Publicis Groupe CEO’su Arthur Sadoun: “COVID-19’un ekonomik sonuçları uzun bir süre devam edecek”
Publicis Groupe’un CEO’su Arthur Sadoun müşterilerinin COVID-19 salgınının şekillendirdiği gelecekte nasıl hareket etmeleri gerektiğini kaleme aldı. Aynı zamanda Sadoun, COVID-19’un ekonomik sonuçları uzun bir süre devam edeceğini belirtti.
Publicis Groupe’un CEO’su Arthur Sadoun koronavirüs salgını sonrasında müşterilerinin içinde bulunacakları durumda nasıl hareket etmeleri gerektiğini anlattı. Bunun yanı sıra ajans grubunun yönetim ekibinin maaşlarının önümüzdeki birkaç ay boyunca yüzde 30 kesileceğini belirten Sadoun bunun nedeni olarak da tüm harcamalardan yaklaşık 500 milyon Euro’luk bir miktarı kısma hedefleri olduğunu açıkladı.
2020’nin organik büyümede yavaşlama getiren birinci çeyreğinin finansal gelir tablosunu paylaşan Publicis Groupe Çin’de iki haneli bir düşüş yaşarken A.B.D.’de Şubat’ın hemen öncesinde yüzde 5’lik bir artış yaşadı. 2019 yılının aynı periyotunda ajans grubunun net geliri 2 bin 118 milyon Euro’dan 2 bin 481 milyon Euro’ya çıkarak büyük bir artış göstermişti. İlk çeyreklikte Kuzey Amerika’daki organik geliri bin 555 milyona yükselerek yüzde 0.5 büyürken bu oran Avrupa’da yüzde 9.2’lik büyük bir düşüş yaşayarak 578 milyon Euro olarak belirtildi. Asya Pasifik ve Latin Amerika da net gelir anlamında düşüş yaşayan bölgelerden olup sırasıyla yüzde 1.9 oranıyla 219 milyon Euro ve yüzde 10.9 oranıyla 54 milyon Euro ile birinci çeyrekliği kaparken Orta Doğu ve Afrika’da yüzde 0.6 artarak 75 milyon Euro’ya ulaştı.
Harcamalardan kısma planının bir parçası olarak paydaşlara da yarısı Eylül ayında ödenmek üzere bir hisse teklifi iletileceğini açıkladı. Bunun yanı sıra CEO Sadoun ve Yönetim Kurulu Başkanı Maurice Levy ikinci ve üçüncü çeyreklikte maaşlarından yüzde 30’luk bir kesinti yaşarken diğer yönetim kurulu üyelerinin maaşları yüzde 20 oranında azalacağı belirtildi. Tüm ajans network’ünde devam eden bu tedbirlere freelance çalışanların ödemelerinin belirli oranlarda kesilmesi ve işe alımların tamamen durdurulması da dahil edildi.
Yaratıcılık marka değerinin korunmasında önemli bir noktada
Sadoun global boyutta uzun vadeli planlar yapmanın bu ekonomik belirsizlik sürecinde imkansız olduğunu ve en büyük sorunların salgının büyüklüğü ve tedavi bulunmasının alacağı vakit olarak belirtiyor. “Önceliklerinize odaklanmalısınız. Bizim durumumuzda bu öncelikler arasında çalışanlarımızın sağlığı ve güvenliği, müşterilerimize her zamankinden daha yakın olmak ve ekibimizi ve ajanslarımızı korumak yer alıyor. Bunların üzerine kontrol edilemez faktörleri de kontrol etmeye çalışmak mantıklı olmaz”. Müşterilerinin dijital dönüşüm ihtiyaçlarını hızlandırmalarının artık bir zorunluluk olup olmadığı sorulduğunda Sadoun bunun kaçınılmaz olduğunu belirtip yaratıcılığın marka değerini korumak için denklemde yerini koruması gerektiğinin altını çizdi.
Yaratıcılığın öneminden bahsederken Sadoun, “Eğer ürününüzün önemini ortaya koyamazsanız satış yapmanız zorlaşacak. Deneyimleyeceğimiz büyük değişimlerden biri ise markaların ürünlerinin her zamankinden daha da kişiselleştirilmiş olması gerekeceği” sözlerini kullandı. Sadoun ekonomik sonuçlardan bahsederken dünyayı uzun vadeli bir sürecin beklediğini ve müşterilerinin efektif çözümler arayışında olduğunu iletiyor. “Pazarlama harcamalarının gerçek sonuçlar sağlayacağı modeller üretme yetimiz özellikle ön planda olacak”.
Son olarak dijital dönüşümden bahseden Sadoun “ölçülü kişiselleştirme” sloganının altını çizerken Publicis Groupe’un dijitale dönme yeteneğinin gerçek örneği olarak dünya çapında 100 ofisinden 80 bin çalışanın şu anda evlerinden çalışabiliyor olmasını verdi. “Her insan artık önceki zaman dilimlerine göre daha da bireyselleşiyor. Bu yüzden müşterilerimizin dijital deneyimlerini onların bireysel yolculuğuna uyarlamalıyız. Sapient’le yaptığımız tam olarak da bu”. Finansal sonuçlar hakkındaki görüşlerinde ise Sadoun COVID-19’a rağmen iyi bir yıl başlangıcı yaptıklarını belirtirken kendini garip hissettiğini iletiyor. “Şubat ayı bitmeden ve salgın henüz yayılmaya başlamadan Çin’de iki haneli bir düşüş yaşamakla beraber bütün net gelir göz önünde bulundurulduğunda sadece yükselen bir grafiğe sahiptik” diyen Sadoun Mart ayında durumun böyle olmadığını, salgının Avrupa’ya da ulaşmasıyla alınan sosyal mesafe tedbirlerinin ajans grubunun net gelirini “ciddi anlamda etkilediğini” belirtti. “Bu güçlü negatif etki Kuzey Amerika’nın büyüme trendlerine geri dönmesiyle ucuz atlatıldı. Buna Publicis Sapient’in A.B.D’deki performansı da dahil. Bu performans, modelimizin çalıştığının net bir göstergesi”.
Açıklamasında uzun bir süredir geliştirme sürecinde olan AI platform Marcel’den de bahseden Sadoun, tüm şirket ajanslarına Nisan ayından itibaren sunulacak bu platformun iletişimin daha da iyileştirilmesi konusunda katma değer sağlayacağını iletiyor.
Kaynak: The Drum