Pazarlamaya yön veren liderlerin 2024 hedefleri -3
Türkiye’nin en etkili CMO’ları 2023’te fırtınalı bir denize benzeyen Türkiye pazarında liderlik ettikleri markaları kıyıya yanaştırmakla kalmadılar, dolu dizgin gelen 2024’e de tüm güçleriyle hazırlandılar… Peki pazarlamaya yön veren liderler 2023’ü nasıl özetliyor? Hangi projeleriyle fark yarattılar ve dahası 2024 için hedeflerinde neler var? Sözü kendilerine bırakalım…
Edenred tüm manuel süreçleri hayatından çıkaracak
✓ Tüm Türkiye için başlangıcı oldukça zor bir yıl oldu. Her şeye rağmen yemek kartı sektörünün dünya çapında öncüsü olarak, bu yıl da sektör liderliğimizi koruduk. 2023 yine müşteri deneyimine odaklandığımız bir yıldı.
✓ Bunun karşılığında Türkiye CX Awards’dan 3; 45 ülkeden, 80 markanın 239 projeyle yarıştığı International CX Awards’dan da 4 ödülle döndük. Özellikle En İyi Müşteri Deneyimi Stratejisi Altın Ödülü, sunduğumuz kusursuz hizmeti ne kadar doğru kurguladığımızı vurgularken üçüncü kez üst üste yemek kartı sektörünün “En İtibarlı İş Ortağı” ödülüne layık görüldüğümüz B2B Excellence Awards da bunun teyidi oldu. Tabii tüm başarıların altında çalışan mutluluğu yatıyor. Great Place to Work 2023 En İyi İşverenler Listesi’nde kategorimizde birinci sırada yer almak da başka bir gurur kaynağımız.
✓ 2024 için önceliğimiz, çalışanlarımız dahil tüm paydaşlarımızın deneyimini baştan uca dijitalleştirip, tüm manuel süreçleri hayatımızdan çıkarmak, müşteri ve çalışan deneyimini kusursuzlaştırarak lider konumumuzu perçinlemek. Ayrıca online ödeme kanallarını artırmak ve dijital kartla beraber plastik kartı hayatımızdan çıkartarak sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunmak en önemli hedeflerimizin başında geliyor.
Fakir Hausgeräte inovasyonlarıyla fark yaratacak
✓ Fakir Hausgeräte’nin 90. yılını kutlamanın sevinciyle logomuzdan web sitemize, deneyim mağazalarımızdan yeni ürün gruplarımıza kadar geniş bir yelpazede yenilik, değişim ve dönüşümle dolu bir yılı başarıyla tamamladığımızı belirtmek isterim.
✓ Ülkemizdeki depremlerden dünyadaki savaşlara kadar manevi anlamda zorlu bir yıl geçirmiş olmamıza rağmen, umudumuzu kaybetmedik. Teknolojisiyle öne çıkan ve beklentilerle ihtiyaçlara hızlı yanıt veren, aynı zamanda sürdürülebilirlikle sağlıklı yaşam odaklı pek çok yenilikçi ürünle öncü olduğumuz bir seneyi geride bırakıyoruz.
✓ Fakir Hausgeräte olarak belirlediğimiz hedeflere ulaşmak için geliştirdiğimiz yeni stratejilere odaklanarak, teknoloji ve inovasyon alanında öne çıkacak çalışmalarımıza devam edeceğiz. Sağlıklı sofralar, temiz evler, lezzetli kahveler ve yaşamı kolaylaştıracak tasarımlarla tüketicilerimizi her zaman üstün teknolojilerle buluşturmayı amaçlıyoruz. 2024’te, dinamik bir marka olarak, sevenlerimize ve bizi takip edenlere yine yenilikçi tasarımlar sunmak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
English Home yeni yılda daha kapsayıcı olacak
✓ Seçim gündemiyle başlayan 2023 senesi, yaşanan 6 Şubat depremleriyle birçok gündemin aynı anda yönetilmesi gereken çok daha zor bir seneye dönüştü. Yaşanan depremlerle birlikte pazarlama iletişimi tarafında planladığımız birçok etkinliği erteledik. Kampanya ve projelerimizi deprem bölgesindeki hayatların temel ihtiyaçlarına destek olmak adına yeniden şekillendirdik. Yılın ilk yarısı için bunları söylemek mümkünken ikinci yarıyıl, ertelediğimiz proje ve kampanyaları gerçekleştirmek adına daha hareketli bir dönem oldu. Okula dönüş, evlilik sezonu, yaz alışverişleri gibi dönemsel etkilerle birlikte kategoriler büyümeye devam etti.
