Pazarlamanın nabzını tutan dosyalarıyla Marketing Türkiye Mayıs Sayısı yayında!
Pandemi, ne zamandır değişim sancıları çeken liderlik fonksiyonu için adeta bir katalizöre dönüştü. Ayak sesleri salgın öncesinde de duyulan yeni liderlik modelleri bu süreçte ete kemiğe büründü ve şirketlerin can simidi oldu. Hâl böyle olunca biz de “Liderlere liderlik edenler”i kapağımıza taşıdık… Ardındansa pazarlamada yaşanan teknoloji korkusundan markaların yaşadığı tasarım dönüşümüne, küçük esnafın en sevdiği markalardan bankacılıkta uzaktan müşteri edinimi dönemine gündemin her noktasına temas eden dopdolu bir içerik hazırladık. Tüm bunların yanı sıra Türkiye’nin son zamanlarda en çok güldüğü isim Hasan Can Kaya ile gerçekleştirdiğimiz söyleşimiz de Marketing Türkiye Mayıs sayısında sizleri bekliyor…
Basılı yayınlara ulaşmanın zorluğunu da göz önünde bulundurarak içgörü dolu içerikler ve çarpıcı araştırmalarla hazırladığımız Marketing Türkiye Mayıs sayısını web sitemiz üzerinden tüm okurlarımızın erişimine açtık.
İşte Marketing Türkiye Mayıs sayısında yer alan dosyalar…
Liderlere liderlik edenler
“Liderlere liderlik edenler” çağına girdik. Temel liderlik özellikleri aynı kalsa da yeni nesil liderlikte beş temel özellik öne çıkıyor. Marketing Türkiye olarak Deloitte Danışmanlık İnsan Yönetimi Hizmetleri Lideri Cem Sezgin ile “İşin Geleceğini” ararken doğal olarak “Geleceğin Liderlerini” sorgularken bulduk kendimizi. Yönetim yaklaşımlarıyla “Kapsayıcı Liderlik, Esnek ve Dayanıklı Liderlik, Sosyal Liderlik, Hümanist ve Dijital Liderlik, Senfonik Liderlik” tanımlarına ulaştık, bununla da yetinmedik ve bu tanımların yoğunlaştığı liderleri öne çıkardık…
Ali Saydam Yazdı: Yazık değil mi?
İletişim ustaları, halka açılma hedefi olan şirketlere bu konunun iletişimini en az ikiüç yıl öncesinden başlatmayı önerirler. Buna uyanların sayısı ise hayli azdır. Ne hikmetse, halka arza bir-iki ay kala başlatılacak bir kampanyayla işlerin hallolacağı düşünülür. Bilindiği üzere, “insanlar geçmişi satar, geleceği ise satın alır.” Yani bir firmanın hissesi, onun “gelecek tasarımı” ile ilgili ortaya koyduğu “vaat” ve yarattığı “güven” ile “değer” kazanır. Kısacası “itibar” ile… İletişim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin bileceği gibi, itibar, bir günde yok olup gidebilen, fakat inşası yıllar süren bir fenomendir… Şu sıra Aydem, Galata Wind ve İhlas gibi bazıları hariç, daha önce hiç duymadığımız şirketlerin, TV’de canhıraş bir şekilde reklamlara sarılmalarını gördükçe yukarıda ifade etmeye çalıştığımız süreç aklımıza geliyor. İletişimi, “sarf kalemi” değil, “yatırım kalemi” olarak gören anlayışa sahip olunmadıkça, belki halka açılır, hisselerinizi de belki satabilirsiniz. Ancak iki-üç yıl önce başlatılan istikrarlı iletişim çalışmaları sonucu elde edilecek fiyatın çok altında rakamlara gider kağıdınız. Yazık değil mi?
Social Media Awards Turkey 2021’de değerlendirme süreci tamamlandı
Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya ödülleri Social Media Awards Turkey’de başvuru döneminin Nisan ayında tamamlanmasının ardından jüri değerlendirmesiyle kazanan markalar belli oldu! Jüri Ödülleri bölümündeki iki aşamalı değerlendirmenin son etabında olan jüri toplantısı sanal ortamda gerçekleşti ve kazananlar belirlendi. 810 başvuruyla rekor bir katılımın gerçekleştiği Social Media Awards Turkey’de kazanan markalar 9 Haziran’da açıklanacak!
