Perakende medya patlaması ve uygulama pazarlamacıları için anlamı
Perakende medyası, dijital reklamcılık dünyasında çok popüler bir kelime ve yavaşlama belirtisi göstermeyen, devamlı gelişen, milyar dolarlık bir endüstri. ABD’de perakende medya reklam harcamalarının 2024‘te yüzde 26′lık bir büyüme göstermesi ve bir bütün olarak dijital reklam harcamaları için öngörülen yüzde 12,6’lık büyümeyi geride bırakması bekleniyor. Peki perakende medyası dünyası nedir ve uygulama pazarlamacıları aksiyondan nasıl pay alabilirler? Birlikte değerlendirelim.
Perakende medyası nedir?
“Perakende medyası”, kendi reklam yeteneklerini ve hizmetlerini sunan, reklamverenlerin reklam envanteri satın almak için doğrudan onlarla etkileşim kurmalarına olanak tanıyan perakendecileri (genellikle büyük perakendecileri) ifade ediyor.
“Perakende medya ağı”, bu perakendecinin sahip olduğu ve kontrol ettiği, perakendecinin dijital ve dijital olmayan ortamlarında reklamlar yayınlayan bir reklam ağı. Perakende medya ağları, web sitelerinden ve mobil uygulamalardan fiziksel mağazalara ve dijital reklam panolarına kadar çevrimiçi ve çevrimdışı reklamları kapsıyor. Hiçbir reklam kanalı yasak değil; bağlantılı TV (CTV) gibi gelişmekte olan kanallar da bu en son reklam trendinin ön saflarında yer alıyor.
Bazı durumlarda, üçüncü taraf bir yayıncı, üçüncü taraf sitelerde reklam yayınlamak amacıyla birinci taraf alıcı verilerini kullanmak için perakendeciyle yakın çalışarak bir perakende medya ağıyla iş birliğine dahil oluyor.
Küresel perakende medya reklam harcamalarının 2025 yılına kadar 165,94 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Alışveriş yapan ve dolayısıyla alakalı reklamlara ilgi göstermeye daha yatkın tüketicilere alışveriş yaparken ulaşmak, bu başarının ana itici güçlerinden biri. Dijital reklam harcamalarının yönü üzerindeki büyük etkisi ve dev kitle erişiminin sunduğu fırsatlar, onu bilgili uygulama pazarlamacılarının stratejik olarak değerlendirmesi gereken bir alan haline getiriyor. Uygulama pazarlamasında çeşitlilik çok önemli ve perakende medyası, pazarlama karmanızın bir sonraki bileşeni olabilir.
Perakende medyasının devleri
Dünyanın önde gelen perakende medya ağı, toplam perakende reklam pazarının yüzde 47′sini kontrol eden Amazon. Uzmanlar, pazar büyüdükçe bu payın düşeceğini öngörseler de, Amazon yakın gelecekte baskın bir oyuncu olmaya devam edecek.
Amazon’un dijital reklam pazarındaki payı o kadar büyük ki, artık dijital reklam harcamaları alanında üçüncü büyük oyuncu olarak anılıyor ve dev Google ve Meta’yı geride bırakıyor. Reklam gelirleri açısından, Amazon’un arkasında Walmart, Instacart, eBay ve Etsy’yi 2023’te ABD’deki en büyük perakende medya ağları olarak görüyoruz.
Perakende medyasının başarısından yararlanmaya hevesli olan bu oyuncular, ek reklam kanallarını etkinleştirmek için sosyal medya devleri ve CTV firmaları ile ortaklıkları kullanıyor.
Perakende medyası çevrimiçi reklamlardan daha fazlasıdır
Amazon, eBay ve benzeri dijital devlerle olan ilişkisi çevrimiçi reklamları akla getirse de, uygulama pazarlamacılarının hem çevrimiçi hem de çevrimdışı kanallarda perakende medya reklamlarını dikkate alması oldukça önemli.
Bu reklamlar ister site içinde, ister site dışında veya mağazada olsun, doğrudan perakendeciden gelen verilere göre sunuluyor ve yerleştiriliyor. Perakendeci bu reklamları kendi sitesinde gösterebilir veya üçüncü bir taraf dahil olabilir. Örneğin, bir perakendeci, CTV aracılığıyla reklamların belirli bir hedef kitle segmentine yerleştirilmesini yöneten bir ortağa veri aktarabiliyor.
Perakende medya ve yapay zeka
Perakende medyasının yükselişi, pazarlamayı optimize etmek için yapay zekanın sürekli ve hızlı gelişimine paralel olarak var oluyor. Yapay zekanın perakende medya reklamcılığını dönüştürmesi ve daha da büyütme potansiyeli çok büyük. Birçok reklam türünde olduğu gibi, reklam hedefleme ve kişiselleştirme, perakende medya reklamcılığının da temel unsurları ve yapay zeka, bu otomatikleştirilmiş süreçleri yönlendiriyor ve geliştiriyor.
