Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor? -3: “Deneyim evreni yaratmak…”
2024, pazarlama liderleri için yalnızca zorlu değil, aynı zamanda dönüştürücü bir yıl oldu. Yıl boyu dillerden düşmeyen kelimelerden biri de kuşkusuz deneyimdi… Hal böyleyken pazarlama evreninin güçlü liderlerinin stratejilerinin merkezinde de “deneyim” olması elbette sürpriz değil. “Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor?” dosyasının son bölümünde gelin deneyimi farklı perspektiflerle ele alan başarılı CMO’lara birlikte kulak verelim…
* Marketing Türkiye Özel Almanak sayısında yayınlanan “Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor?” dosyası 3 bölüm halinde marketingturkiye.com.tr’de yer aldı. Serinin diğer bölümlerini takip etmeyi unutmayın!
Dönüşüm yolculuğumuz devam edecek
✓ 2024 yılı, Kiğılı için hem dönüştüğümüz hem de iyi sonuçlar getirdiğimiz başarılı bir yıl oldu. Barış Arduç’un marka yüzü olarak yer aldığı “Üstüme Rahat Bi’ Şeyler Alayım” ve “Üstünde Ne Var?” kampanyalarımız, tüketiciyle güçlü bir duygusal bağ kurarak marka algımızı daha da güçlendirdi.
✓ Spor alanındaki sponsorluklarımızla da gençlere ilham veren bir marka olma yolunda önemli adımlar attık. Fenerbahçe Spor Kulübü, Alanyaspor, Başakşehir, Samsunspor, Türkiye Voleybol Federasyonu, Türkiye Hentbol Federasyonu ve Türkiye Milli Paralimpik Komitesi gibi organizasyonlarla yaptığımız iş birlikleri, sporun birleştirici gücünü Kiğılı’nın modern ve yenilikçi giyim anlayışıyla buluşturdu. Bu sponsorluklar, markamızın değerlerini temsil etmenin yanı sıra genç kitlelerle bağ kurmamızda etkili oldu. 2025 yılında Kiğılı olarak, dönüşüm yolculuğumuzu hızlandırmaya ve yeni neslin beklentilerini karşılayan çözümler sunmaya odaklanacağız. Dijitalleşme yatırımlarımızı artırmayı ve teknolojiyi operasyonlarımızın her alanında daha etkin kullanmayı hedefliyoruz. Sürdürülebilirlik ise 2025 yılı için en önemli odak noktalarımızdan biri olacak.
Stratejimizin merkezinde müşteri deneyimi var
✓ 2024 yılı, grup bünyemizde çoklu marka stratejimize odaklanarak farklı hedef kitlelere, ihtiyacı olan yenilikçi teknolojileri hayatlarına kazandırdığımız önemli bir yıldı. Kategori ve ürün gamındaki gelişimimiz pazarda da karşılığını aldı. Saruhan Holding bünyesinde dijital dönüşüm ve müşteri deneyimini merkeze alan genel stratejilerimizi de başarıyla hayata geçirdik. Sektöründeki lokomotif markamız Fakir Hausgeräte dışında teknolojik kişisel bakım cihazlarında pazara çıkardığımız yeni markamız iYO, güçlü ve geniş satış kanallarımızla yaklaşık 4 yıldır Türkiye ana distribütörlüğünü yaptığımız De’Longhi ve Braun Household markaları ile yine pazara ve GFK datalarına hızla giriş yapan Range markalarımızdaki yeni kategori ve ürünlerle portföyümüzü genişletirken, teknolojik yenilikleri ve trendleri ürünlerimize entegre etmeye odaklandık.
✓Ürünlerimizde teknolojik özelliği ve farklı olmayı çok önemsiyoruz. Teknoloji ve dijitalleşme odaklı yatırımlarımıza devam edeceğiz. Hedef kitlemizin yaşam kalitesine, iyi yaşam odağına odaklanan teknolojilerle farklılığımızı yine ortaya koyacağız.
Deneyim odaklı konsept mağaza sayımızı artıracağız!
✓ Uyku sektörünün Türkiye’de en yenilikçi ve en beğenilen markası Yataş Bedding olarak 2024 yılı hem iç pazar hem de ihracat açısından istikrarlı büyüme sağladığımız bir yıl oldu. Üretimde verimliliğimizi artırırken yurt içi ve yurt dışındaki istikrarlı büyüme stratejimizi planladığımız şekilde uyguladık. Tüm bu süreçlerle paralel olarak pazarlama tarafında deneyim, müşteri memnuniyeti ve sosyal sorumluluk alanlarına odaklanan bir strateji izledik.