Türkiye’nin hikâyesini dünyaya BluTV anlatacak!
Streaming platformlarına olan ilgi çığ gibi büyürken yeni oyuncularla rekabet de günbegün kızışıyor… Pazarın Türkiye’deki ilk oyuncusu BluTV’nin Kurucusu Aydın Doğan Yalçındağ ise artan rekabetten hayli memnun görünüyor! Rekabetin kendilerini besleyen bir faktör olduğunu söyleyen Yalçındağ “Diğer platformlara karşı en büyük avantajımız 5 yıllık deneyimimiz. 5 yılda 31 adet orijinal içeriğimizle 180’den fazla ülkede, milyonlarca kişiye ulaştık. Bu toprakların hikayelerini, en fazla orijinal içerik üreten yerli platform olarak dünyaya tanıtmak bizi farklı bir noktada konumlandırıyor” diyor… Yalçındağ ile Discovery ortaklığından seyirciyle buluşmayı bekleyen yapımlara, Türk insanının içerik tercihlerinden BluTV’nin global stratejilerine kadar pek çok konuyu konuştuk…
Tünelin ucunda umut var!
Sektörün merakla beklediği “Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı Raporu” geçtiğimiz günlerde açıklandı. Sonuçlar hem şaşırtıcı hem de umut verici. Rapora göre mecra dışı reklam yatırımlarıyla beraber, toplam medya ve reklam yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek 17 milyar 469 milyon TL oldu. Sektörün önde gelen dernekleriyle bu umut verici tabloyu değerlendirdik.
Türkiye’nin yeni mizah anlayışı: Konuşanlar
Son dönemlerde hepimizin tanıklık ettiği bir başarı hikâyesi onunki. Pandemi döneminin henüz başlarında, belki de gülmeye en çok ihtiyacımız olduğu günlerde milyonların gönlüne taht kurdu “Konuşanlar”. Formatın yaratıcısı Hasan Can Kaya, Konuşanlar ile Türk halkının mizah anlayışından beslenip onu yeniden yorumlarken, kendimizi samimiyet ve özgüvenle tiye almamızın da kapılarını aralıyor. “Konuşanlar”ın Güngören sokaklarında filizlenip YouTube izleme listelerini alt üst edişine ve yerli platformlarda en çok izlenen program olmasına uzanan öyküsünü Hasan Can Kaya ile konuştuk.
İnternette kuşaksal kamplaşma!
Marketing Türkiye için Areda Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kuşaklara Göre İnternet Kullanımı Araştırması”na göre Z’lerin uğramadığı Facebook artık tam bir Baby Boomer yuvası! X’ler ve Y’ler sosyal medyayı gündem takibi için kullanıyor, Z’ler içinse sosyal medya demek “eğlence” demek… İnternet kullanımında kuşaklar arasındaki derin uçurumları verilerle ortaya koyan çalışma online alışveriş ve sosyal medyadaki marka-tüketici ilişkisine dair de çarpıcı tespitler içeriyor…
Markalar dönüşüyor!
Bugünlerde başta otomotiv olmak üzere fast-food zincirlerinden teknoloji şirketlerine, e-ticaret platformlarından spor kulüplerine kadar pek çok sektörde kapsamlı bir görsel kimlik değişimi yaşanıyor. Tabiri caizse markalar deri değiştiriyor! Peki, ne oldu da bunca marka bir anda görsel kimliğini değiştirmeye karar verdi? Markaların değişen logolarının ardında hangi içgörüler yatıyor? Tasarım dünyasının önde gelen isimleri görsel kimlik devrimini hangi trendler üzerinden yorumluyor?
Herkes oyunda, markalar nerede?
Oyun sektörü globalde ve ülkemizde büyümesini hızla sürdürürken, dijital oyunlara “vakit kaybı” gözüyle bakmak da günümüzde popülaritesini hızla yitiren fikirlerden… Peki, dijital oyunlar hayatın doğal akışına dahil olurken, bu durum markalar için ne ifade ediyor? Markalar oyun dünyasının sınırsız fırsatlarından nasıl yararlanmalı?
Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?
Küçük esnafın nabzını tutan “Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi”nin Mart 2021 sonuçları yenilenen yapısıyla açıklandı. Rapora göre esnaf tüketiciden veresiye yerine kredi kartıyla alışveriş yapmasını bekliyor, pandeminin çözümünü ise “tam kapanmada” görüyor… Peki, küçük esnaf hangi markalardan memnun? Markalarla ilişkilerinde hangi kriterler memnuniyet düzeyini artırıyor? Küçük esnaf ekonomik gidişatı nasıl değerlendiriyor? Rapor markalar için hayati önem taşıyan bu sorulara yanıt veriyor…
Türkiye’nin en iyi işveren markaları
Great Place to Work Enstitüsü, “Türkiye’nin En İyi İşverenleri”ni açıkladı. Bu yıl değerlendirmeye 217 şirket katıldı. 115 binden fazla çalışanla yapılan anketler sonucunda 91 şirket Great Place To Work sertifikasının sahibi olurken, “En İyi İşveren 2021 Listesi”ne bu yıl 69 şirket girmeye ve ödül almaya hak kazandı. Peki 2021’in “En İyi İşverenleri” hangi şirketler oldu? Kazanan şirketler hangi stratejilerle çalışanların gönlünde taht kurdu?
Müşteri deneyimini yeniden şekillendiren 4 trend
Havas’ın Amerika, İngiltere, Hindistan, Fransa ve Çin’de onlarca farklı kategorideki yüzlerce markayı değerlendirdiği “HAVAS X INDEX 2020” raporu müşteri deneyimini global çapta şekillendiren 4 mega trendi gözler önüne seriyor. Müşteri deneyimi konusunda rakiplerini geride bırakan markaları da ülke bazında listeleyen bu çarpıcı rapor dijital aynılığa karşı da uyarıyor.
Geleceğin otomobilleri
Elektrikli otomobillerin tüm dünyada yakaladığı yükseliş trendi ve Avrupa ülkelerinin onu destekleyen politikaları geleceğin otomobillerine dair sinyalleri uzun süredir veriyor. Öte yandan otomotiv devlerinin bu alanda yaptığı yatırımlar da sektörün gelecekte nasıl şekilleneceğinin güçlü birer habercisi. Peki sektörün rotası belirlenmişken Türk toplumunun elektrikli otomobillere yaklaşımı nasıl? İşte bu sorudan hareketle hazırladığımız dosyamızda Marketing Türkiye için Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Geleceğin Otomobilleri Araştırması” toplumun elektrikli otomobillere dair tüm düşüncelerine ışık tutuyor…
Pazarlamacılar MAC Summit’te güncellendi
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde, “Shift Your Mind” ana temasıyla gerçekleştirilen “Marketing Analytics & Cognitive (MAC)” zirvesi, pazarlama sektörünü güncelledi! Pazarlama analitiği ve bilişsel teknolojilerin pazarlama sektöründeki dönüştürücü gücünün gerçek veriler ve trendler üzerinden konuşulduğu zirve bu alanda yapılan ilk ve tek etkinlik olma özelliğiyle de öne çıktı. Algoritmalar ve ileri teknolojik unsurların nasıl birer pazarlama aracına dönüştüğüne de ışık tutan Marketing Analytics & Cognitive (MAC), 27 Nisan’da tüm izleyicilere açık olarak Marketing Türkiye web sitesiyle YouTube, Twitter ve Facebook hesaplarından canlı olarak yayınlandı.
Bankalar heyecanlı müşteriler temkinli!
Uzaktan müşteri edinimiyle birlikte bankacılıkta da yeni bir dönem başladı. Artık hesap açmak için ıslak imza da şubeye gitmek de gerekmiyor… Bu devrimsel gelişmeyle birlikte bankacılıkta kıyasıya bir müşteri kapma yarışı da başladı. Peki, müşteriler bu yeni dönemi nasıl yorumluyor? Uzaktan hesap açabilme özgürlüğünün önündeki en büyük bariyerler neler? Sektörün bu bariyerleri aşmak için neler yapması gerekiyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Bankacılıkta Dijitalleşme ve İnovasyon” araştırmasında.