✓ English Home olarak 2024 yılında sadece ev tekstili, dekorasyon ve sofra & mutfak eşyalarını konuşmakla kalmayacağız. Kısa süre önce ilk lansmanlarımızı gerçekleştirdiğimiz, küçük ev aletleri segmentini de iletişim dilimize alacağız.
✓ 2024, English Home kurumsal kimliğini de yenilediğimiz bir sene olduğu için, hedef kitlemizi farklı temas noktalarında bu yeni tasarım dilimizle yakalayacağız.
✓ Dünyanın inovatif mutfak lideri, Türkiye’nin tasarım lideri, yaşama ilham veren marka, (love mark for everyone), kapsayıcılık hedeflerimizi daha da genişleterek cinsiyet, zevk, ekonomik sınıf, yaş grubu fark etmeksizin aynı anda herkese hitap edecek bir dil uygulayacağız.
Hopi yenilik ve dönüşümle büyüyecek
✓ 2023 yılında pazarlama dünyasında dijital reklamlarla birlikte iletişimde hız ve esnekliğin artık benzersiz müşteri deneyimi için vazgeçilmez olduğunu öğrendik. Sosyal medya, televizyon ve dijital kanalların ötesinde 3D reklamlarla caddelere taştık. Bu yıl aynı zamanda hepimiz için dönüşüm ve gelişim yılı oldu. Hopi baştan aşağıya yenilendi. Kullanıcı ve işlem sayımız çift haneli büyüdü.
✓ 2024 yılında da büyüme stratejimizin temelinde her zaman olduğu gibi yenilik ve dönüşüm olacak. Martech tarafında güçlenerek Fintech’teki kabiliyetlerimizi, kullanıcılarımızın alışverişlerinde daha pürüzsüz, avantajlı ve daha kullanıcı dostu ödeme deneyimi yaşamalarını sağlayacak şekilde artıracağız. Reklam teknolojileri tarafında ise iş ortaklarımızın pazarlama stratejilerine hizmet edecek yeni ürün ve iş modellerimiz yolda.
✓ Diğer taraftan 2024, hem kullanıcı hem de iş ortakları tarafında derinlemesine büyüme kaydedeceğimiz bir yıl olacak. Yapay zeka başta olmak üzere yeni nesil teknolojiler, hiper kişiselleştirme ve alışverişte demokratikleşme gündemimizde olacak.
Birlikte umutla…
✓ Allianz Türkiye olarak 100. kuruluş yıldönümümüzü kutladığımız 2023 yılında, umudun ve iyiliğin kendisini markamızın özüne taşıdık. “Birlikte, Umutla” diyerek hem müşterilerimize ve paydaşlarımıza hem de toplumumuza umudun kendisini hatırlatmaya odaklandık. Hepimizi derinden üzen 6 Şubat depremlerinin ardından da umudun ne kadar büyük bir ihtiyaç ve güçlü bir araç olduğunu deneyimledik. Elden ele büyüyen dayanışmanın bir parçası olmak ve yaraların sarılmasına katkıda bulunmak için var gücümüzle çalıştık. Bu süreç bence hepimize, proaktif olmanın ve yapılan çalışmaları şeffaf biçimde paylaşmanın, umudun büyümesine ve dalga dalga yayılmasına katkısı olduğunu öğretti.
