Pazarlamanın devleri sırlarını anlattı!
Pazarlama dünyasında mecralar çeşitlendikçe bütçeler de devleşiyor. Her kanaldan müşterilerine ulaşmayı hedefleyen markalar, her an reklama maruz kalan hedef kitlelerinin gözünde farklılaşmak için kesenin de ağzını açıyor. Nielsen Media’nın 2013 yılı reklam yatırımlarına dayandırdığı “Türkiye’nin En Büyük Reklamverenleri” listesi de pazarlama mecralarına ayrılan bu bütçelerin büyüklüğünü gösteriyor. Peki bu dev bütçeler nasıl yönetiliyor?
Türkiye’nin en büyük reklamveren şirketlerinin CMO’larına pazarlama sırlarını ve pazarlamanın trendlerini sorduk: Coca-Cola Türkiye Gazlı İçecekler Genel Müdürü Sedef Salıngan Şahin; PepsiCo Yiyecek Türkiye Pazarlama Müdürü Alpagut Çilingir; Eti Gıda Pazarlama Grup Başkanı Şule Atabey Şamlı; Hayat Kimya Genel Koordinatörü Prof. Dr. Orhan İdil; P&G Türkiye Pazarlama Direktörü Oya Canbaş; Türk Henkel Beauty Care Pazarlama Müdürü Mehmet Karamollaoğlu, Türk Henkel Çamaşır ve Ev Bakım Pazarlama Müdürü Işıl Nergiz; Unilever Ev ve Kişisel Bakım Kategorisi’nden Sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer, Unilever Gıda Kategorisi’nden Sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin ve son olarak Vodafone Türkiye Marka ve Pazarlama Stratejisi Direktörü Bilge Çiftçi, başarılı pazarlamanın sırlarını anlattı.
Ayrıntılar 1 Şubat tarihli Marketing Türkiye’de…