Pazarlamacılar tatil sezonunda geleceğe yatırım yapmak için neler yapabilir?
Deniz, kum ve güneşi çağrıştıran yaz aylarında pek çok sektör mola alıyor, tatile çıkıp yenilendikten sonra iş başı yapıyor. Gelin görün ki pazarlamanın bu sektörler arasında yer aldığını söylemek biraz zor… Yaz ayları yılın en yoğun ve muhtemelen en kârlı dönemlerinden biri olarak yeni sezona hazırlanmak için de çok önemli bir dönemi temsil ediyor. Peki yıl sonu kampanyalarında fark edilebilir etki yaratmak için pazarlamacıların ne yapması gerekiyor?
Think with Google, pazarlamacıların başarılı olmasına fayda sağlamak için bir liste oluşturdu. Listede, 2022’nin şimdiye kadar en sevilen uzun incelemelerine yer verildi. Ayrıca pazarlamacıları nelerin beklediği konusunda fikir vermek için raporların her birinden de analizler paylaşıldı. Gelin listenin detaylarına birlikte bakalım…
Müşteriler için şu anda önemli olan konular
Ukrayna’daki savaş ve yükselen enflasyon Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’da yaşayanlar için yeni endişeler ve belirsizlikler oluşturuyor. Buna rağmen birçok ülkede insanlar, iki yıldan uzun süren pandemi kısıtlamalarının ardından dışarı çıkıp eğlenmek istiyor.
Bu duygu ikileminin tüketici davranışlarını nasıl şekillendirdiğini şu şekilde özetlenebilir:
- Yeni öncelikler: Kullanıcılar kendileri için gerçekten önemli olan konuları ele alıp önceliklerini yeniden sıralıyor. Örneğin, ilk sıraya sağlıklarını yerleştiriyorlar.
- Hızla değişen talep: Kullanıcılar evdeki konfor alanlarından ayrılıp yeni deneyimlere kucak açtığından tüketici talebinde dalgalanma yaşanıyor.
- Değer sağlamak önemli: Finansal belirsizlik dönemlerinde markaların müşterilere yardımcı olmasını ve gerçek değer sağlamasını bekleyen müşterilerin sayısı gittikçe artıyor.
- Daha fazla arama davranışını keşfetmek ve değişen tüketici ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceğinizi öğrenmek için Google Arama trendleri araştırmasının tamamını inceleyin.
Alışveriş yapanların ihtiyaçlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
İhtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için internet ve mağaza alışveriş deneyimini bir araya getiren kullanıcılar daha önce hayal dahi edilmeyen şekillerde alışveriş yapıyor. Bu ayrıntılı perakende kılavuzu, müşterilerinizle alışveriş yapmayı tercih ettikleri yerde buluşmanıza ve müşterileri pazarlamanızın ve tüketici deneyiminin merkezine yerleştirmenize yardımcı olacaktır.
Bazı önemli bulgular:
- Alışveriş ilhamla başlar: Dünya genelinde tüketicilerin yüzde 48’i, alışveriş yapmak için internetteyken ilham aldıklarını söylüyor.
- Alışveriş yerel bir deneyimdir: “Yakınımda şu anda açık olan yerler” aramalarının sayısında dünya genelinde yıldan yıla yüzde 400’ün üzerinde artış görüldü.
- Alışveriş çok kanallı gerçekleşir: Bugünün müşterileri kanalsız bir dünyada yaşıyor. Müşteriler, uygun buldukları şekilde sitenizden, uygulamanızdan veya doğrudan bir reklam deneyiminin içinden alışveriş yapabilmeyi bekliyor.
- Faydalı araçlar, ürün önerileri ve tüketici analizleriyle dolu perakende pazarlama kılavuzunu keşfedin.
Pazarlamacılar gizlilik beklentilerini nasıl karşılayabilir?
Boston Consulting Group ve Google’ın yeni araştırması, müşteriler ve pazarlamacıların gizlilikle ilgili endişelerinin hiç olmadığı kadar fazla olduğunu gösteriyor.
Gizlilik sağlamak için dikkate almanız gereken üç nokta bulunuyor:
- Şeffaf olun: Kullanıcıların verilerini toplama ve kullanma şekliniz hakkında açık ve şeffaf olarak müşteri güveni oluşturun. Bu bilgileri güvende tutmaya ve müşterilerle bilgilerin tam olarak nasıl işlendiğine dair güçlü bir iletişim kurmaya odaklanın.
- Değer oluşturmak için birinci taraf verilerini kullanın: Verilerini paylaşmaları karşılığında kullanıcılara faydalar sunun. Örneğin, müşterilere özel indirimler sunun veya gelen kutularına eğlenceli e-posta bültenleri gönderin.
- Veri merkezli bir kuruluş oluşturun: Gizliliğin sıfırdan inşa edildiğinden emin olmak için dayanıklı teknoloji çözümleri ile ölçümlemeye öncelik vererek ve gelişen düzenleme ile sektör uygulamalarına hazırlıklı olarak uzun vadeli başarıya yatırım yapın.
Yaz aylarını kumsalda güneşin altında veya klimalı bir ofiste çalışarak geçiriyor olabilirsiniz. Nerede olursanız olun, bu inceleme ve araştırmaların yeni yıl sezonu ve yıl sonu kampanyalarınızı şimdiden planlamaya başlamanız için ilham olabilir. Böylece müşterilerinizle, alışveriş için ilham almak üzere internete göz atmaya başladıkları andan satın alım gerçekleştirmeye hazır oldukları ana kadar etkileşime girebilirsiniz.