Pazarlamaya yön veren liderlerin 2024 hedefleri -2
Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) CEO’su Stephan Loerke Marketing Türkiye’de yayınlanan söyleşisinde “Türk profesyonellerin yüzleştikleri bu yoğun belirsizliğe rağmen azimle ve güçlü bir şekilde ilerlemeye devam etmelerini etkileyici buluyorum. Öyle ki bence hepimizin Türkiye pazarlama sektöründen öğreneceği şeyler var” ifadelerini kullanmıştı. Geçtiğimiz yıl tam da Loerke’nin bahsettiği belirsizliklerle birlikte adeta zorlu bir sınava dönüştü Türkiye’deki pazarlama liderleri için… Peki bu sınavı başarıyla geçerek pazarlamaya yön veren liderlerin 2024 hedeflerinde neler var? Gelin kendilerinden dinleyelim…
Enflasyona karşı “müşteri değeri”
✓ Pazarlama çerçevesinden baktığımızda 2023 yılı grubumuz için özellikle fiyatlandırma, data, inovasyon, dijitalleşme ve müşteri deneyimi konularına odaklandığımız; okazyonel ve kişiselleştirilmiş iletişim noktasında öne çıktığımız bir yıl oldu. Domino’s olarak “Sen neredeysen biz oradayız” yaklaşımımızın, dijital ve ürün inovasyonlarımızın bir sonucu olarak doğru ürünü, doğru kişiye, doğru zamanda, doğru yerde, doğru fiyatlandırmayla ulaştırma kabiliyetimizi derinleştirdik.
✓ Müşteri segmentlerinin genişlediği, ihtiyaç ve beklentilerin hızla değiştiği enflasyonist bir ortamda maksimum müşteri değerini önceliklendirerek, belirsizliğe karşı esnekliğimizi koruyarak ve önceliklendirdiğimiz segmentlerde yenilikçi aksiyonlar alarak marka gücümüzü ve müşterilerimiz ile aramızdaki bağı daha da kuvvetlendiğimiz bir yılı geride bıraktığımızı söyleyebilirim.
✓ İçinde bulunduğumuz enflasyonist ortamda lezzet ve kaliteden ödün vermemek temel düsturumuz. Gıda maliyetlerinin arttığı bu süreçte dahi ürün segmentlerini sürekli geliştiren bir marka olarak, her segmente uygun ürünü, doğru fiyatlandırma, doğru mesaj ve doğru iletişim yöntemleriyle sunmaya devam edeceğiz.
Global pazarlarda heyecan verici sürprizlerimiz olacak
✓ Milkshake, Smoothie gibi yenilikçi ürünlerimiz ve soğuk kahvemiz OBSESSO ile DİMES’in içecek firması olarak beş yıldır süren dikkat çekici yükselişinde bir olgunluk ve zirve yılı yaşadık. Güçlü lansmanlarımıza DİMES COOL Serisi ile bir yenisini ekleyip, yaza damga vurma geleneğimizi sürdürdük.
✓ Tüm içecek sektöründe en çok konuşulan kampanyalardan birine imza attık. Viral olduk, etkileşim ve talep patlaması yaşadık, markamızın güçlenmesine katkı sağladık.
✓ Türkiye’nin yanı sıra, 100’ü aşkın ülkede küresel rekabet eden bir markayız. 2024’te global pazarlarımızda heyecan verici sürprizlerimiz olacak.
✓ 1 milyonu aşkın takipçimizle, dijitalin en aktif markalarından biriyiz. 2023 yılında özgün içerik üreticilerine doğrudan gelir sağlayan ve marka ilişkilerini farklı bir noktaya taşıyan “Creator Economy” kampanyası yaptık. 2024’te çok daha sofistike, tüketicilerimizle çok daha iç içe olacağımız yeni adımlar atacağız. Büyümemizi sürdürdüğümüz soğuk kahve pazarında da yenilikçi, dönüştürücü bir lansmanımız olacak.
Arzum’un odağında insan ve deneyim var!
