Sürdürülebilirlik: Yarın değil bugün
Her yıl milyarlarca insanın hayatına değer katan P&G, yaşamlarına dokunduğu kişilerin dünya için beklentilerine yanıt veriyor ve yarınlara daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için tüm iş süreçlerinde bir kurumsal vatandaş gibi hareket ediyor. P&G bu amaçla, doğaya bıraktığı karbon ayak izini hızla azaltırken 10 yıl içinde “karbon nötr” bir şirket olmayı hedefliyor. 2030 sürdürülebilirlik hedeflerini “Markalar”, “Tedarik Zinciri”, “Toplum” ve “Çalışanlar” olmak üzere 4 ana başlıkta toplayan P&G, yüzde 100 geri dönüştürülebilir ambalajlar sunmayı, yüzde 100 yenilenebilir enerjiye geçmeyi ve 5 milyar litre su tasarrufunda bulunmayı amaçlıyor. Gelin P&G’nin, okyanusları, havzalardaki suyu ve ormanları korumak adına gerçekleştirdiği dev projelere birlikte bakalım…
Plastik kullanımında 3R vizyonu
P&G, hedefleri doğrultusunda mevcut kapasitesini en verimli şekilde kullanmaya çalışırken üretim
ve ürün inovasyonlarını da 3R (Reduce, Reuse ve Recycle – Azalt, Tekrar Kullan, Geri Dönüştür)
stratejisi etrafında şekillendiriyor. Yani saf plastiğin kullanımını mümkün olduğunca azaltmak,
plastiğin geri dönüştürülmüş ya da geri dönüştürülebilir olması ve yeniden kullanılan ambalajlarla
plastiğin tekrar dolaşıma sokularak ömrünün uzatılması için önemli çalışmalar yürütüyor.
Loop ile geri dönüşümlü paketler
P&G, geçtiğimiz yıllarda Terracycle tarafından yaratılan yenilikçi bir iş modeli olan “LOOP” pilot projesine katılımını duyurdu. LOOP ile geri dönüşümlü paketler tüketicilerden toplanıyor, temizleniyor ve tekrar kullanıma sunuluyor. Çalışmanın uygulanabilirliği Fransa ve Amerika’da bir pilot projede test ediliyor.
Plastik Atıklara Son Birliği’ne 1 milyar dolar
Geri dönüşüm çalışmaları yarınlara daha yaşanılabilir bir dünya bırakmak için hayati bir önem taşırken P&G, bu yolculukta rakipleri de dahil pek çok paydaşla hem yerel hem de global iş birlikleri gerçekleştiriyor. P&G CEO’su David Taylor önderliğinde, BASF’nin eş kurucu olduğu ve 30 global firmanın katıldığı “Alliance to End Plastic Waste” oluşumu bu alanda atılan en önemli adımlardan biri. Bu oluşum kapsamında şirket; 1 milyar dolarlık bütçeyi, geri dönüşüm teknolojileri geliştirmek, tüketicileri bilinçlendirmek, denizlere karışan plastik atığı temizlemek ve en başından atık oluşumunu engellemek için kullanacağını duyurdu.
Beş yılda 200 milyon şişe plastikten tasarruf
P&G, dayanıklı ve geri dönüştürülmüş PET malzemesinin kullanımını taahhüt ederek geri dönüştürülmüş plastikler için yeni bir pazar yaratmayı; döngüsel ekonomi ortaklığıyla beş yılda 200 milyon şişe plastikten tasarruf etmeyi planlıyor. Tüm bunlarla birlikte üretimden olduğu kadar tüketimden kaynaklanan karbon emisyonunu da azaltmayı amaçlıyor.
Iskartaya ayrılan ürünler yeniden kullanıma sunuldu
Çeşitli nedenlerle ıskartaya ayırılan ürünler, belirli bir yeniden yapılandırmadan geçirilerek başka alanlarda kullanıma sokuluyor. P&G bu sayede ıskartaya çıkarılmış şampuanlardan araç yıkama şampuanı, ıskartaya çıkarılmış bulaşık deterjanlarından halı deterjanı üreterek tekrar kullanım alanları geliştiriyor. Sadece bu yıl 800 ton ürünü farklı kullanımlara yönlendirmeyi amaçlayan şirket, Sifiratik.gov.tr’de yer alan hesaplamalara dayanarak da karbon emisyonunu 35 bin ton azaltmayı öngörüyor.
P&G 10 yıl içinde “karbon nötr” olacak
P&G, iklim değişikliğiyle mücadele kapsamında önümüzdeki 10 yıl boyunca “karbon nötr” olma sözü veriyor. Bunun için sera gazı emisyonlarını yüzde 50 azaltıp tüm üretim tesisleri için yüzde 100 yenilenebilir elektrik satın alacağını belirten şirket, faaliyetleri nedeniyle oluşan sera gazı emisyonuna eş değerde karbon yararı gerçekleştirerek doğal iklim çözümlerine destek olmayı planlıyor. Bunu ise tek bir çalışmayla değil, faaliyet gösterdikleri her alanda atacağı adımlarla gerçekleştireceğini dile getiriyor.
