Reklam Kurulu’ndan “LGBT” ve “gökkuşağı” kısıtlaması
Ticaret Bakanlığına bağlı faaliyet gösteren “Reklam Kurulu” LGBT ve gökkuşağı temalı ürünlerin +18 yaş uyarısı konulmadan satılmasını yasakladı.
Yasak e-ticaret siteleri üzerinden yapılan satışları kapsıyor. Konuyla ilgili yapılan açıklamada LGBT ve gökkuşağı temalarının +18 yaş uyarısı verilmeden satışa sunulmasının çocukların gelişimini olumsuz yönde etkilediğine dair bakanlığa çok sayıda tüketici talebi geldiği vurgulandı.
Yazıda, “Anılan ürünleri +18 yaş uyarısına yer verilmeden tanıtımının yapılarak satışa sunulmasının yasal düzenlemelere aykırılık teşkil ettiği” belirtilerek, +18 ibaresini kullanmadan satışa sunan ve reklam veren şahısla kuruluşlar hakkında reklamları durdurma cezası verilmesine karar verildiği belirtildi.
Alınan kararla ilgili olarak, 2015 yılında yürürlüğe giren Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nin 24’üncü maddesinin birinci fıkrasının a ve f bentlerine atıfta bulunuldu.