✓ Müşteri deneyimi, sosyal sorumluluk, inovasyon odaklı çalışmalarımızı 2025 yılında da aynı hız ve etkiyle sürdürmeyi planlıyoruz. Teknolojinin hızla geliştiği günümüzde pazarlama stratejilerimize daha dijital uygulamalar, kişiselleştirilmiş deneyimler ve sosyal sorumluluk alanında çalışmalarımızla devam etmek hedeflerimiz arasında yer alıyor. Teknoloji ve inovasyon alanında yaptığımız çalışmaları pazarlama stratejilerine entegre ederek, daha inovatif ürünlerle geniş bir müşteri kitlesiyle buluşma ve müşteri sadakatini artırma çalışmalarımıza ağırlık vereceğiz. Rekabetin hem ürün hem deneyim tarafında hızla arttığı sektörümüzde, müşteri etkileşimini artıracak pazarlama çalışmalarını hızlandıracağız.
Bir English Home evreni oluşturmayı hedefliyoruz
✓ 2024 yılı, perakende sektörü ortaya çıkan projeleri göz önüne aldığımızda verimli bir yıldı. English Home olarak, pazarlama faaliyetlerimiz kapsamında hem online hem de mağaza içi deneyimi entegre ettiğimiz müşteri odaklı bir pazarlama stratejisi geliştirdik. 2024, hızlı değişen pazar koşullarına uyum sağlama noktasında dijital dönüşümün ve yapay zeka teknolojilerinin faydalarını ve kolaylıklarını gösterdi. English Home olarak kapsamlı bir marka dönüşüm hikayesinin içerisindeyiz ve 2024 bu açıdan en verimli yılımızdı. Yılın ilk ayında kurumsal kimliğimizi değiştirerek başladığımız bu dönüşüm hikayesi yeni söylemimiz “English Home Farkı Var” ile devam etti. Bizim için 2024 tam anlamıyla bir dönüşüm yılı oldu diyebiliriz.
✓ Müşteri deneyimi hiç kuşkusuz perakende sektörünün en büyük önceliği. English Home olarak en önemli planımız müşterilerimize temas edeceğimiz yeni kanallarda, yeni ürünlerimizle, yeni deneyimler elde etmelerini sağlamak. 2025 yılında mevcut projelerimizi geliştirerek sürdürmeyi, yeni pazarlama alanlarıyla daha derin iletişim kurmayı ve markamızın dönüşüm hikayesinde müşterilerimizle daha yakın bağ kurduğumuz bir English Home evreni oluşturmayı hedefliyoruz.
Stratejimizin temelleri yenilik ve dönüşüme dayanıyor
✓ 2024; kullanıcılarımız için ek alım gücüne ihtiyaç duydukları, alternatif ödeme çözümlerine başvurdukları bir yıl oldu. Biz de “Perakendenin Ödeme Çözümü” olarak Hopi Harcamaya Hazır Limit’i lanse ettik. “Alışverişi demokratikleştirme” hedefimizle kredi/banka kartı olmayan, yeterli limiti bulunmayan veya kart kullanmak istemeyen kullanıcılarımıza ek alım gücü ve geri ödeme kısmında 60 gün ödeme erteleme ve vade farksız taksitlendirme gibi avantajlar sağladık. Hızlı bir şekilde yayılan ürünümüz, 2024’ün sonunda 60’tan fazla markada kullanılabilir oldu. Bu da bizlere pazarlamanın altın kuralı olan ürün, zaman, yer ve teklif doğru olduğunda müşterilerin takdirinin kazanıldığını, rakamlarla bir kez daha gösterdi.
✓ Bir sadakat programı olarak yolculuğuna başlayan Hopi, bugün sağladığı ödeme çözümleri ile Türkiye’nin ilk ve tek müşteri teknolojileri şirketine dönüştü. Yenilik ve dönüşüm temeline dayanan stratejimizle müşterilerimize 2025 yılında da Paracıklar ve fintech ürünlerimizle alışverişlerinde kafa rahatlığı sunmaya devam edeceğiz. Nakit iade ve cazip ödeme teklifleri sunarken; 18 milyon kullanıcımızın verilerini, alışveriş ve davranış trendlerini yapay zeka ile daha kapsamlı şekilde anlamlandırarak, doğru segmente doğru teklifte bulunmayı hedefliyoruz.
2025’te liderliğimizi güçlendirmeyi hedefliyoruz
✓ 2024 yılı, CarrefourSA olarak yenilikçi ve etkili adımlar attığımız bir dönem oldu. 70 ilde bin 200 mağazamız ve e-ticaret platformumuzla 209,5 milyon ziyaretçiye ulaştık. Teknolojik dönüşümümüzü kişiselleştirilmiş kampanyalar, alternatif ödeme çözümleri, akıllı kasa sistemleri ve Tally akıllı robotlarla güçlendirirken; Retail Media yatırımımız pazarlama stratejimizi güçlendirdi. 6 ildeki 14 Lezzet Arası restoranımız, organizasyonlar için Lezzet Arası Catering hizmetimiz ve CarrefourSA Profesyonel adıyla HORECA sektöründeki çalışmalarımızla yeme-içme sektöründe büyümeye devam ediyoruz.
