Pegasus’ta veri ihlali: Pilotların ve kabin ekibinin bilgileri çalındı | Son 24 saatin gündemi
Toyota’nın küresel araç satışında dramatik düşüş
Toyota Motor’un küresel araç satışında geçtiğimiz yılın nisan ayına oranla yüzde 11,1 düşüş olduğu açıklandı. Böylelikle küresel araç satışı 763 bin 708’e kadar düştü.
İç pazarda da benzer bir tablo var, Japonya’daki satışlarda da yüzde 16,8’lik bir düşüş yaşandı.
Otomobil devi aynı dönemde araç üretiminde de düşüşe geçti. Söz konusu zaman diliminde ülke içi araç üretiminde yüzde 9, dış pazarda ise 9,1’lik bir düşüş görülüyor.
Instagram kullanıcı taleplerine kayıtsız kalmadı, yeni özellik kullanıma açıldı…
Instagram’da kullanıcıların çok uzun süredir talep ettiği bir özellik olan “gönderi sabitleme” özelliği sonunda tüm kullanıcılar için kullanılabilir hâle geldi…
Twitter ve Facebook’tan aşina olduğumuz gönderi sabitleme özelliği nihayet Instagram’a da geldi. Yeni güncelleme ile birlikte artık kullanıcılar fotoğraflarını, videolarını veya Reels içeriklerini profillerinin başına sabitleyebilecekler.
Kullanıcıların bir paylaşımını profilinin girişine sabitleyebilmesi içinse yapmaları gerekenler şöyle: Profilinize girin, sabitlemek istediğiniz gönderiye dokunun, sağ üstteki üç nokta simgesine dokunun, “Profiline tuttur” seçeneğine dokunun ve işlem tamam. Artık o gönderi, paylaşım tarihiniz fark etmeksizin profilinizin en başında tutturulmuş şekilde duracak…
Pegasus’ta veri ihlali: Pilotların ve kabin ekibinin bilgileri çalındı
Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK), 7 Haziran’da yayınladığı veri ihlali bildirimiyle Pegasus Hava Yolları’nda çalışan pilot ve kabin ekiplerinin kişisel bilgilerinin çalındığını duyurdu. Yapılan duyuruya göre uçuş ekiplerinin; uçuş planlamalarının yapıp gerekli koordinasyonu sağlanmak için kullandığı servisin tarayıcı listeleme özelliğinin kapatılmaması güvenlik açığına yol açtı.
KVKK’nın açıklamasına göre 21 Mart’ta tespit edilen güvenlik açığı 24 Mart’ta, tarayıcı dinleme özelliği kapatılarak giderildi. Ancak 31 Mayıs tarihinde istihbarat servisleri tarafından yapılan tespitle servise yetkisi olmayan 3’üncü kişilerin eriştiği ortaya çıktı. Ayrıca yetkisi olmayan kişiler internet üzerinden kendilerini tanıtan metinler yayınladı. Ele geçirilen kişisel veriler ise; kimlik, iletişim ve lokasyon, iletişim bilgileri, geçmiş tarihlerde yapılan oldukları uçuşlar bilgileri ve bu çalışanların bir kısmının fotoğraf ve imza görsellerinde oluşuyor. Söz konusu ihlalin tam olarak kaç kişi etkilediği henüz bilinmediğini belirten KVVK, çalışmaların devam ettiğini dile getirdi.
Her 10 kuryeden 8’i götürdüğü yemeğin tadına bakıyor
Circuit Route Planner’ın 500’ün üzerinde kuryesi arasında gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, her 10 kuryeden 8’i bir müşterinin yemeğini yediğini itiraf ediyor. Üstelik kuryelerin itirafları bununla sınırlı değil. Kuryelerin dörtte birinden fazlası (yüzde 27), ürün teslim ettikleri kişilerle bazı “profesyonel olmayan” konuşmalar yaptıklarını ekliyor. Bazı kuryelerin tüketicileri kesinlikle çileden çıkaracağını kabul ettiği diğer eylemler arasında paketlere kasıtlı olarak zarar vermek (yüzde 23), paketleri çalmak (yüzde 17) ve paketleri açıp ardından tekrar mühürlemek (yüzde 17) yer alıyor. Neredeyse her dört kuryeden üçü (yüzde 73), müşterilerini sevmemelerinin ve bu şekilde davranmalarının en büyük nedeninin iyi bahşiş vermemeleri olduğunu söylüyor.
Ayrıca, her 10 müşteriden üçü Instacart gibi hizmetleri kullandıklarında müşterileri “bahşiş tuzağı” ile suçlanıyor. Araştırmayla ilgili diğer verilere göz atmak için TIKLAYIN.
İstanbulluların yüzde 77’sinin ortak derdi: Taksi
İstanbul’da yaşayan insanların sorunlarının başında ulaşım geliyor. Özellikle şehrin kalabalığında hızlı hareket etmek gerektiğinde ve toplu taşıma kullanmanın mümkün olmadığı gece saatlerinde en büyük ihtiyaç taksi oluyor. Ancak taksi hizmeti de başlıca bir sorun olarak İstanbulluların hayatında yer ediniyor. Öyle ki İstanbulluların yüzde 77’si aldıkları taksi hizmetinden memnun değil.
KONDA tarafından 2 bin 260 kişiyle görüşülerek yapılan araştırmaya göre taksi ücretlerinin pahalılığı, fiyatların önceden belli olmaması ve güvenliğe yönelik endişeler İstanbulluların taksi kullanmama sebeplerinin başında geliyor. Öte yandan İstanbulluların yüzde 38’i (yaklaşık 5 milyon kişi) taksi kullanıyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Atakan |
2 | #pazartesi |
3 | Fakir |
4 | Burak Elmas |
5 | Avustralya |
6 | Erhan |
7 | Bayern Münih |
8 | BECERİKSİZ İMAMOĞLU |
9 | Man Utd |
10 | YaşamakDa Suç |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Bruno Henrique |
2 | Memurlar.Net |
3 | Apple |
4 | İspanya |
5 | Warriors, Celtics |
6 | Şevval Sam |
7 | Ali Kırca |
8 | MAHSUN KIRMIZIGÜL |
9 | Hande Soral |
10 | Diyetisyenler Günü |