P&G 2020 sürdürebilirlik hedefine ulaştı
Çevresel ve sosyal sorumluluk yaklaşımını ürün ve hizmetlerine entegre eden P&G, 15’inci Global Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı. Çamaşır makinelerinde yapılan yıkamalarda soğuk su kullanımı alışkanlığının artırılması, karbon salımının azaltılması, ihtiyaç sahiplerinin sağlık ve hijyen ihtiyaçlarının karşılanması konusundaki 2020 hedeflerine büyük oranda ulaşan P&G, çalışanlarının gönüllülük projelerine dahil edilmesi ve ürün inovasyonu konusundaki uygulamaları hayata geçirdi. P&G, sürdürülebilirlik uygulamaları çerçevesindeTürkiye’de son 5 yılda Gebze ve Şekerpınar üretim tesislerinde toplamda enerji tüketimi yüzde 37, su tüketimi yüzde 36, atık miktarı yüzde 45 ve karbon salımı yüzde 48 oranında azaltıldı. P&G, Çin’deki Huangpu fabrikasında, yerli bir enerji şirketiyle anlaşarak fabrikanın çatısına güneş panelleri koydurdu. Bu paneller her yıl çevreye 600 ton daha az karbon salımı olmasını sağlayacak. Almanya’daki tüm P&G tesisleri dahil dünyada toplam 50’den fazla fabrika, katı atık sahalarına sıfır atık gönderiyor. Bu çalışmalar çevreye olumlu etki göstermenin yanında, P&G’ye satış ve maliyetten tasarruf olarak 1 milyar dolardan fazla değer sağladı. California Oxnard fabrikasında su kullanımı yaklaşık yüzde 25 oranında azaltılarak yılda 900 bin dolardan fazla tasarruf yapıldı. Pantene “Beautiful Lengths” programı, saç bağışlarıyla kanser hastası kadınlara gerçek saçtan peruklar üretiyor. Kampanyaya 2006 yılından bu yana yapılan 480 bini aşkın saç bağışı, Amerikan Kanser Derneği ortaklığı ile 28 binden fazla ücretsiz peruk dağıtılmasını sağladı. Program 2012 yılında Avustralya ve Yeni Zelanda’yı kapsayacak şekilde genişletildi.