Reklama harcanan dolarların boşa gitmemesini sağlayacak 4 yöntem
Marka güvenliği tam da olması gerektiği gibi pek çok reklamverenin zihninde ön sıralarda yer alıyor ancak pek çoğu “marka güvenliği” terimini duyduğunda ilk aklına gelen şey markayı doğru içerikle ilişkilendirilmek oluyor. Oysa madalyonun diğer yüzünde reklam dolandırıcılığı var. Zira dolandırıcılık reklama harcanan dolarların boşa gitmesine neden olur… Neticede botlar ürün almaz; reklamlara maruz kalan gerçek insanlar alır!
Dolandırıcılıkla mücadele bazen zor olabiliyor, Gelin SXM Media yaklaşımıyla botların nasıl alt edilebileceğini 4 başlıkta inceleyelim…
Öncelik ver
IVT’yi (geçersiz trafik) önlemek için tüm reklam envanterinin izlenmesi ve faturalandırılabilir gösterimlerden tespit edilen IVT’nin kaldırılması gerekir.
Yani dolandırıcılıkla mücadele bir ultra maratondur. Her şeyi aynı anda yapamayacağınız için taktiklerinizi sırayla uygulamalısınız. Büyük etkileri olan kolay kazançlar var mı? Oradan başlayın… Onları nakavt edin ve ardından diğer zor problemlerin üstesinden gelmeye devam edin. Kaçınılmaz olarak yeni sorunlar ortaya çıkacaktır ama ortaya çıkardığınız her bot saldırısı diğer projeleriniz için önlem alabilmenizi sağlayacak.
İhtiyaçları yeniden değerlendirmeye ve gerektiğinde planları değiştirmeye açık olmalısınız. Planlarınızı sürekli gözden geçirmiyorsanız, zaman ve enerjinizi boşa harcarsınız.
İşbirliği yap
Reklam sahtekarlığının çoğunun aslında reklamlarla hiçbir ilgisi yoktur. Botlar, iyi (bir arama motoru için tarama) veya kötü huylu (kimlik bilgileri doldurma) olsun, bir görevi gerçekleştirme niyetiyle siteye girerler. Her iki durumda da, bot tarafından “görüntülenen” herhangi bir reklam bir insan tarafından görüntülenemez ve IVT tüm işi olumsuz etkiler.
Peki, bu botları nasıl yakalarsınız? Cevap iş birliği. Başta güvenlik ve gizlilik ekipleri olmak üzere, şirketinizin içindeki ve dışındaki farklı grupları tanıyın. Bu masalarda yer alıp gerçek zamanlı tehditleri üçüncü kişilerle paylaşarak kötü aktörleri kendi silahıyla vurabilirsiniz. Neticede çivi çiviyi söker…
Kutlamak
Dolandırıcılıkla mücadele zor ve sinir bozucudur. Motive kalmanın yollarını bulmak önemli çünkü başarılı olmak sürekli tetikte olmayı gerektirir. O yüzden zaferlerinizi kutlayın. Yapılan iyi işleri söyleyin ve harika çalışmaları için ekibinizi ödüllendirin.
Yenilik
Şaşırtıcı olmayan bir şekilde dolandırıcılar çok iyi kazanıyor ve Ar-Ge’ye yeterince para harcayabiliyor. Bu şu anlama geliyor: Botlar gelmeye devam edecek ve daha da akıllanacaklar!
Reklam endüstrisi sürekli olarak yeni tehditler için yeni taktikler geliştirmek zorunda. Botları ve IVT’leri belirlemek ve birkaç katmandan oluşan bir savunma inşa etmek gerekiyor.
Kaynak: Adweek
Streaming devleri reklamlı abonelik seçenekleri üzerine çalışıyor. Peki tüketici razı mı?