✓ Kurumsal vatandaş kimliğimizin yanı sıra, sigorta şirketi olarak da felaketten etkilenen tüm müşterilerimize ve iş ortaklarımıza “Allianz Seninle”yi her an hissettirmek için bölgede yoğun bir çalışma yürüttük. Müşterilerin değişen ihtiyaç ve alışkanlıklarına hızlı ve entegre çözümler üretmek 2024 yılında da önemli olmaya devam edecek. Biz de Allianz Türkiye olarak 2024 yılında da Türkiye’nin en beğenilen sigorta markası olmaya sürdürmek için var gücümüzle çalışmaya devam etmeyi; yenilikçi ürün ve hizmetlerimizi müşterilerimize en iyi şekilde anlatmak için onlarla duygusal bağ kuran yaratıcı iletişim kampanyaları geliştirmeyi hedefliyoruz.
Bu yılın çalışanı “yapay zeka”
✓ 2023 yılında öğrendiğimiz en önemli iki şey: çeviklik ve öngörülemezlik oldu. Yıl boyunca pazarlama sektörü olarak kimi zaman çok hızlı hareket etmemiz gerekti, kimi zaman beklediğimiz olaylar karşısında A’dan Z’ye planları değiştirmemiz gerekti.
✓ Bu yılın benim ve tüm pazarlama ekipleri için en büyük yardımcısı yapay zeka güncellemeleri diyebiliriz. Geçtiğimiz seneye kadar sadece Chat- GPT’den haberdarken, bu sene Runway, Text AI gibi uygulamaların hayatımıza girmesiyle birlikte pazarlama sektöründe bazı işlerin daha sorunsuz ve daha öğretilebilir olduğunu gördük. Biz de Kiğılı çatısı altındaki tüm süreçlerimize bu gelişmeleri dahil etmek için ön çalışmalara başladık. Pazarlama alanında dünyanın dört bir yanındaki gelişmeleri yakından takip ediyor, ilgi duyduklarımızı yerinde inceliyoruz.
✓ 2024 trendlerine baktığımızda insanların marka tercih kriterlerinin başında sürdürülebilirlik trendinin ön plana çıkacağını ve Kiğılı olarak da bu misyona uygun olarak hareket edeceğimizi söyleyebilirim. Giyim sektöründe ikinci el tüketimin markalar tarafından da benimseneceğini düşünüyorum.
✓ Bizim için gelecek yılın en önemli hedeflerinden bir tanesi kapsayıcılığı ve çeşitliliği savunan marka olduğumuzun daha net altını çizmek olacaktır. Üniversite döneminden itibaren her erkeğin ilk tercih ettiği marka olma hedefimizi korumak en büyük temennimiz.
Sürdürülebilir gıda sisteminin gelişmesi için her geçen gün daha çok çalışıyoruz
✓ TAB Gıda’da pazarlama stratejilerimizi doğru uygulayıp verimli sonuçlar aldığımız çok hareketli bir yıl geçirdik. Yılın başında yaşadığımız deprem felaketi ve yakın coğrafyalarda süren savaşların yanında, küresel enflasyon, buna paralel olarak yükselen küresel faizler ve bunların etkisiyle artan resesyon endişesinin baskın olduğu 2023’te, dijitalleşmenin, değişime hazır olmanın ve adaptasyon yeteneğinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gördük.
✓ Pazarlama faaliyetlerimizin dijital dönüşümünü daha da hızlandırdığımız 2023 yılında, güçlü duruşumuzu koruyarak dijital kaslarımızdan daha çok faydalandık. Müşteri tercihlerini tahmin etmek ve menü önermek için geliştirdiğimiz algoritmaları daha fazla kullandık. Sipariş süreçlerini optimize ettik, bekleme sürelerini azalttık. Yapay zeka ve veri analitiği gibi teknolojik çözümlerimiz sayesinde müşteri memnuniyetini artıran girişimlerimizi hem restoranlarımızda, dijital platformlarımızda ve paket serviste müşterilerimizle buluşturduk. Kişiye özel ekonomik menüler, özelleştirilmiş kampanyalar ve kişiselleştirilmiş öneriler sunmaya daha çok odaklandık.
