Pazarlama sektörünün ilk AI eğitimi “Marketing Türkiye C-Suite AI Akademi” yoğun bir katılımla gerçekleşti…
“Yapay Zekanın Medya ve Yaratıcılık Dünyasındaki Rolü” ana temasıyla pazarlama sektörüne özel olarak tasarlanan ilk AI eğitimi “Marketing Türkiye C-Suite AI Akademi”nin ilki yoğun bir katılımla gerçekleşti… Pazarlama sektörünün üst düzey yöneticileri için özel olarak tasarlanan “AI Akademi”de dört gün boyunca uzman isimler ve vaka çalışmalarıyla yapay zekanın pazarlama süreçlerinde nasıl kullanılacağı uygulamalı olarak ele alındı. Dört modülden oluşan eğitimlerin içeriği Marketing Türkiye, Deloitte Türkiye, Kuantum Araştırma, Kaju İstanbul, OPN Forte, TVekstra ve Crescendo Analytics tarafından hazırlanırken eğitimler Türk Eğitim Vakfı Workshop’u ile tamamlandı…
Dört ayrı modülde tasarlanan ve anlatımların uygulamayla da desteklendiği C-Suite AI Akademi’nin üçüncü ve dördüncü modülleri 29-30 Mart tarihlerinde gerçekleştirildi. “Yapay Zekanın, Medya ve Yaratıcılık Dünyasındaki Rolü” ana temasıyla tasarlanan eğitimler, İTÜ Arı Teknokent ve Lenovo Türkiye ev sahipliğinde, Marketing Türkiye C Level Club üyelerinin katılımıyla gerçekleşti.
Eğitimin üçüncü gününde OPN Forte Genel Müdürü Okan Özcan öncülüğündeki OPN Forte ekibi “Yapay Zeka Kronikleri”, “Medya ve Pazarlamada Yeni Bir Çağ” başlıklı sunumlarla medya satın alma ve veri dünyasına yapay zeka çerçevesinden farklı bir bakış getirdi. OPN Forte ekibi “Yapay Zeka Vizyonuna ve Teknolojik Alt Yapısına Bütünsel Bakış, Yapay Zeka’nın Medya Sektöründeki Uygulamaları ve İş Hedeflerinin İncelenmesi” konularına değinirken sektörel analizler yaptı. Okan Özcan sunumunda “AI mükemmel değildir ve sahip olduğu veri kadar iyidir. Bir makine öğrenimi görüntü tanıma aracı, iki farklı görüntü arasındaki farkı tanımakta zorlanıyorsa, muhtemelen doğru bir ayrım yapmak için gereken veri veya görüntülere sahip değildir” sözleriyle AI teknolojisinin GEN AI ile birlikte daha da yaygınlaşarak derinleşeceğini vurguladı.
İTÜ Arı Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Atilla Dikbaş eğitimlerin üçüncü günün sonunda katılımcılara yönelik bir konuşma yaptı. İTÜ Arı Teknokent hakkında bilgi veren Prof. Dr. Dikbaş’ın sözlerini “Yuvanızdasınız…” diyerek tamamlaması İTÜ Arı Teknokent’in kapsayıcılığının da bir göstergesi oldu. Dikbaş’ın ardından genç girişimciler İTÜ Arı Teknokent bünyesinde hayata geçirdikleri ve ciddi yatırımlar alan projelerini katılımcılarla paylaşama fırsatı buldu.
Bilgi, uygulamayla buluştu
Eğitimlerin dördüncü ve son gününde Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Lideri Hakan Göl, “Pazarlamada Yeni Yönetişim Modelleri”, “Ekip ve Ekosistem”, “Yenilik ve Yol Haritası” başlıklı sunumlarını gerçekleştirdi. “Üst düzey yöneticiler olarak, dönüşüm için planlama ve departmanlar arası öğrenmeye yönelik başlangıçlar yapmalıyız” diyen Göl, medya sektörünün effectiveness ve efficiency konularında ciddi zorluklarla karşı karşıya olduğunu ve yeni dönemde “Life Time Value” ve “Otomatizasyon’’ konularının büyük önem taşıdığını dile getirdi.