✓ Küresel arenada yaşanan askeri gerilimler, Türkiye’nin seçim gündemiyle hızlı bir giriş yaptığımız 2023 yılı zorlu bir yıl olacağını ilk anlardan itibaren hissettirmişti. Yaşanan tüm gelişmeler doğrultusunda hayatımızın rutini 6 Şubat’ta yaşanan depremlerle bir anda değişti. Odak noktamızı depremlere ve depremden etkilenen hayatlara kaydırdık. Önceliğimize insan hayatını alarak bu dönemde pazarlama iletişim tonumuzu tümüyle kıstık.
✓ 2023’ün bize öğretisi ise hayatta her an beklenmedik olayların yaşanabileceği, marka ve kurumların iletişim dilini anlık değişimlere, yeni teknolojilere hazırlamaları ve hızla adapte etme yeteneği kazandırmaları gerektiği oldu.
✓ 2024 bizim için trendleri çok daha yakından takip edeceğimiz, hatta yepyeni işleri hayata geçireceğimiz bir yıl olacak. Dijital de bu sene işlerimizin ayrılmaz bir parçası olacak. Arzum olarak geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi sponsorluklarımızda kadınlarımıza ağırlık vereceğiz. Sürdürülebilirliği daha fazla konuşacağız. Son yıllarda daha fazla önem kazanan influencer marketing tarafında da markamızla örtüşen isimlerle daha fazla bir araya geleceğiz. Arzum için 2024 yılı iletişiminde dijitalin, teknolojinin, en önemlisi insan ve deneyimin yer aldığı bir yıl olacak.
FLO’da hedef net: “herkesin ayakkabıcısı olmak”
✓ FLO Group olarak, “Her Adımda Müşterimiz Odağımızda” mottomuzla şekillendirdiğimiz “Müşteri Odaklılık” yaklaşımımızla müşterilerimizin sesini dinlediğimiz ve beklentilerine odaklandığımız değer temelli bir yaklaşımı benimsiyoruz.
✓ Müşterilerimizden aldığımız geri bildirimler doğrultusunda her bir temas noktamızı iyileştirirken, tüm iş süreçlerimizi uçtan uca dönüştürüyoruz.
✓ “Müşteri Odaklılık” yaklaşımımız doğrultusunda bugüne kadar olduğu gibi 2024 yılında da pazarlama stratejilerimizi müşterilerimizin geri bildirimlerine ve bu verilerin analizine odaklanarak geliştirmeye devam edeceğiz.
✓ “Herkesin Ayakkabıcısı Olma” misyonumuzla, müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirilmiş kampanyalarla müşteri memnuniyetini ve müşteri sadakatini artırmayı hedefliyoruz. Özetle; kendi teknolojilerini üreten bir şirket olarak, yenilikçi teknolojileri daha fazla kullanacak, müşterilerimizin markalarımızdan beklentilerini bütüncül bir şekilde karşılayacak ve onların deneyimlerini iyileştirecek adımlar atmaya devam edeceğiz.
Beymen’in dünyaya sözü var
✓ Cumhuriyetimizin 100’üncü yılını kutladığımız 2023 yılı, Beymen’in geride bıraktığı yarım asrını da kutladığımız çok özel ve unutulmaz bir yıldı. Beymen’in 50. yılını, lüksün bu topraklardaki 500 yıllık tarihine ışık tutan “Golden Opulence” adlı bir kitap, bir belgesel ve bir sergiden oluşan küresel bir projeyle kutladık.
✓ Bu yıl sürdürülebilirlik yol haritamızı “Dünyaya Sözümüz Var” diyerek “Beymen Promise” çatısı altında topladık.
✓ 2023 dayanışmanın, güçlerimizi birleştirmenin ve sağduyulu hareket etmenin önemini ve değerini en derinde hissettiğimiz bir yıl oldu. Ayrıca son yıllarda dünyanın geleceği için bireylerin ve kurumların artan şekilde sürdürülebilirlik gündemine odaklanmasını çok kıymetli buluyorum.