✓ Sektöre yön vererek müşterilerimize daha kişiselleştirilmiş deneyimler sunacağımız, onlara daha yakın olacağımız bir yıl olarak görüyoruz 2024’ü. Tamamı ülkemizde kurulu olan ekosistemimizle sürdürülebilir gıda sisteminin gelişmesi için her geçen gün daha çok çalışıyoruz. Bu alan da bizi rakiplerimizden farklılaştırıyor. Yaşadığımız dünyaya saygı duyuyor, gelecek nesillere, çevresel, toplumsal ve ekonomik anlamda sürdürebilir bir gelecek bırakmayı amaçlıyoruz. 2024’te yeni iş birlikleriyle stratejik pazarlama adımlarımızı hayata geçireceğiz ve dijital yeteneklerimizle en iyi müşteri deneyimini yaşatma hedefimizi sürdüreceğiz.
2023’te iz bıraktık…
✓ Dijital bankacılık alanındaki yeni ve inovatif finansal ürünlerimizle, uzaktan müşteri ediniminin de kullanıcıya sağlamış olduğu kolaylık birleşince dijital müşteri sayımız 13 milyona yaklaştı. Sürdürülebilir bankacılık faaliyetlerimizin yanı sıra gerek VakıfBank Spor Kulübümüz gerekse VakıfBank Kültür Yayınlarımızla 2023’te iz bırakan markalar arasında yer aldık.
✓ 2024’te ise şube dışı kanallardan yapılan işlemlerin payı ve dijital kanalların toplam işlemler içindeki payını artırmayı hedefliyoruz. Dijital alışveriş ekosistemine mobil bankacılık uygulamasının entegre edilmesini hedefliyoruz. Dijital kanallar üzerinden KOBİ ve ticari müşterilere yönelik sunulan işlem çeşitliliğimizi artıracağız. Çalışanlarımızın gelişimini kolaylaştıracak “kişiselleştirilmiş ve adaptif öğrenme” uygulamalarının öğrenme ekosistemimizdeki payını dijital platformlar aracılığıyla artırmayı planlıyoruz. Ayrıca veri analitiği, yapay zekâ, uzaktan müşteri edinimi, ses ve yüz tanıma, açık bankacılık gibi konularda çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz.
Hedefimiz en iyi hikayeleri anlatmaya devam etmek
✓ 2023, ekonomik ve konjonktürel olarak zorlu bir sene olmasına rağmen, BluTV’nin yerli lider OTT platformu pozisyonunu koruyarak büyümeye devam ettiği, yeni rekorlara imza attığı bir yıl oldu.
✓ Hem iletişim hem de üyelik ve izleme bazında iş birliği yaptığımız markalarla birlikte büyümeye odakladığımız 2023’te, odağımız “Hikayeyi Takip Et” mottomuzla bu toprakların en iyi hikayelerini anlatmaya devam ederek, izleyicilerimize en özgün ve yenilikçi pazarlama kanallarından ulaşmak ve marka bağımızı kuvvetlendirmekti.
✓ 2024 globalde ve ülkemizde online yayıncılık anlamında hem içerik hem de platform stratejisi anlamında çok fazla yeniliğin ve değişikliğin olacağı bir sene. Hedefimiz kendi orijinal içeriklerimiz ve yabancı içeriklerimizle, en iyi hikayeleri BluTV olarak anlatmaya devam etmek. Bu eşsiz hikayeleri pazarlama iletişiminde hem yerelde hem de globalde yine ilkleri gerçekleştirerek geniş kitlelere ulaştırmak ve sürdürülebilir bir büyüme yakalamak.
- Pazarlamaya yön veren liderlerin 2024 hedefleri -1
- Pazarlamaya yön veren liderlerin 2024 hedefleri -2