Hukuk ve regülasyonlar da eğitimlerin önemli konu başlıkları arasında yer aldı. Eğitimlerde yapay zekanın karar alma süreçlerindeki tarafsızlığı, özellikle veriye dayalı algoritmaların insan haklarına, özgürlüklere ve önyargılara karşı duruşu tartışıldı. Güvenin geleceği etik ve mahremiyet konuşuldu…
Hakan Göl’den sonra sunumuna başlayan BluTV CMO’su Merve Naz Atmaca Özdurak, yapay zekayı orijinal içeriklerinin kreatif süreçlerinde nasıl kullandıklarını örnekler üzerinden anlattı. Otokoç Otomotiv CMO’su Esra Arslanbaş Kaynak ise Koç Topluluğu’nun üretimsel yapay zeka uygulaması KoçGPT’den örnekler vererek anlatılanlara katkıda bulundu.
Eğitimlerin son bölümünde TEV Genel Müdürü Banu Taşkın ve ekibinin briefiyle Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kreatif ajans KAJU liderliğinde yapay zeka araçlarını kullanarak oldukça etkileyici bir workshop’a dahil oldu. Sosyal sorumluluk projesi kapsamında Türk Eğitim Vakfı ile C Level Club’ın iş birliğinin sürekli hale getirilmesine de karar verildi.
Eğitimlerin tamamlanmasının ardından katılımcılar sertifikalarını Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in elinden alarak ilk C-Suite AI akademiyi başarıyla tamamladı.
C-Suite AI Akademi C Level Club katılımcıları
- Banu Soyak – Lenovo Türkiye GMY
- Sinem Görgöz İnnice – Akbank Brand Management Senior Vice President
- Cem Eroğlu- VP Turkey&MEA&Central Asia at Adform
- Cem Demiroz – Watsons Türkiye CMO
- Osman Badur– Vestel Pazarlama Direktörü
- Emre Kurtoğlu – Teknosa CMO
- Esra Arslanbaş Kaynak – Otokoç Otomotiv CMO
- Gül Sağır Aydın – Turknet CMO
- Dilek Çapanoğlu – Co-CEO / Board Member at İstanbul Akvaryum
- Aylin Alpay– TAV CMO
- Murat Atay– TVekstra Kurucu Ortak
- Merve Puhaloğlu Eraslanoğlu – TVekstra CEO
- Merve Naz Atmaca Özdurak- BluTV CMO’ su
- Arzu Eryilmaz – İTÜ ARI Teknokent Girişimcilik Ekosistemi ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı
- Melike Kuş Türkmen – İTÜ ARI Teknokent Pazarlama İletişimi Direktörü
- Günseli Özen– Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni
- Şirin Işık – Humm Organik CEO
- Gizem Erenay Kılıçaslan – Elite World CMO
- Erdem Tolon – Kantar GMY
- Gülnur Uluğ – Muratbey CMO
- Özlem Zülal– Bupa Türkiye CMO
- Hakan Göl – Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Lideri, Partner
- Volkan Kılıç – Kuantum Araştırma Kurucu Ortak
- Kaan Ertüz – Kaju Kreatif Kurucu Ortak
- Deniz Cem Dag – Kaju Kreatif Kurucu Ortak
- Okan Özcan – OPN Forte GM
- Mehmet Akın – Stellantis GMY
- Ferruh Altun – Marketing Türkiye Haber Müdürü
- Duygu Su Ocakoğlu – Marketing Türkiye Reklam Ve Etkinlikler Direktörü
- Alp Hazar Büyükçulhacı – Medya ve Strateji Geliştirme Sorumlusu
- Tolga Unvan – MediaMarkt CMO
- Derya Açar Ergüç – SALT İletişim ve Yönetim Direktörü
- Orjin İbar – Kotex CMO
- Banu Taşkın – Türk Eğitim Vakfı Genel Müdürü
- Zeynep Canan Sülün – Türk Eğitim Vakfı Kurumsal İletişim Müdürü
- Ali Emre Yıldırım – Türk Eğitim Vakfı Pazarlama İletişimi Yöneticisi
- Hürrem Sultan Atay – Head of Data Insights and Strategy at OPN Forte
- Merve Çelik – Head Of Digital at OPN Forte
- Mehmet Özgün Kurt – Data Analyst at OPN Forte