✓ Beymen olarak 2024’te lüks tüketimi deneyim, gastronomi ve sanatla buluşturmaya devam edeceğiz. Sürdürülebilirlik yol haritamızı Beymen Promise çatısı altında genişletirken döngüsel modada atılımlarımızı sürdüreceğiz. 2023 Aralık’ta Türkiye’nin ilk artizan çikolata üreticisi Butterfly ile yaptığımız iş birliğiyle Beymen Chocolate lansmanımızı gerçekleştirdik. 2024 bu alandaki yeni ve çok heyecan duyduğumuz girişimlerimizi anlattığımız bir yıl olacak.
İletişimde ağırlık dijitalde olacak…
✓ 2023 yılında tüm markalarımız için ördüğümüz 360 derece tüketici yolculuğunun; bilinirlikten satın alım, satış sonrası destek ve marka sadakati seviyelerinde gösterdiği gelişme ve buna paralel satış büyüme oranlarıyla pazar paylarına yansıması, bu senenin bizim açımızdan en önemli başarısıydı.
✓ Buna paralel global bazlı kampanyalarımızın lokal versiyonlarının marka metriklerine pozitif etkileri; Tam bi’ Bosch, Siemens Geleceği Merak Edenlere, Oh be Profilo Varmış gibi başlattığımız kampanyaların çok kısa bir süre içinde tüketicilerimiz tarafından çok olumlu dönüşleri, sosyal sorumluluk kapsamında tüm projelerimizin yaşadığımız deprem felaketi sonrası etkilenen bölgelerimize yöneltilmesi ve bir nebze de olsa yaralarımızı sarma çabası, bu senenin bizim açımızdan unutulmazlarındandı.
✓ 2024 yılında başlatacağımız tüm imaj ve buna bağlı satış kampanyalarını dijital ağırlıklı 360 tüketici yolculuğunda her seviyede farklı söylem ve hedeflemelerle öreceğiz. Bunların sonuçlarını takip edip gerekli yerlerde değişiklikler yaparak satış ve marka sağlık metriklerinde yansımalarını almak, bu yılın iletişim tarafındaki önceliklerimiz olacak.
Yeni lokasyonlarda güzellik tutkunlarıyla buluşmayı hedefliyoruz
✓ 2023’te dijital iletişime ağırlık verdik. Küresel ölçekte olduğu gibi ülkemizde de e-ticaret katlanarak büyüdü. Bu dönüşümün doğal sonucu olarak pazarlama stratejileri de dijital alana kaydı. Influencer iletişimi de önem verdiğimiz diğer alanlardan biri oldu.
✓ 2024’te yeni lokasyonlarda güzellik tutkunlarıyla buluşmayı hedefliyoruz. Mağazalar dışında Sephora app de önem verdiğimiz noktalardan biri. Sephora uygulaması son üç senedir online stratejimizin merkezinde yer alıyor; 2024 yılında da bizim için önemli bir satış aracı olacak. Sadakat programımızı geliştirerek Sephora tutkunlarının talep ve önerilerine kulak vermek ve hizmet kalitemizi geliştirmek öncelikli hedeflerimiz arasında. 2024’te yenilikçi pazarlama faaliyetleri ve influencer aktiviteleriyle marka bilinirliğimizi arttırıp çok daha fazla güzellik tutkununa ulaşmayı hedefliyoruz.
“İletişim yapma” değil, “ilişki kurma” dönemindeyiz
✓ Markalar için artık en önemli konu tüketicileriyle iyi bir ilişki kurmak, tek taraflı bir iletişim yerine onları anlayan, onlara değer veren ve onların değerlerine saygı gösteren bir marka olmak çok önemli. 2023 yılı Cumhuriyet’imizin 100. yılı olduğu için ayrı bir öneme sahipti. McDonald’s olarak bulunduğumuz toplumun bir parçası olmak ve bağ kurmak bizim için en büyük öncelik. Dolayısıyla bu yıl ülkemizin değerlerini ön plana çıkartacak, ülkemize katkıda bulunacak alanları her zamankinden daha fazla destekledik. Ek olarak ürünlerimizin yüzde 98’ini Türkiye’den tedarik ettiğimiz için lokallik hikayemizi tüketicilerimizle paylaştık.
