Ramazan reklamları ne kadar samimi?
Ramazan ayı ve reklamlar doğal olarak pek yan yana gelecek iki kavram değilse de artık gelenek haline geldi, ilk kim ne yapacak diye bekliyoruz. Hatta hangisi daha etkili, Ramazan’ın ruhunu en iyi hangisi yakalamış ya da kreatif performansı geçen yıla göre nasıl kıyaslamalarını bile yapıyoruz. Peki, hangi marka mübarek ayın atmosferini en hissedilir biçimiyle kampanyasına yansıttı, mesajını en samimi şekilde verdi? Bu kez araştırmayı DORinsight yaptı. Ekranda Ramazan bereketi denecek kadar reklam çeşitliliği ve kullanımı var. Coca-Cola “kavuşma”, Sütaş “Ramazan’ın vazgeçilmezleri”, Algida “bir dondurma dolabının hikâyesi”, Carte d’Or “İftar biter Carte d’Or keyfi başlar” ile kampanyalarını tanımlarken, Vodafone, Migros, Pepsi, Maksimum Kart, Türk Telekom, Ülker Ducros, Süt Diyarı, Erikli Su, Banvit ve Bizim Mutfak da Ramazan temalı reklamlarıyla tüketicilerinin yüreğinde seslendi.
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır.
Güncel Haberler