Pazarlamanın en iyileri Brandverse Awards’da ödüllerine kavuştu…
Reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanlarında üretilen en başarılı işlerin yarıştığı Brandverse Awards’da kazananlar 16 Haziran Cuma günü Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de gerçekleşen görkemli törenle ödüllerine kavuştu. Marketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen, tüm değerlendirme süreçlerine Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağladığı ve rekor bir başvurunun gerçekleştirildi. Brandverse Awards’ta bu yıl jüri değerlendirmesi sonucunda 63’ü Altın, 141’i Gümüş ve 155’si Bronz ödül sahiplerini buldu. Yedi çalışma ise jüri tarafından Grand Prix ile ödüllendirildi.
Eski ve yeni nesil tüm pazarlama, iletişim ve reklam çalışmalarıyla markaların dünyasına 360 derece kapsayıcı bir bakış sunan ve bu alanda Türkiye’nin en kapsamlı pazarlama ve pazarlama iletişimi yarışması olan Brandverse Awards’ta kazananlar 16 Haziran Cuma günü Hilton İstanbul Bomonti’de ödüllerine kavuştu. Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağladığı Brandverse Awards’ta başvuran işler Eczacıbaşı Medya ve İletişim Müdürü Ayşen Akalın’ın Jüri Başkanlığında, sektörün önde gelen isimlerinden oluşan jüri üyeleri tarafından titizlikle değerlendirildi.
Bu yıl rekor bir başvurunun yapıldığı yarılmada 626 çalışma kısa listeye kalırken jüri değerlendirmesi sonucunda 63’ü Altın, 141’i Gümüş ve 155’si Bronz ödül sahiplerini buldu. Brandverse Awards Ödül Töreni’nde, “Sosyal Medya ve Dijital”, “Film”, “Medya”, “Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik”, “Craft” ile “Deneyim Tasarımı” bölümlerinde 7 Grand Prix’de sahiplerine kavuştu. “Sosyal Medya ve Dijital – SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri” bölümünde ise sosyal medyanın en başarılı markaları ödüllendirildi.
Brandverse Awards’un iletişim ortağı ise Demirören Medya ve Karnaval Media Group oldu.
Yarışmanın açıkhava sponsorları arasında ise PANOFFECT ve Sistem9 yer aldı.
+1, Bağımız Var, Magnum ve Züber ise Brandverse Awards Ödül Töreni’nin destekçileri arasında yer aldı.
Brandverse Awards, markaların metaverse ve NFT gibi son dönemde oldukça popüler olan konularda ürettiği çalışmalarla bu alanlardaki performanslarının da yetkin bir jüri tarafından değerlendirildiği iki kategorisiyle ilgi çekti.
Kazananlar ödüllerinin NFT’sini de aldı
Brandverse Awards’ta ödül kazanan markalar geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da ödüllerinin NFT’lerine de sahip oldu. Dünyada metaverse ve NFT özelinde uzmanlaşan ilk ajanslardan Metaverse360 Agency desteğiyle kazanan markalara ödüllerinin NFT’leri de sunuldu. Brandverse Awards’un tüm kategorilerinde geçerli olmak üzere, ödül kazananlara ödülleri hem fiziksel hem de NFT olarak takdim edildi.
Büyüleyen işler Grand Prix’ye uzandı…
Brandverse Awards’ta bu yıl VMLY&R Istanbul, Biryudumkitap için gerçekleştirdiği “Görülmemiş Teklif” projesiyle Sosyal Medya ve Dijital Bölümü’nde Grand Prix alırken, Film Bölümü’nde büyük ödül TBWA\Istanbul’un Sabancı Vakfı için hayata geçirdiği “Bir Kız Çocuğu Değişir, Dünya Değişir” projesine gitti.
VMLY&R Istanbul’un Vodafone Türkiye için hazırladığı “11 dakikada 1” kampanyası Medya Bölümü’nde Grand Prix’ye uzaman çalışma oldu.
Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik Bölümü’nde Eker’in “Otizmli Bireyler İş Gücünde” projesi büyük ödülün sahibi olurken ME Creative Technology Agency’nin Koton için hazırladığı “Koton Future of Fashion” çalışması Deneyim Tasarımı Bölümü’nde Grand Prix’nin sahibi oldu.
Sosyal Medya ve Dijital – SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri Bölümü’nde ise başarılı sosyal medya yönetimiyle Baykar Grand Prix aldı. Craft Bölümü’nde “Kiğılı Tomorrow” projesiyle Kiğılı Grand Prix almaya hak kazanırken Strateji Bölümü’nde bu yıl Grand Prix çıkmadı.
Brandverse Awards coşkusu metaverse’te
Brandverse Awards Ödül Töreni eş zamanlı olarak Brandverse Awards YouTube kanalı ve sanal gerçeklik evreni Decentraland’ten de takip edildi.