✓ 2024 yılı, dijitalleşmeye ve dönüşüme adapte olmaktan öteye gidecektir. Bu kapsamda tüketici ilişkilerinin ve iletişimlerinin de dijitalleşmeyle dönüşüme uğrayacağı bir dönem bizi bekliyor. Tüketici sadakati her zamankinden daha da önemli olacağı için bu kapsamda yenilikçi fikirler ve pazarlama uygulamaları devreye alınmalı. McDonald’s olarak bu kapsamdaki liderliğimizi sürdürecek ve pazarlama dünyasına ilham vermeye devam edeceğiz. Son olarak da artık pazarlamacıların “iletişim yapmak” yerine “ilişki kurmak” için planlar yapması gereken bir yıl olacaktır.
Alarko Carrier’ın 2024 gündemi: Büyüme, değer ve sadakat
✓ Bu yıl; ekonomik, siyasi ve toplumsal pek çok gündeminin yanı sıra 6 Şubat’ta yaşadığımız depremin etkisiyle de yoğun ve zorlu geçti. Reklam ve pazarlama yatırımlarımızı gündeme göre adapte ettik. Ancak uzun yıllardır “İklim bizim işimiz” mottosuyla küresel iklim krizine odaklanan ve somut çıktıları olan çalışmalarımıza hiç ara vermedik. Bu yıl da yine iklimlendirme alanındaki uzmanlığımızı çevre dostu teknolojimizle birleştirerek bir iyilik projesi hayata geçirdik. Midyat’taki Çaldere İlkokulu’nun iklimlendirmesini üstlendik.
✓ 2023 yılında sektörümüzde ve belki de Türkiye’de ilk olan “Dijital Bayim” projesini hayata geçirerek ödül aldık. 90 bayimizin dijital pazarlama süreçlerini tek merkezden yönetiyor ve raporluyoruz.
✓ 2024’ün başından itibaren Alarko markalı bireysel ve ticari ürünlerimizi artık Eskişehir’deki yeni fabrikamızda üreteceğiz. Alarko markalı ürünlerimizin ihracatında dolar bazında yüzde 100 büyüme hedefliyoruz. Mardin’den başlattığımız kendi elektriğini üretip ideal iklimlendirme sistemini sağladığımız sosyal sorumluluk projelerine devam edeceğiz. 2024 yılının ilk çeyreğinde bayilerimizi de e-ticaret tarafında sürece dahil ederek bir sadakat projesi hayata geçireceğiz.
Mutlu çalışan mutlu müşteri demek!
✓ 2023 yılı dünya genelinde ekonomik zorlukların, siyasi değişimlerin, savaşların ve doğal afetlerin gündemimizde olduğu, oldukça zor bir seneydi. Şubat ayında gerçekleşen deprem felaketi de ülkemizi derinden yaraladı. Uzun vadeli planların gerçekçi olmadığını bir kez daha tecrübe ettiğimiz, elimizden geldiğince öngörülü ve hızlı hareket ederek kısa ve orta vadeli planlarla işimizi yönetmeyi öğrendiğimiz bir yıl oldu.
✓ 2023’te hem Bilişim 500 listesindeki firmalar arasında, hem de Hizmet İhracatçıları Birliği’nin Telekomünikasyon kategorisinde “Hizmet İhracatı Lideri” pozisyonumuzu koruduk. Global pazarda hizmet vermekte olduğumuz firma sayısı, teknolojiden e-ticarete, konaklamadan medya ve enerji gibi sektörlere genişleyerek 30’a yaklaştı. Ülkemizin ihracatına ve yabancı dille hizmet istihdamına katkı sağlayan bu alana odağımız, global ve müşteri bazlı pazarlama iletişimimiz çeşitlenerek devam edecek.
✓ 2024, özellikle çalışanlarımızın hayatını kolaylaştırarak hızlarını, iş tatminlerini ve mutluluklarını artıran, böylece hizmet verdiğimiz markaların müşteri memnuniyetini daha da olumlu etkileyen teknolojik çözümlerimizle yarattığımız somut başarıları iletişimde daha fazla vurgulayacağımız bir sene olacak.