
Ramazan alışverişini cebimizdeki marketten yapıyoruz!
Ramazan alışverişi artık çarşı ve pazardan dijitale taşınıyor. 2024 yılında Ramazan ayında kartlı online alışverişlerde market harcamaları 35 milyar lirayı aştı. Türkiye’nin önde gelen online marketlerinden GetirBüyük’ün verilerine göre, en fazla talep sebze ve meyve kategorisine olurken, onu temel gıda ürünleri takip etti. Siparişlerdeki bu artış, evde iftar yapma geleneğinin sürdüğünü ve geleneksel mutfak ürünlerinin, özellikle yağ, salça ve bakliyat gibi ürünlerin sofralarda hala önemli bir yer tuttuğunu gösteriyor. Getir Pazaryeri Genel Müdürü ve Getir CMO’su Yasemin Şişik Çelikboy ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide, değişen alışveriş alışkanlıklarını ve online marketlerin Ramazan dönemindeki etkisini Getir verileriyle mercek altına aldık.
Son yıllarda online market uygulamalarına olan ilgi artarken, Bankalararası Kart Merkezi’nin verilerine göre 2024 yılında Ramazan’a denk gelen dönemde kartlı online alışverişlerin market harcamaları 35 milyar lirayı aştı.
Kullanıcı beklentilerini artık yüksek standartların belirlediğini ifade eden Getir Pazaryeri Genel Müdürü ve Getir CMO’su Yasemin Şişik Çelikboy, “Kullanıcı deneyiminin ve fiyat algısının marka sadakatinin önüne geçtiği bir dönemdeyiz. Online alışverişi tercih etme nedenleri ise fiyat avantajı, ürün çeşitliliği, kolaylık ve hızlı teslimat olarak öne çıkıyor. Kampanyamızın ilk filminde ‘Kampanyasız Bile Ucuz’ söylemini kullandık. İkinci filmimizin odağına ise Ramazan dönemi alışverişlerini aldık. GetirBüyük olarak yeni kampanyamızda kullanıcılarımızın beklentilerine cevap verecek avantajlarımızı 4 filmlik bir seride anlatıyoruz” diye belirtti.
Türkiye genelinde yaygın olarak hizmet veren GetirBüyük, alışverişi yapan kişinin fiziksel olarak gitmek zorunda kalmadığı dev bir market. Kampanyada ilk defa mağazaların kapılarını açarak iş yapış şeklindeki özeni yansıttıklarını belirten Çelikboy, sözlerine şöyle devam etti:

“Online market alışverişi yapan birçok kullanıcı hala meyve sebze alışverişi yapmakta çekimser kalıyor, çünkü online alışverişin görerek almak ile eşdeğer olamayacağını düşünüyorlar. Biz de kullanıcılarımızın bu kaygılarını bertaraf etmek için geçtiğimiz sene mağaza kadromuza manavlarımızı da dahil ederek çalışmaya başladık. GetirBüyük’te meyve ve sebzeler uzman manavlar tarafından özenle seçiliyor, ürünlerin kalitesi ve tazeliği sürekli kontrol ediliyor. Kadın istihdamına verdiğimiz önemle manavlarımızın yaklaşık yüzde 20’si kadınlardan oluşuyor. Meyve sebzeler yerel üreticiden özenle seçilerek Antalya’daki meyve ve sebze platformumuzda toplanıyor. Kalitesini koruyabilmek için, meyve ve sebzeler mağazalarımızda özel olarak tasarlanmış +8 derece soğuk odalarda muhafaza ediliyor.”
Hedef yüzde 25 büyüme
Ürün çeşitliliği, uygun fiyat gibi faktörler satın alma motivasyonunun merkezinde yer almayı sürdürürken, zaman tasarrufunun çok daha önemli bir etken olmaya başladığının altını çizen Çelikboy, “Kullanıcılarımız online olarak tüm ürünleri inceleyip kolayca karşılaştırma yapabiliyor. Aynı zamanda tüm ihtiyaçlarını evinden çıkmadan, park yeri aramadan ve satın aldıklarını taşımak zorunda kalmadan, 30-45 dakika içerisinde teslim alabiliyorlar. Dilerlerse de randevulu teslimat hizmetimizle siparişlerini kendi tercih ettikleri zamana göre planlayabiliyorlar” dedi.
Türkiye çapında 47 ilde 5 binden fazla ürünü uygun fiyatlarla ve zahmetsizce kullanıcılarına ulaştırdıklarını ifade eden Çelikboy, “GetirBüyük ile son dört yılda 50 kat büyüyerek toplamda 81 milyon sipariş adedine ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu yıl ise, GetirBüyük’te inovasyona dayalı kusursuz müşteri deneyimi odağımız ve kampanyasız bile uygun fiyat stratejimiz ile yüzde 25 büyümeyi hedefliyoruz” diye ekledi.
