
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu, indirim kampanyalarının tüketiciyi yanıltıcı nitelikte olduğu gerekçesiyle Türkiye’nin önde gelen giyim markalarına toplamda 4,8 milyon TL idari para cezası kesti. Vakko, Sarar, Boyner, Network, Beymen, Cacharel, D’S Damat ve Ramsey gibi sektörün önde gelen firmaları, gerçeği yansıtmayan kampanyaları nedeniyle yaptırımla karşılaştı.
Kurulun yaptığı incelemelerde, mağaza ve internet sitelerinde yer alan “Yüzde 80’e varan indirim” gibi ifadelerin gerçeği yansıtmadığı tespit edildi. Denetime konu olan ürünlerin büyük bölümünde, belirtilen indirim oranlarının son 30 gün içerisindeki fiyat değişimlerine dayanmadığı; yani ürünlerin çoğunda gerçek bir fiyat indiriminin bulunmadığı ortaya çıktı.
Sadece fiyat politikası değil, stok miktarları da denetime takıldı. Reklamlarda geniş kitlelere sunuluyormuş gibi lanse edilen bazı ürünlerin stoklarının oldukça sınırlı olduğu belirlendi. Örneğin, büyük kampanyalarla duyurulan bir ürünün stok adedinin sadece 11 adet ile sınırlı olduğu anlaşıldı.
Tespitlerin ardından markalara toplamda 4 milyon 800 bin TL tutarında idari para cezası uygulandı.