Rakamlarla Ayşe Barım krizi!
Kuşkusuz son dönemin en çok konuşulan konularının başında geliyor Ayşe Barım krizi… Pek çok sanatçının ve iş insanın isminin geçtiği krizle ilgili Medya Takip Merkezi’nin Marketing Türkiye için hazırladığı analiz, gelinen noktada olayın detaylı bir fotoğrafını çekiyor… 7-13 Ocak tarihlerini kapsayan çalışmaya göre krizle ilgili Twitter’da toplamda 205 bin 862 içerik paylaşıldı. 59 bin 400 farklı kişi tarafından atılan bu tweetlerin 69 bin 172’si negatif, 117 bin 9’u nötr ve yalnızca 19 bin 681’i pozitif içerikli oldu. Paylaşımların toplam erişimi 982 milyon 939 bin 86 olurken nötr içerik sayısının yüksek olması ise medyanın konuya hala temkinli yaklaştığının bir göstergesi.
*Medya Takip Merkezi’nin Marketing Türkiye için gerçekleştirilen analiz, Ayşe Barım krizinde adı geçen sanatçılara odaklandı.
TV100 yazarı Fuat Uğur dizi sektöründeki tekelleşme ve ID İletişim’in Kurucusu Ayşe Barım, oyuncu Serenay Sarıkaya ve şarkıcı Mert Demir hakkında bir dizi iddiaya yer verdiği yazıyı 26 Eylül 2024 tarihinde kaleme aldı.
Uğur’un, yayınlandığı günlerde pek de ilgi çekmeyen ancak ilerleyen süreçte yeni bir gündem yaratacak olan yazısındaki, “Özellikle bu sektörü elinde tutan ve öne çıkan birkaç isim var. Aralarındaki en güçlüsü ise oyuncu kılığındaki yeteneksiz ve çapsız kızları adeta MAMA gibi pazarlayan o işkadını. Misal bu kızlardan birinin neredeyse sıfır izlenen bir dizisinin üçüncü sezonunu dijital platformlara yaptırtacak denli güçlü. Kızlardan birini bir eşcinsel şarkıcıyla sevgili gibi lanse edip şarkıcının iş adamı sevgilisinden (Görüntüyü kurtarmak için) 5 milyon dolar tırtıklayan da o” bölümü Twitter’da (X) bir anda gündem oldu ve defalarca yazının bu bölümü paylaşıldı.
Türkiye’de birçok ünlü oyuncunun menajerliğini yapan ID İletişim’in Kurucusu Ayşe Barım, iddialarda kast edildiği düşünülen oyuncu Serenay Sarıkaya ve şarkıcı Mert Demir de bu patlak veren krizin merkezinde yer aldı. Krizin büyümesinin ardından Rekabet Kurumu menajerlik şirketleri ve cast ajanslarına yönelik bir soruşturma başlattı ve 21 şirketi incelemeye aldı. ID İletişim’in oyuncuları da bir bir sosyal medya hesaplarından siyah arka plana yazılmış uzunca açıklamalarını paylaşırken, internet medyası bu haberle günlerce çalkalandı.
205 bin içerik üretildi
Medya Takip Merkezi’nin Ayşe Barım krizi hakkında Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği ve olayın en hareketli olduğu dönem olan 7-13 Ocak tarihlerini kapsayan analizler de krizin boyutunu ve ne denli ilgi çektiğini gözler önüne seriyor.
Rapora göre, olayın alevlenmesine belki de en çok katkı sağlayan yer olan Twitter’da toplamda 205 bin 862 içerik paylaşıldı. 59 bin 400 farklı kişi tarafından atılan bu tweetlerin 69 bin 172’si negatif, 117 bin 9’u nötr ve yalnızca 19 bin 681’i pozitif içerikli oldu. Nötr içerik sayısının bu denli yüksek olması ise medyanın konuya hala temkinli yaklaştığının bir göstergesi.
Atılan bu tweetlerin toplam etkileşimi 2 milyon 565 bin 403 olurken, 982 milyon 939 bin 86 kişinin önüne Ayşe Barım kriziyle ilgili tweetler düştü. En yoğun paylaşım ise 12 Ocak tarihinde 22.00-23.00 saatleri arasında yapıldı.
En çok Serenay Sarıkaya’nın adı geçti
Kullanıcılar kriz hakkında peşi sıra tweet atmayı sürdürürken paylaşımlarda en çok adı geçen de iddiaların merkezinde yer alan Serenay Sarıkaya oldu. Sarıkaya 68 bin 505 tweette yer aldı. Ayşe Barım’a destek veren açıklaması ile tepki çeken Hazal Kaya ise en az Sarıkaya kadar konuşuldu ve 68 bin 425 twette adı adı geçti. Mert Demir’in adı ise 9 bin 977 tweette yer aldı.