Kullanıcı deneyimi için “ilkler”
Kullanıcı deneyimine odaklı yaklaşımın, GetirYemek’i sektörde öne çıkardığını vurgulayan Çelikboy, “Türkiye’de ilk defa menülere gerçek çekimli yemek fotoğrafları ekleyen platform olarak, kullanıcıların avantajlı kampanyalardan faydalanabilmeleri için fırsatlarla tanışmalarını sağlıyoruz. Gündelik hayatın yoğunluğu nedeniyle online yemek sipariş sıklığının artması karşısında, kullanıcılarımıza kazanç sunacak sektörün ilk sadakat programı olan GetirYemek Müdavim’i 2021 yılında başlattık. GeitrYemek Müdavim programımızı 30 bin restoranla devam ettiriyoruz” dedi.
Ramazan’da sebze ve meyve tüketimi arttı
Büyük market alışverişlerini hızlı ve zahmetsiz bir şekilde karşılayan GetirBüyük, kullanıcılarının Ramazan dönemi alışverişlerini analiz ederek online market alışkanlıklarına dair önemli veriler paylaştı. 2024 Ramazan döneminde, meyve ve sebze siparişleri önceki döneme göre yüzde 11 artarak en çok tercih edilen kategori oldu. Temel gıda ürünleri yüzde 9, et ürünleri ise yüzde 6 artış göstererek sırasıyla ikinci ve üçüncü sırada yer aldı.
Ramazan pidesi her 10 sepetin birinde var

GetirBüyük verilerine göre, Ramazan pidesi her 10 siparişin birinde yer aldı. Hazır çorba siparişleri ise 10 kat artarken, en çok tercih edilen çorba çeşitleri tavuklu şehriyeli ve et suyuna asma yapraklı çorba oldu. Temel gıda ürünleri arasında salça yüzde 22, bakliyat yüzde 17, un yüzde 13, tereyağı yüzde 16, baharat ise yüzde 34 oranında daha fazla sipariş edildi. Ramazan’ın simgesi hurma 4 kat daha fazla tüketilirken, iftariyeliklerin yıldızı pastırma 11 katlık bir artış yaşadı. Tatlı tercihlerinde ise güllaç ve kadayıf öne çıkarken, çay siparişleri 10 kat arttı. Bayram hazırlıkları kapsamında ise en çok kolonya, drajeler ve şekerler sipariş edildi.
GetirBüyük yeni kampanyasıyla “bilmiyordum” dedirtiyor
Büyük market alışverişini binlerce uygun fiyatlı ürünle evden çıkmadan yapmayı sağlayan GetirBüyük, yeni kampanyasında sunduğu avantajlara dikkat çekiyor. “Bana bilmediğim bir şey söyle” akımından ilham alan kampanya, kullanıcıların GetirBüyük ile tanışmadan önce yaşadığı zorlukları mizahi bir dille anlatıyor. Kampanya kapsamında hazırlanan dört reklam filmi, üç gün süren çekimlerle tamamlandı. 450 kişilik bir ekibin görev aldığı çekimler, ilk kez ekranlara taşınan GetirBüyük mağazası da dahil olmak üzere sekiz farklı mekânda gerçekleştirildi.
GetirYemek, siparişleri 40 kat artıyor
Türkiye genelinde 62 binden fazla üye restoran ile hizmet veren online yemek sipariş platformu GetirYemek, Ramazan döneminde de Restoran Getirsin hizmetinde yer alan iftarda gelsin seçeneğiyle kullanıcılardan büyük ilgi görüyor. Sektöre getirdiği yeniliklerle yeni standartlar belirleyen ve bu yıl altıncı yılını kutlayan GetirYemek, kurye hizmeti olmayan restoranları, Getir Getirsin hizmeti ile dijital dünyaya taşırken, kullanıcılarının da yeni lezzetlerle tanışmasını sağladı.
GetirYemek kullanıcılarının Ramazan tercihlerinde 2024 yılının favori lezzeti tavuk oldu. Kullanıcıların çorba tercihlerine bakıldığında iftarın ve sahurun çorbası mercimek olarak öne çıktı. Ramazan döneminde talep artışı en çok pasta ve tatlı kategorisinde yaşandı. İftarın tatlısı baklava olurken sahurda ise waffle tercih edildi. Ramazanda günlük sipariş oranında yıllara göre artış ise dikkat çekti. GetirYemek siparişleri 5 yıllık ramazan dönemi kıyaslandığında 2020 yılına göre toplamda 40 kat artış gösterdi.