Pazarlama sektörünün “yıldızı parlayan çalışanı” Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında!
Hayatın hemen her alanına entegre olan yapay zeka kimi sektörler üzerinde dominasyonunu hissettirmeye başladı bile. Hal böyle olunca Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısının kapağını “Yapay zeka pazarlama sektörünü nasıl dönüştürecek?” sorusu ışığında hazırlanan “Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka” dosyası aldı…
Cannes Lions özel dosyasından “Şampiyonluğa Uzanan Markalar”a, “Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Koruyucuları”ndan toplumun uzlaşı ve kutuplaşma noktalarına, tüketicinin değişen mutfak alışverişlerinden salonlarda adeta sanat eseri gibi sergilenen dikey süpürgelere; özetle tüm yaza yetecek kadar kapsamlı dosyaları ve araştırmalarıyla Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısı yayında!
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-Dergi uygulamaları aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka
Yapay zekanın entegre olamayacağı tek bir alan dahi olmadığının artık hepimiz farkındayız. Deyim yerindeyse bu orantısız yetenekli yazılımlar profesyonel hayatın her kademesine hızla adapte oluyor. Peki, yapay zeka pazarlama evreninde nasıl bir karşılık buluyor? En çok hangi alanlarda kullanılıyor, dahası tüm bu gelişmelere yön veren sektör liderleri bugünü ve yarını nasıl öngörüyor?
Ali Saydam yazdı: THY’nin reklamı da kanatlanmış
Türk Hava Yolları’nın 4 dakika 16 saniyelik “Türkiye’nin Kanatları” reklam filminde, 1,5 saatlik bir sinema filminde, 3 saatlik bir dizide anlatılabilenden çok daha fazlası dile getirilmiş. Çıtayı da yukarı çıkarmış…
“Doğrusu” vizyonuyla 30 yıllık yolculuk
1993’te İçerenköy’deki ilk mağazasıyla Avrupa’nın en büyük perakende şirketi Carrefour olarak Türkiye’yi hipermarket konseptiyle tanıştırdı; 1996 yılından beri ise Türkiye’nin en köklü gruplarından Sabancı’nın ortaklığıyla yoluna CarrefourSA olarak devam ediyor… 30 yıldır organize gıda perakendesine getirdiği yeniliklerle başarı hikayesini sürdüren şirket, hizmet vermeye başladığı ilk günden bu yana sektörde sayısız ilke imza attı.
İşveren markasını yönetemeyen CEO’nun ömrü kısa olur!
Simon Barrow’un müthiş bir öngörüyle “İşveren Markası” tanımını ortaya attığı günlerden bu yana çok şey değişti… İş dünyası “büyük” ve “sessiz” istifalarla dolu bir dönemden geçerken çalışma modellerinden, şirketlerin amacı ve sunduğu deneyimlere kadar pek çok konu da tartışmaların odağında. Elbette İşveren Markası olmanın gereklilikleri de öyle… Hal böyle olunca The Employer Brand zirvesi için İstanbul’a gelen “İşveren Markası” konseptinin yaratıcısı ve danışman Simon Barrow ile buluşup çalışan deneyiminin yeni gerçeklerini konuştuk…
“Hayalet mutfak” salgını yayılıyor…
Gastronomi gibi geleneksel bir kültürün dijital yansımalarından olan “hayalet mutfak”, kısaca fiziki restoranı olmadan, paket servis usulüyle çalışan işletmeleri tanımlıyor.
Ortak kullanımlı mutfaklarda pek çok farklı restoranı tek çatı altında toplayan hayalet mutfakların sayısı ise her geçen gün artıyor.
Peki, hayalet mutfak trendinin ivme kazanmasının sebebi ne?
Hayalet mutfak işletmeleri neden ve nasıl öne çıkıyor?
Süpürgeler ayaklandı!