Metaverse360 Agency sponsorluğunda Decentraland’te de gerçekleştirilen ödül törenine ilgi yoğundu.
En iyileri, en iyiler seçti
Jüri Başkanlığı görevini Eczacıbaşı Medya ve İletişim Müdürü Ayşen Akalın’ın üstlendiği Brandverse Awards’da, “Sosyal Medya ve Dijital” bölümüne Concept Ajans Başkanı Volkan İkiler, “Film” bölümüne TBWA Group İstanbul CEO’su ve Reklamcılar Derneği Asbaşkanı Burcu Özdemir, “Medya” bölümüne Dijital Pazarlama İletişimi Platformu (DPİP) Yönetim Kurulu Üyesi Neslihan Olcay, “PR” bölümüne ÜNİTE Edelman Yürütme Kurulu Başkanı & CEO’su Işıl Arıdağ, “Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik” bölümüne Türkiye Kurumsal Sorumluluk Derneği Yönetim Kurulu Başkanı ve ZENNA Kurucu Yönetim Kurulu Başkanı Nuran Aksu, “Strateji” bölümüne Dentsu Creative Managing Director & Creative Strategy Director Tuna Öngü, “Deneyim Tasarımı” bölümüne SabancıDx CEO’su Doğuş Kuran, “Craft” bölümüne ise Tribal Worldwide Istanbul Creative Director & Managing Partner Başar Bellisan başkanlık etti…
Brandverse Awards standartları yükseltiyor
Günseli Özen
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni
- Brandverse Awards hem başvuran işleri “bütünleşik pazarlama” anlayışıyla değerlendirmesiyle hem de Deloitte’un desteğiyle yarattığı şeffaf yapıyla sektördeki diğer organizasyonlardan ayrışıyor, bambaşka bir noktaya konumlanıyor…
- Brandverse Awards bir ilk… Bu nedenle ilk yılında standartlarını çok yukarıdan belirlemişti. İkinci yılında katılımın rekor seviyeye ulaşması da bunun sektör tarafından takdir gördüğünün kanıtı.
- Jürimiz, başta Başkanımız Ayşen Akalın ve başkan yardımcılarımız olmak üzere tamamı değerlendirme sürecinde epey titizlendiler. İki gün süren değerlendirme sürecinde konuşulanlar eşsiz bir ders niteliğindeydi.
- Deloitte her zamanki gibi ilk andan itibaren hem veri sonuçlarını hem de jüri sürecini uzmanlığıyla yönetti.
- Standartları oldukça yüksek olan Brandverse Awards’ta ödüle hak kazanan tüm marka ve ajansları bu önemli başarıdan dolayı kutlarım… Böyle yetkin bir jüriden ödül almak kolay iş değil. Ak süt gibi helal ve de hak…
Şeffaflık rekor katılımla ödüllendirildi …
Tevfik Bülent Öngün
Brandverse Initiative Yönetim Kurulu Üyesi
- Brandverse Awards 2023, heyecan ve tempoyla dolu bir dönemi rekor katılımla tamamladı. Bu başarı, sektörün tüm paydaşlarının adil bir şekilde sürece dahil edilmesine, özgün değerlendirme mekanizmasına ve elbette yarışmanın dinamik ve yenilikçi yapısına dayanıyor. En son gelişmeleri göz önünde bulundurup, tüm bu yenilikleri doğru ölçüm kriterleriyle kapsamımıza dahil ediyoruz. Sektörlerle birlikte Brandverse Awards da her sene evriliyor, gelişiyor ve geliştiriyor
- Bu yıl başvuran markalar, ajanslar, yaratıcı ekipler ve diğer profesyoneller arasında büyük bir rekabet yaşandı. Her biri özveriyle çalışarak, özgün ve etkileyici kampanyalarıyla dikkat çektiler. Kazananlar sektördeki en iyi örnekleri temsil ediyor.
- Sektördeki birçok derneğin de destek verdiği yarışmamızda şeffaf değerlendirme yapısını çok önemsiyoruz. Adil bir değerlendirme süreci için Deloitte’un tüm etaplarda yer alması üst düzeyde bir şeffaflık sağlarken aynı zamanda organizasyonun işleyiş modellerini geliştirmemizi sağlıyor.
- Brandverse Awards, bir yarışmadan çok daha fazlası. Sektörümüzdeki en iyi uygulamaları paylaşmak, öğrenmek ve ilham almak için bir platform haline geldi. Bu yılın kazananları, gelecekteki projeler için ilham kaynağı olmaya devam edecekler. Başarıları, sektörümüzün ilerlemesine ve gelişmesine büyük katkı sağlıyor.
- Tüm kazananları kutluyor ve gelecekteki projelerinde başarılar diliyorum. Brandverse Awards ile birlikte sektörümüzde daha da ileriye taşıyacağımıza inancım tam.