Twitter’da Ayşe Barım krizi ile ilgili paylaşımlarda adı geçen ilk 10 sanatçı ise sırasıyla şöyle oldu:
Serenay Sarıkaya | 68 bin 505 |
Hazal Kaya | 68 bin 425 |
Ekin Koç | 43 bin 710 |
Merve Dizdar | 34 bin 885 |
Aslı Enver | 31 bin 520 |
Özgü Namal | 29 bin 422 |
Fatih Artman | 28 bin 857 |
Ahmet Kural | 21 bin 373 |
Ümit Erdim | 16 bin 212 |
Sinem Kobal | 14 bin 978 |
Geleneksel medyada da durum benzer
Geleneksel medyada da durum farklı değildi. Serenay Sarıkaya ve Hazal Kaya en çok adı geçen sanatçılar olarak listede yer aldı. İkiliyi takip eden diğer 10 sanatçı ise sırasıyla şöyle oldu:
Serenay Sarıkaya | 1833 |
Mert Demir | 679 |
Hazal Kaya | 277 |
Bergüzar Korel | 186 |
Ezgi Mola | 165 |
Deniz Işın | 141 |
Farah Zeynep Abdullah | 134 |
Nedim Saban | 98 |
Sinem Kobal | 77 |
Mert Yazıcıoğlu | 76 |
İnternet medyasında 2 bin 414 içerik!
İnternet medyasında konu hakkında 2 bin 414, televizyonlarda 259, YouTube’da 66, yazılı basında ise 47 içerikte krizden bahsedildi. İnternet medyası arasında krize en çok yer veren haber sitesi, 73 haberle T24 olurken, 57 haber ile Bursa Gündem Haber, 54 haber ile Onedio ve 42 haber ile Haberler.com oldu.
İnternet medyasında Ayşe Barım krizine en çok yer veren ilk 10 site ise sırasıyla şöyle oldu:
www.t24.com.tr | 73 |
www.bursagundemhaber.com | 57 |
www.onedio.com | 54 |
www.haberler.com | 42 |
www.mynet.com | 28 |
www.habokado.com | 28 |
www.telehaber.com | 22 |
www.tgrthaber.com | 22 |
www.medyafaresi.com | 22 |
www.referansturk.com | 22 |
YouTube gazetecileri de programlarında Ayşe Barım krizinden bahsetmeyi ihmal etmedi. Enver Aysever yaptığı 7 yayında Ayşe Barım konusunu ele aldı. Rıza Karaağaçlı ve İlker Saygı’nın yönettiği “Daha Neler” kanalının 4 yayınında, Nevşin Mengü’nün 3 yayınında, Yüzdeyüz Haber’in 3 yayınında ve Özlem Gürses’in 2 yayınında Ayşe Barım krizi ele alındı.
YouTube yayınlarında Ayşe Barım krizine en çok yer veren 10 haber kanalı ve gazeteci sırasıyla şöyle:
Enver Aysever (YT) | 7 |
Daha Neler (YT) | 4 |
Nevşin Mengü (YT) | 3 |
Yuzdeyuz Haber (YT) | 3 |
Özlem Gürses (YT) | 2 |
fakir fukaraa (YT) | 2 |
Kutsal Motor (YT) | 2 |
Oksijen TV (YT) | 1 |
Medyascope.tv (YT) | 1 |
Yeni Şafak (YT) | 1 |
Televizyon kanalları da yayınlarında Ayşe Barım ve sektördeki tekelleşme iddialarından bahsetmeyi es geçmedi. TV100 20, Ekol TV 16, TGRT Haber 10; Bir TV, Halk TV ve Beyaz TV ise 9 yayınında bu konuyu ele aldı. Sırasıyla krizden en çok bahseden 10 TV kanalı ise şöyle oldu:
TV100 | 20 |
Ekol TV | 16 |
TGRT Haber | 10 |
Bir TV | 9 |
Halk TV | 9 |
Beyaz TV | 9 |
Kanal 24 | 7 |
KRT TV | 6 |
Haber Global | 5 |
Akit TV | 5 |
Yazılı basında ise Milliyet 5, Korkusuz ve Yeni asır 4 haber ile sayfalarında krize yer verdi. Sırasıyla en çok haber yapan gazeteler ise şöyle oldu:
Milliyet | 5 |
Korkusuz | 4 |
Yeni Asır | 4 |
Yeni Asır (Şehir) | 4 |
Sabah’la Günaydın | 3 |
Sözcü | 2 |
Hürriyet | 2 |
Yeni Şafak | 2 |
Akşam | 2 |
Posta | 2 |
“Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması için başvurular başladı!