Bir yanda tüketicinin adeta evlerinin yeni üyesi olarak konumlandırıp isim verdiği robot süpürgeler, öbür yanda topladığı tozun kirin çetelesini tutan, kablosundan kurtularak bağımsızlığını ilan eden dikey süpürgeler var… Süpürge sektörünün inovasyona doyamadığı bir dönemdeyiz desek yeridir. Tüketici ilk robot süpürge şokunu atlatıp yüzünü dikey süpürgeye döndü şimdilerde… Peki tüketiciler için bir elektrikli süpürgenin olmazsa olmaz özellikleri neler? Bir süpürgeye biçilen ortalama kullanım ömrü ne? Tüketicinin makul bulduğu süpürge fiyatı ne kadar? Hepsi ve çok daha fazlası Marketing Türkiye için Binom Araştırmanın gerçekleştirdiği “Elektrikli Süpürge” araştırmasında…
“Kutup”lar kalabalıklaşıyor!
“Onlar” ve “bizler” elbette ki yeni kavramlar değil bu coğrafya için. Ancak pek çok kanaat önderi toplumda böylesi bir kutuplaşma dönemi anımsamadığını dile getiriyor… Peki, zor günde yan yana durmasıyla haklı bir övünç duyduğumuz toplumumuzu böylesine kutuplaştıran faktörler neler? Toplum bu ayrıştırmadan en çok kimleri ve neleri sorumlu tutuyor? “Öteki”lerle iletişim kurmamızın önünde hangi bariyerler var? Dahası toplumsal uzlaşı için değişime nereden başlamak gerekiyor? Yanıtlar Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Kutuplaşma ve Uzlaşma Noktaları” araştırmasında…
Cannes Lions’a AI damga vurdu
Global arenada yapılmış en başarılı kampanyaların yarıştığı Uluslararası Yaratıcılık Festivali Cannes Lions’ta bu yıl “üretken yapay zeka” başroldeydi. 70’incisi gerçekleştirilen festivalde açılış konuşmasından panellere, sunumlardan toplantılara dek yapay zekanın getirdiği fırsatlar ve tehditler konuşulurken “değişimi yönlendirme ve toplumu şekillendirme gücü olan kampanyalar” ödüllere ambargo koydu.
Şampiyonluğa uzanan markalar
“Tanrı’nın eli”nden Jordan’ın son sayısına, Usain Bolt’un 100 metreyi koştuğu 9,69 saniyeden Mete Gazoz’un hepimizi gururlandırdığı ana dek tarihin ikonik tüm spor karelerinde izleyiciler kadar “markalar”ın da o ana tanıklık ettiğini görüyoruz. Pazarlama evreni ve spor arasında kurulan bu bağ elbette tüketicilerin zihninde de yer ediyor ve her yeni sezonda takımlarla birlikte sponsorları da şampiyonluğa uzanıyor… Spor pazarlamasını ve iletişimini WON Ajans Başkan Yardımcısı Neyire Katipoğlu öncülüğünde mercek altına alırken sporun mutfağından servisine farklı alanlarda rol alan isimlere spor pazarlamasına ilişkin içgörülerini sorduk…
Toplumsal cinsiyet eşitliğinin koruyucuları…
Tüm dünyaya hükmeden erkek egemen imtiyazlar son bulmadıkça “daha iyi bir dünya hayali” insanlığın en az yarısı için bir anlam ifade etmiyor. Henüz çocuk yaşlarda hissedilmeye başlanan toplumsal cinsiyet eşitsizliği; eğitim hakkından aile yaşantısına, sosyal yaşamdan cam tavanlara dek her yerde karanlık bir gölge olarak insanlığın ve kadınların peşinden geliyor. FM Halkla İlişkiler, İçerik ve İletişim Danışmanlık Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin’in desteği ve küresel araştırma verileriyle bu gölgeyi mercek altına alırken, karanlık karşısında kararlı adımlarla yürüyen “Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Koruyucuları”nın projelerini de inceledik…
Bize iyi gelen markalar
Pandemi döneminde yükselen bir trend olan “wellbeing” kavramı bugünün tüketicisi için alışverişlerinde artık temel bir beklentiye dönüşmüş durumda. Öyle ki tüketiciler kendilerine “iyi gelen” markaların ve ürünlerin keşfine çıkarken tıpkı bir marka savunucusu gibi “iyi gelenleri” de tavsiye etmekten geri durmuyor. Peki, Türk toplumu “kendisine iyi gelen markaları” nasıl tanımlıyor? İyi hissetiren ürünleri nasıl keşfediyor? Hangi ürün gruplarında kendisine iyi gelen markalar için daha fazla ödeme yapmayı kabul ediyor? Sia Insight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Bize İyi Gelen Markalar” araştırması tüm bu sorulara yanıt verirken, hazır giyimden gıdaya, beyaz eşyadan elektronik ürünlere dek 14 farklı kategoride de tüketicinin “Sen bana iyi geliyorsun!” dediği markalara ışık tutuyor…
Enflasyon mutfak alışverişini nasıl şekillendiriyor?