35. yaşımızda Türkiye’nin dört bir yanında ağaç diktik
Tüm Türkiye’yi derinden sarsan ve bitki örtüsüne zarar veren orman yangınları sonrası P&G, ÇEVKO Vakfı ile gerçekleştirdikleri iş birliği kapsamında 35.000 ağaç dikti. Şirket ayrıca Olimpik Anneler projesinin parçası olarak Olimpik Anneler Ormanı’nı 2. fazını hayata geçiriyor. Bu girişimler P&G’nin 2030 yılına kadar faaliyetlerinden kaynaklanan emisyonları dengeleyecek ve karbon nötr olmasını sağlayacak doğal iklim çözümleri konusuna da katkı sunacak. P&G, hedefleri çerçevesinde 2030 yılına kadar yaklaşık 30 milyon ton karbonu dengelemeyi amaçlıyor. Bu doğrultuda operasyonlarından doğan karbon ayak izini yüzde 50 oranında azaltırken, iklimlendirme çalışmalarıyla karbon ayak izini sıfırlamayı planlıyor. Olimpik Anneler Ormanı da bu anlamda büyük bir katkı sunacak.
Boşa Harcama ile gıda israfı önlendi
Türkiye’deki 10’uncu yılı kapsamında Boşa Harcama projesini başlatan Fairy, “Boşa Harcama” projesini başlatan P&G, proje partneri Gıda Kurtarma Derneği ile 660 bin kişiye ulaştı. Proje kapsamında 50 yeni bağış noktası aktifleştirildi ve 300 personele eğitim verildi. Yine Gıda Kurtarma Derneği’yle Ramazan’da geçtiğimiz yıl binlerce aileye erzak desteğinde bulunmanın yanında 10 bin ihtiyaç sahibinin sofrasına sıcak iftar yemeği ulaştırıldı. Projeyi önemli kılan diğer detay ise yılda 63 bin kilo gıda ve 3.26 milyar litre suyun kurtarılacak olması. Bu rakam 67 bin hanenin bir yıllık, 800 bin haneninse 1 aylık su tüketimine eşdeğer. P&G liderliğinde gerçekleştirilen proje aynı zamanda 7 bin 36 ton karbon ayak izinin kurtarılmasını hedefliyor.
Kurumsal vatandaş gibi hareket ediyoruz
- P&G bugün dünyanın en büyük ev ve kişisel bakım şirketlerinden biri. Bu büyüklüğümüzle orantılı olarak belirli bir operasyon büyüklüğümüz ve ayak izimiz var. Yaşamlarına dokunduğumuz 5 milyar kişinin markalarımızdan dünyayı pozitif yönde değiştirmeleri konusunda bir beklentisi var. Bu beklentiye kayıtsız kalmamak ve yarınlara daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için tüm iş süreçlerimizde bir kurumsal vatandaş gibi hareket ediyoruz. Kurumsal Vatandaşlık ilkelerimizden biri de Çevresel Sürdürebilirlik.
- 2020 sürdürülebilirlik hedeflerimizle Türkiye’deki üretim tesislerimizde bertaraf edilen atık miktarı yüzde 99, enerji kullanımımız yüzde 38, sera gazı salınımı da yüzde 84 azaltıldı. Faydalı kullanım oranı iki katına çıkarılırken depoya gönderilen üretim kaynaklı katı atık oranı sıfıra indirildi. Fairy sıvı bulaşık deterjanı üretiminde su tüketimini yılda 20 bin ton azalttık. Üretim tesislerimizde kullanılan su miktarını da yüzde 27 düşürdük.
- Hayata geçirdiğimiz tüm bu uygulamalarla doğaya bıraktığımız karbon izini azalttık ve ardından 2030 hedeflerimizi duyurduk, bunu da “Markalar”, “Tedarik Zinciri”, “Toplum” ve “Çalışanlar” olmak üzere 4 ana başlıkta topladık. Örnek vermek gerekirse:
- 20 lider markamızla yüzde 100 geri dönüştürülebilir veya yeniden kullanılabilir ambalajlar sunacağız. Bu markaların yüzde 100’ünde ürün içeriğinde şeffaflıkla tüketicilere verdiğimiz güveni sürdüreceğiz.
- Dünya çapında tesislerimizin yüzde 100’ünde yenilenebilir elektrik tedarik ederek üretim gerçekleştireceğiz.
- Yeniden kullanımla en az 5 milyar litre su tasarrufunda bulunacağız.
- Okyanusları, havzalardaki suyu ve ormanları korumayı ve iyileştirmeyi sağlayan dönüştürücü ortaklıklar kurmaya devam edeceğiz.
Baskılar sonuç verdi: CEO’lar “sürdürülebilirlik olmadan asla” diyor