İçerik pazarlamasının bilinmeyenleri
Günümüzde çeşitlenmeye devam eden formatlar, platformlar ve teknolojiler; tüketiciyle kurulacak iletişimde daha fazla temas noktası sunuyor. Bu durum içerik pazarlaması faaliyetleri kapsamında planlanması, kurgulanması ve optimize edilmesi gereken alanların da sayısının arttığı anlamına geliyor. Online içerik platformu icerik.com tarafından hazırlanan 2021 İçerik Pazarlaması Raporu, içerik pazarlamasının Türkiye’deki durumunu ve dijital pazarlama sektöründeki etkisini kapsamlı bir şekilde ele alıyor. Araştırmanın temelinde, toplamda 500’e yakın dijital pazarlama profesyonelinin katıldığı bir anket çalışması yer alıyor.
Pandemi döneminde pazarlama bütçeleri arttı
İçerik pazarlamasını kullanım oranını “çok” olarak niteleyenlerin yüzde 52,2’si 250+ kişiden oluşan büyük firmalarda çalışıyor. Aynı zamanda bu grup 2020’de içerik pazarlama faaliyetlerinde sağladıkları başarıyı “başarılı” veya “çok başarılı” olarak değerlendiriyor.
Bütçesinin en fazla yüzde 10’unu içerik pazarlamasına ayıran katılımcılar, içerik pazarlama faaliyetlerini “başarısız” olarak değerlendiriyor. Pazarlama bütçesinin yüzde 25’ten fazlasını içerik pazarlamasına ayıranların yüzde 70,5’i içerik pazarlama faaliyetlerini “başarılı” olarak değerlendiriyor.
Ankete katılan şirketlerin yüzde 81,7’si pandemi sürecinde içerik pazarlama faaliyetlerine önceki yıla göre daha fazla zaman ve bütçe ayırdığını kaydediyor.
İçerik pazarlama stratejilerinde sosyal medya etkisi!
Katılımcılar içerik pazarlama stratejilerinde en çok sosyal medyayı kullanırken ikinci sırada blog formatı geliyor. Diğer tüm formatların sosyal medya üzerinden promosyonunun yapılabiliyor olması ve web sitesi trafiğine de doğrudan etki etmesi, sosyal medyanın en fazla kullanılan yöntem olarak karşımıza çıkmasını sağlıyor.
En az kullanılan içerik türü ise e-kitap. E-kitapların sahip olduğu lead magneti etkisi özellikle marka bilinirliği ve sektördeki otoriteye bağlı bir durum olarak değişebilir. E-kitaplar; istenen dönüşümün sağlanamaması ya da daha büyük bir emek ve zaman yatırımı gerektirmesinden dolayı daha az tercih ediliyor olabilir.
Katılımcıların yüzde 85’i birden fazla method kullandığını belirtirken influencer pazarlamanın yüzde 54,3’lük bir kesim tarafından tercih edildiği görülüyor. Yüzde 45,7 oranında katılımcı ise influencer marketing kullanmadığını ifade ediyor.
Verilere göre yayıncılardan gelen içerik taleplerinin yüzde 60-65’i, satışı artırmaya yönelik hedefler taşıyor.
İçerik formatında “düz yazı” hakimiyeti
Kaynak: icerik.com
SEO çalışmaları kapsamında içerik pazarlaması yapan şirketlerin yüzde 87’si bu süreci faydalı buluyor.
Bu faaliyette bulunanların içerik pazarlamasını en çok kullandıkları alanlar ise; yüzde 39’la ürün içerikleri, yüzde 31 ile blog sayfaları ve yüzde 30 ile kategori sayfaları için yazılan açıklamalar olarak sıralanıyor.
“Blog sayfanızda en çok hangi içerik türünü kullanıyorsunuz?” sorusuna yüzde 46,5 ile en çok “düz yazı” yanıtı veriliyor. Bu yanıtı yüzde 17,4 ile liste içerikler, yüzde 16,6 ile rehberler, yüzde 16,5 ile “Nasıl yapılır?” içerikleri ve yüzde 3,1 ile “soru cevap” yanıtı takip ediyor.
Blog sayfalarında haftada bir içerik yayınlanıyor
Katılımcıların yüzde 63’ü blog sayfalarında haftada en az 1 kez, yüzde 37’si ise haftada 1’den fazla içerik yayımlıyor. Bu çalışmalara ayrılan süreye bakıldığında genelde 1-5 saat arasında zaman aldığı görülüyor.
En büyük kaygı: “Kaliteli içerik”
Kaynak: icerik.com
İçerik pazarlamasında en çok zorlanılan alan yeni, yaratıcı fikirler bulmak olurken, ikinci sırada kaliteli içerik üretmek yer alıyor. Metin, görsel, video gibi pek çok formatı içinde barındıran içerik pazarlaması kapsamında bu sonuçlarla karşılaşmak aslında şaşırtıcı değil. Çünkü sosyal medya hesaplarından video platformlarına, blog sayfalarından newsletter’lara kadar her kanalda içerik üretme stratejisi, özellikle yaratıcılık ve kalite anlamında süreklilik sağlamayı zorlaştırıyor.
Katılımcıların yüzde 50’si içerik oluşturma sürecinde bir ajansla birlikte çalışmayı tercih ederken yüzde 8’lik bir kesim freelance yazarlarla çalıştığını belirtiyor. Yüzde 8’lik bir kesim destek almadığını kaydederken yüzde 34 oranında şirket çalışmalarını in-house olarak yürütüyor.
En fazla outsource edilen hizmet; “içerik yazımı”
Kaynak: icerik.com
En fazla outsource edilen hizmetler arasında içerik yazımı ve video/animasyon hizmeti bulunuyor. Bu durum, yaratıcı ve kaliteli içerikler üretme konusundaki sürekliliği sağlamak adına gelişmiş bir yöntem olarak değerlendirilebilir.
Blog sayfası olan ve içeriklerini outsource edenlerin yüzde 90’ı bu hizmet için bir içerik ajansıyla
çalışmayı tercih ediyor. Freelance yazarların tercih edilme oranı ise yüzde 10. Freelance yazarları tercih eden şirketlerin yarısı aynı yazarlarla devam etmeyi seçerken yarısı ise farklı yazarlarla çalışmayı daha verimli buluyor.
Etkileşimi en bol mecra Instagram
Kaynak: icerik.com
Dijital pazarlamanın en güçlü kanallarından biri haline gelen Instagram, araştırma sonuçlarında da dijital pazarlamacıların en çok etkileşim aldığı mecra olarak öne çıkıyor.
LinkedIn (yüzde 12,9) ve Facebook’un (yüzde 19,6) yakın oranlarda etkileşim sağladığı görülürken şaşırtıcı bir biçimde Twitter (yüzde 4,1) ve YouTube (yüzde 3,1) sıralamanın sonunda yer alıyor.
İlgi çekici içerikler için markaların hangi malzemelere ihtiyacı var?