Enflasyonun etkileri arttıkça tüketicinin alım gücü azalmaya devam ediyor. Peki, bu enflasyonist ortam tüketicinin mutfak alışverişlerini nasıl şekillendiriyor? Tüketici davranışları ne yönde değişiyor? Yeni alışveriş trendleri neler? Yanıtlar YouGov’un Marketing Türkiye adına gerçekleştirdiği “Enflasyonun Mutfak Alışverişine Etkileri” araştırmasında…
Türkiye’nin plaj çantasında neler var?
Türkiye’nin plajları, her yıl hem yabancı hem de yerli turistler için oldukça popüler bir destinasyon olmayı sürdürüyor. Uzun ve geniş plajlar, hem rahatlayıp dinlenmek hem de çeşitli aktiviteler yapmak için insanları cezbediyor. Peki, Türk halkının plaj çantasının olmazsa olmazları neler? Son dönemde plaj çantası hazırlamak ne kadara mal oluyor? Plaj çantasının favori markaları hangileri? Marketing Türkiye için Roamler Türkiye tarafından yapılan “Türkiye’nin Plaj Kültürü ve Plaj Çantası” araştırması işte bu sorulara yanıt veriyor…
Yansın dünya soğutsun klima…
Yılın büyük bir kısmında yüzümüzü çevirip bakmadığımız klimaların saltanat mevsimi başladı. Halihazırda bir klimaya sahip olanlar kendini şanslı hissedip mevsimin tadını çıkarırken kliması olmayanlar arayışta… Peki ama bu hareketli pazarda neler oluyor? Türk halkının klima kullanım alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Klima tercihlerini belirleyen faktörler neler? Marketing Türkiye için Kuantum Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Klima Satın Alma Tercihleri” araştırması bu sorulara yanıt verirken acı bir gerçeği de gözler önüne seriyor: “Klima alışverişinde tüketicinin sürdürülebilirlik hassasiyeti zayıf…”
Dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası: Perakende Medya
İletişim ve pazarlama sektörünün oyuncuları son iki yıldır perakende medyanın sesinin yükselişine tanıklık ediyor. Dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası olarak kabul edilen “perakende medya” markalara hedef kitlelerinin karşısına “doğru yerde, doğru zamanda” çıkma fırsatı sunuyor. Perakendenin en güçlü kası “data”yı medya araçlarında kullanmasıyla yükselen bu trendi mercek altına alırken alanın güçlü aktörlerinin içgörülerine kulak verdik…
Pazarlama sektörünün en iyileri…
Reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanlarında üretilen en başarılı işlerin yarıştığı Brandverse Awards’ta kazananlar 16 Haziran Cuma günü Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de gerçekleşen görkemli törenle ödüllerine kavuştu. Marketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen, tüm değerlendirme süreçlerine Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağladığı ve rekor bir başvurunun gerçekleştirildiği Brandverse Awards’ta bu yıl jüri değerlendirmesi sonucunda 63 Altın, 141 Gümüş ve 155 Bronz ödül sahiplerini buldu. 7 çalışma ise jüri tarafından Grand Prix ile ödüllendirildi.