pekiştirdiğimiz bir yıl olacak. Özetle “Değerin Yeni Tanımı” mottomuzun vücut bulduğu anlamlı yatırımlar, toplumsal projeler ve iş birlikleri ile rotamızı 100. yılımıza çevirdiğimiz bir döneme gireceğiz.
Yılın öğretisi hızlı adaptasyon oldu
✓ 2024 yılı, e-ticaretin değişen dinamikleri ve ekonomik gelişmelerin tüketici alışkanlıklarını yeniden şekillendirdiği bir dönem olarak kayda geçti. Bu süreçte, uyum sağlamak ve belirlediğimiz hedeflere ulaşmak önceliğimizdi. 2024 yılı Pazarama adına; büyüme, uyum ve inovasyon odaklı bir yıl olarak şekillendi. CRM projeleri aracılığıyla kişiselleştirilmiş müşteri deneyimini derinleştirirken, dijital performans yatırımlarımızın verimliliğini artırdık ve yapay zeka entegrasyonuyla tüketici ihtiyaçlarını daha doğru analiz ettik. Marka bilinirliği ve konumlandırmamıza stratejik yatırımlar gerçekleştirdik. Bu yılın en değerli öğretisi ise, değişen tüketici alışkanlıklarına hızlı adapte olmanın ve teknolojiyi ekip ruhuyla harmanlamanın başarı sağlamadaki rolü diyebiliriz.
✓ 2025 yılı için belirlediğimiz hedefler arasında sürdürülebilir büyüme ve inovasyonu ön planda tutmayı önceliklendiriyoruz. Yeni kullanıcı kazanımını artırırken, marka sadakati ve deneyimini geliştirecek stratejiler üzerinde yoğunlaşacağız. Ek olarak, iş ortaklarımıza ve paydaşlarımıza değer katacak, e-ticaret ekosistemini güçlendirecek projelere odaklanacağız. 2025 yılı, sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk projelerimizle sektördeki etkimizin daha da artacağı bir yıl olacak
2025’te yeniliklere ve gelişime odaklanacağız
✓ 2024 yılı, iş süreçlerimizi optimize ettiğimiz, pazardaki konumumuzu güçlendirdiğimiz ve müşteri memnuniyetinde çıtayı yukarı taşıdığımız bir yıl oldu. Pazar araştırmalarında sektör birincisi olmamız da emeklerimizin karşılık bulduğunun bir göstergesi. Ayrıca veri odaklı yaklaşımımız, bu yıl da pazarlama stratejimizin merkezindeydi. Veri analitiği ve yapay zeka destekli çözümlerimiz sayesinde müşterilerimizin ihtiyaçlarına daha hızlı ve doğru yanıt verdik. Teknolojiyi iş süreçlerimize entegre ederken, insan dokunuşunun değerini de hep ön planda tuttuk.
✓ 2025, yeniliklere ve gelişime odaklandığımız bir yıl olacak. Amacımız, müşterilerimizin hayatını kolaylaştıran ve onlara gerçek anlamda değer katan projeler sunmak. Yapay zeka ve otomasyonu süreçlerimize daha fazla entegre ederek, müşteri deneyimini kişiselleştirmeyi hedefliyoruz. Bunun yanı sıra, ekosistemimize değer katacak yeni ürünler geliştirmek ve değişen ihtiyaçlara hızla adapte olmak için çevik yapımızı korumaya devam edeceğiz. 2025 yılını hem başarılarımızı büyüttüğümüz hem de sektöre yeni standartlar kazandırdığımız bir dönüm noktası olarak görüyoruz.
Almanya’dan Çin’e uçtan uca hizmet…
✓ Sektörün “en erişilebilir ve çözüm üreten operasyonu olmak” amacıyla oluşturduğumuz vizyon ile müşteri memnuniyeti ve verimliliğini rekor seviyeye ulaştırdık. Kullanıcı deneyimi ve verimliliğe odaklanarak self servis kanallarını çeşitlendirip geliştirdik. Chatbot lansmanı yapay zeka desteği ile temsilci sayısını düşürebildik ve müşterilerimize daha hızlı yanıt verebilir hale geldik.
✓ E-ticaret sektörünün güçlü büyümesi sürerken ihracat ve ithalatta çok hareketli bir yıl geçirdik ve Aras Kargo olarak bu çift yönlü uluslararası e-ticaret hareketlenmesinde yerimizi aldık. arasglobalcargo.com’u hayata geçirdik ve e-ihracatı kolaylaştıracak yepyeni bir platform ile bugün Almanya’dan Çin’e kadar uzanan kesintisiz ağımızla iş ortaklarımıza uçtan uca hizmet sunuyoruz. Türkiye’de, hizmet verdiğimiz alanda kendi teknolojisini üretebilen tek marka olarak yeni ürün ve hizmetlerimiz ile Türkiye’de e-ticarete ve ekonomik gelişime katkımızı artırarak sürdürmeye devam edeceğiz.
✓ Değişen müşteri ihtiyaçlarına cevap vermek üzere elimizdeki operasyonel veriyi işleyip anlamlandırmaya, yapay zeka uygulamalarıyla en etkin şekilde yönetmeye, kişiselleştirilmiş, esnek ve kullanıcı deneyimine odaklanan hizmetler sunmaya devam edeceğiz.
Zor bir yıl fırsatlarla geliyor
✓ Evyap olarak yaklaşık 100 yıldır Duru, Arko, Activex ve Emotion gibi kendi alanlarında Türkiye’nin en çok tercih edilen, akla ilk gelen ve güvenilen markalarımızı tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Bu başarıya, markalarımız, sanayideki gücümüz ve uzmanlığımıza dayanan tüketici odaklı inovasyonlarımız ve çoklu kanallara dayalı iletişim yatırımlarımızla ulaştık. Bu anlamda 2024 hem markalarımızın tüketicileriyle bağını güçlendirdiğimiz hem de sektördeki iş payımızı büyüttüğümüz bir yıl oldu. Aynı zamanda Kristal Elma, Felis, Ambalaj Ay Yıldızları gibi kıymetli ödüllerle emeklerimizin taçlandığı bir yılı geride bırakıyoruz.
✓ 2025 zor bir yıl olacak gibi görünüyor, ancak her zorluk kendi içinde bir fırsatı da barındırır. Köklü geçmişimizden güç alarak, “sağlıklı, temiz, güzel bir yaşam” için değer üretme misyonumuzla zorlukları fırsata dönüştürüp hep daha iyisini yapmaya devam edeceğiz. Piyasadaki gelişmelere hızlı ve esnek bir şekilde adapte olmayı; teknoloji, inovasyon ve iletişim yatırımlarımıza devam etmeyi, markalarımızın tüketicilerimizle bağını daha da güçlendirmeyi ve pazar payımızı büyütmeyi hedefliyoruz.