Reklam filmleri doğaya zarar verir mi?
Pandemiyle birlikte en çok konuştuğumuz konu sağlık haline geldi. Ancak gündemimize oturan sağlık kavramı, sadece insanları değil, doğanın da sağlığını kapsıyordu. Evlere girmemizden sadece birkaç ay geçmesinin ardından doğanın tekrar yeşermeye başladığını gösteren görüntülerin ekranlarımızı doldurmasıyla birlikte çevresel hareketler çok daha önemli hale geldi. Doğa dostu aksiyonların en yenilerinden biriyse Birleşik Krallık merkezli AdGreen kampanyası oldu.
Advertising Association (AA), Incorporated Society of British Advertisers (Isba) ve Institute of Practitioners in Advertising (IPA) iş birliğiyle hayata geçirilen AdGreen, medya prodüksiyonlarının doğa üzerindeki olumsuz etkilerini yok etmek için kuruldu.
Lansmanını Adam&EveDDB, APR, Havas, Mullenlowe, Sky, Unilever ve WPP’nin iş birliğiyle gerçekleştiren AdGreen, prodüksiyon sektöründe doğa dostu yeni standartlar oluşturmayı hedefliyor. IPA, Advertising Producers Association (APA) ve Associaton of Photographers (AOP) gibi birçok saygın üyeye sahip organizasyonların da desteklediği programın liderliğini ise global reklam sektörü duayenlerinden Jo Coombes ve strateji danışmanı Tricia Duffy üstleniyor.
AdGreen, karbon hesaplayıcısı Albert teknolojisinin kullanılarak yaratılan standartları doğrultusunda 2021’in ilk günüyle birlikte öncelikle Birleşik Krallık’ta başlayarak tüm reklam ve prodüksiyon sektörüne yeşil araçlar, hizmetler ve uzmanlığını sunacak.
Ana aksiyonu tüm prodüksiyon süreçlerinde üretilen karbon salınımını ölçmek ve prodüksiyon ekiplerini daha doğa dostu çözümlere yönlendirmek olan AdGreen, 140 ulustan veri toplayacak. Verilerin uzmanlar tarafından yorumlanmasıyla oluşturulacak eğitimlere katılan kurumlar itibarlarını arttırırken sürdürülebilir çözümler kullandıklarını belirten sertifikalara sahip olacak.
Merkezi Birleşik Krallık’ta olan AdGreen projesi kapsamını tüm dünyayı içine alacak şekilde genişletme konusunda ilgili her partiden görüş ve bağış bekliyor.
“Geleceğe hazır, doğa farkındalığı olan bir reklam sektörü”
AdGreeen’in sosyal önemini anlatan Coombes, “Geleceğe hazır, karbon salınımı konusunda da eğitimli bir iş gücü inşa etmek istiyoruz. Böylece yaratıcılık en yüksek formunda sergilenmeye devam ederken dünyamız üzerinde oluşturduğumuz yük de en az seviyede olacak” dedi. Coombes, ürettikleri karbon konusunda eğitimli olan reklam profesyonellerinin tüm dünyayı değiştirebileceğine inanıyor.
AdGreen’i destekleyen ilk markalardan biri Unilever oldu. Sürdürülebilirlik ve yeşile dönüş konularında liderlik sergilemeye devam eden Unilever’in 10 yıldan fazladır süregelen Dirt is Good kampanyasını, çevresel endişeleri su yüzüne çıkarmak ve tüm ürünlerinde doğa dostu malzemeleri kullanma sürecine girdiğini duyurmak üzere yeniden kurguladığı Dirt for Good kampanyasını incelediğimiz haberimize buradan ulaşabilirsiniz.
Kaynak: The Drum