Perakende alanında reklam hedefleme ve kişiselleştirme, müşterilerin ilgisini çekme ve dönüştürme konusunda inanılmaz derecede etkili. Renk ve görüntüden, yazılı içeriğe kadar herhangi bir reklam öğesini ayarlamak için yapay zeka kullanmak, bir uygulama pazarlamacısının performansını optimize etmek için reklamları sürekli olarak geliştirmesine ve ince ayar yapmasına olanak tanıyor.
Amazon Ads, reklamlarının bazılarında kullanılan görselleri üretmek için üretken yapay zeka kullanyor ve reklam tasarımından sorumlu olan ekiplerin üzerindeki iş yükünü azaltıyor.
Perakende medyası bağlamında yapay zekanın başka bir kullanım durumu da, çevrimiçi ve çevrimdışı verileri bir araya getirme yeteneği. Örneğin; bir müşterinin mağazada satın alma işlemi yaptığı ile aynı müşterinin daha sonra çevrimiçi bir satın alma yaptığını eşleştiriyor.
Mağaza içi reklamların 2024’te ABD perakende medya reklam harcamalarının yalnızca yüzde 0,7′sini oluşturmasına rağmen, toplam ABD perakende satışlarının yüzde 83,7′sinin mağazada gerçekleşmesiyle, tıpkı çevrimiçi alışveriş yapanlar için yaptığımız gibi, mağaza içi alışveriş yapanları doğru bir şekilde ölçme ve hedefleme yeteneği oyunun kurallarını değiştirecek.
Uygulama pazarlamacıları için perakende medya ağları
Perakende siteleri ile uygulama satın alma işlemleri arasındaki ilişki hemen belli olmasa da, uygulama pazarlamacılarının, uygulama markalarının ürünlerini doğrudan satmayan platformlarda reklam verme seçeneğine sahip olduğunu ve aslında bunun getirisini akılda tutmaları önemli.
Potansiyel yüksek değerli uygulama kullanıcılarınızın zamanlarını harcadığı yerleri düşünün. Uygulamanız oyun sektöründeyse, geçmişte oyun donanımı satın almak için Amazon’u kullanmış potansiyel uygulama kullanıcılarını bulabilir misiniz? Bu segment, başka türlü ulaşamayacağınız potansiyel kullanıcılardan oluşan bir havuz olabilir mi? Bahsettiğimiz gibi perakende medyasının en büyük faydalarından biri, perakendeci tarafından tutulan müşteri verilerinin mevcut olması. Bu durumda, Amazon’un önceki satın alımlarla ilgili olarak tuttuğu müşteri verileri, reklamların belirli hedef kitle segmentlerine hedeflenmesinde çok değerli.
Bir perakende medya ağıyla ortaklık kurduğunuzda seçenekler sonsuz. Potansiyel uygulama kullanıcılarını tesis içinde, tesis dışında ve hatta mağaza içinde hedefleyin. Uygulamanızın erişimini gizlilik uyumlu yöntemlerle yeni ve etkileşimli kitlelere genişletin.
Apple’ın SKAdNetwork (SKAN), halefi AdAttributionKit ve Google’ın yakında çıkacak olan Android’deki Privacy Sandbox gibi gizlilik odaklı çerçevelerin ortaya çıkmasıyla birlikte pazarlamacılar, cihaz düzeyindeki verilere daha az erişimin olduğu bir gerçeklikle karşı karşıya. Yeni nesil ölçüm geleceğini benimsemek son derece önemli olmakla birlikte, perakende medyası perakendecilerin birinci taraf verilerine erişim sağladığından reklamları belirli özelliklere tanımlanan kullanıcılara odaklanmak için ek, tamamlayıcı yollar sağlıyor.
MMP uzmanlığını perakende medya ölçümüne getirmek
Reklamları hedefleme ve performansı doğru bir şekilde ölçme yeteneği (reklam harcamasının getirisi (ROAS) ve tıklama başına maliyet (TBM) gibi KPI’ları düşünün), mobil pazarlamanın başarısını ve perakende medya reklamcılığının başarısını sağlıyor. Gelişmiş MMP’ler (mobil ölçüm ortakları), birden fazla kanalda ve birden fazla reklamveren dahil olmak üzere bir uygulamanın tüm pazarlama kampanyalarını ölçmek için, kullanılabilecek platformlar sağlayarak gerçek zamanlı optimizasyona ve kampanya KPI’larına göre performansın bütünsel olarak ölçülmesini sağlıyor.
Güçlü ve etkili ortaklıklara sahip pazar lideri bir MMP olan Adjust, Amazon Ads dahil olmak üzere büyük platformlarla entegrasyonlar sunuyor.
Amazon Ads entegrasyonunuzu Adjust gösterge tablonuzda nasıl kuracağınız hakkında daha fazla bilgi edinin.
**Adjust ekibiyle çok kanallı kampanya performans ölçümü ve uygulama performansınızı bir sonraki seviyeye nasıl taşıyabileceğimiz hakkında konuşmak için bugün bir demo isteyin. **