Purina Felix’ten #sendepatile ile 10 ton mama bağışı
Evcil hayvan maması markası Purina Felix’in GroupM işbirliğiyle Twitter üzerinden yürüttüğü sosyal sorumluluk projesi #sendepatile, sadece bir dijital iletişim projesi değil. Proje, aynı zamanda barınaktaki dostlarımıza yönelik farkındalığı arttırmayı amaçlıyor.
Twitter üzerinden yürütülen ve farklı mecralar ile desteklenen kampanya ile ilk olarak #sendepatile hashtagiyle atılan 25.000 tweet sayesinde Yedikule ve Ataşehir Hayvan Barınakları’na 5 ton mama bağışlanması planlanıyordu.
#sendepatile kampanyası, ilk gününde Nihat Sırdar’la Sivrisinek radyo programında canlı olarak da duyuruldu. Nihat Sırdar 4 Ekim Dünya Hayvanları Koruma Günü’ne dikkat çekmek amacıyla programını Yedikule Hayvan Barınağı’ndan canlı yaptı. Sırdar, 2 saatlik program boyunca #sendepatile hashtagini yaygınlaştıracak çeşitli kurgular hayata geçirdi ve bu hashtag ile gönderilen tweetleri canlı yayında dinleyicileri ile paylaştı.
2-17 Ekim arasında gerçekleştirilen kampanyanın ilk gününde 25.000 tweet’e ulaşıldı. Bunun ardından mama bağışı 10 tona çıkarıldı. Barınaklardaki dostlarımızın ihtiyacını daha da genele yayabilmek ve farkındalığı arttırabilmek üzere Twitter ve entegre medya iletişimi sayesinde on binlerce hayvansevere ulaşıldı.
İlk iki gün atılan tweetlerle uzun sure Türkiye listesinde 1 numaralı trend topic olan #sendepatile kampanya hashtagi, Worldwide Trends arasına da girdi. Kampanya dahilinde atılan tweetler 2-8 Ekim tarihlerinde 18.00-20.00 saatleri arasında Kadıköy, Beşiktaş, Bakırköy, Mecidiyeköy, Maçka ve Zincirlikuyu’da Digital Outdoor TV’lerde canlı tweet-wall yayınında paylaşılıyor. Kampanya duyurusu için ise Akıllı Kedi Felix’in animasyon videosu kullanılıyor.
Kampanya, farkındalığı ve paylaşımı daha da arttırabilmek adına 17 Ekim’e kadar devam edecek. Akıllı kedi Felix’in muzip kişiliği ve yaramaz karakteri aracılığıyla yürütülen Twitter kampanyası dahilinde mamaların 21 Ekim’de barınaklara dağıtılması planlanıyor.