✓ 2025 yılında CarrefourSA olarak sektör liderliğimizi daha da güçlendirmeyi ve yenilikçi vizyonumuzu genişletmeyi hedefliyoruz. Yeme-içme sektöründe büyüme hedefimizle yeni Lezzet Arası restoranları açmayı planlıyoruz. Lezzet Arası Mutfak’la fiziksel ve çevrimiçi yemek hizmetleri sunmayı sürdürürken, CarrefourSA Profesyonel ile HORECA sektörüne yönelik çözümlerimizi de genişleteceğiz. 30 yıllık deneyimimizden aldığımız güçle CarrefourSA’yı dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve değer odaklı bir sistemle geleceğe taşıyacağız.
Alışılmışın ötesinde hizmet sunmak için yatırımlarımıza devam edeceğiz
✓ Dijitalle birlikte kökten değişen dünyanın en önemli sonucu özgürlük ve demokratikleşme. TurkNet olarak kuruluşumuzdan bugüne internetin demokratikleşmesini savunuyoruz. Taahhüt, kota, cayma bedeli ve farklı tarife gibi modellerden arındırılmış yalın hizmetle sınırları kaldırıyoruz. Yüksek hızları erişilebilir fiyatları herkesin hizmetine sunarak fark yaratıyoruz. 2024’te iletişim ve pazarlama çalışmalarımızda, “sosyal şirket” vizyonumuzla örtüşen işler ön plandaydı. 19 Mayıs “Işığım Atatürk” projemizde Atatürk’ün sesini AI ile canlandırarak tarih ve teknolojiyi buluşturan çarpıcı bir içerik oluşturmaya çalıştık. 10 Kasım filmimizle Ulu Önder’imizi, Yeni Türkü’nün “Resim” şarkısı eşliğinde #SenHepVarsın diyerek andık. “GigaFiber İstiyorum” kampanyamızla mahalleleri yarıştırdık ve yılı ödüllerle taçlandırdık.
✓ TurkNet olarak abonelerimize ve potansiyel kullanıcılara ezber bozan, yeni nesil yöntemlerle ulaşmaya, alışılmışın ötesinde hizmet sunmak için yatırımlarımıza devam edeceğiz. Marka kimliğimizde önemli değişimlerle, kullanıcılarımız için daha yenilikçi bir görsel dünyayı 2025’in ilk aylarında lanse edeceğiz. Dezavantajlı bölgelere aynı hız ve kalitede interneti ulaştırmak üzere projemizin de detaylarını çok yakında duyuracağız.
Fark yaratan müşteri deneyimleri sunacağız
✓ 2024, müşterilerimize daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarak veri konusuna odaklandığımız bir yıl oldu. Dijitalleşme ve kişiselleştirilmiş hizmet stratejilerimizi birleştirerek müşterilerimizin ihtiyaçlarına hızla yanıt verdik. Marka araştırmalarını temel alan iletişim çalışmalarıyla, dijital kanallardan gelen kiralamaların payını 6 puan artırdık. Hedef kitlemizin bir arada olduğu farklı mecra kullanımlarıyla e-ticaret dönüşümlerimize katkı sağladık. Echo Awards, B2B Excellence Awards, Tech Brands Türkiye, Hermes Creative Awards, Hammers Awards, Marcom Awards, En İyi CMO gibi ödüllerle taçlandırıldığımız bir yıl geçirdik ve En Büyük 22. Şirket olduk. Müşteri Deneyimi alanındaki başarımızı 16. kez EMEA Bölgesi NPS 1.si olarak perçinledik.
✓ Öncelikle verimlilik odaklı bir yıl planlıyoruz. Kendi kanallarımızı ve veri gücümüzü devreye alacağımız otomasyon sistemlerini daha stratejik kullanacağız. Kreatif stratejilerimizde uygulamaya alarak oluşturduğumuz yapay zeka uygulamalarımızı çoğaltacağız. B2B pazarlama stratejimizle 2024’te attığımız adımları, iş birlikleriyle genişleterek güçlendireceğiz. Yenilikçi hizmet tasarımlarımızla fark yaratan müşteri deneyimleri sunacağız. İnsan gücüne dayalı bazı kullanımları, otomasyon ve yapay zeka tabanlı süreçlere dönüştüreceğiz.