Reklam sektöründe devrimsel bir adım: Arçelik’in artık bir ajansı yok, olmayacak da!
Marketing Türkiye Özel: Yılın son günlerine yaklaşırken deyim yerindeyse pazarlama sektörü için devrimsel bir adım attı Arçelik. Öyle ki dev markanın attığı bu adım istenilen sonucu verirse reklamveren-ajans ilişkileri açısından da yeni bir dönemin kapılarını aralayabilir.
Malum, sektörün en büyük reklamverenlerinden Arçelik… Hal böyle olunca bugüne kadar hep en büyük reklam ajanslarıyla uzun soluklu iş birlikleriyle kampanyalarını şekillendirdi. Ancak bu “uzun soluklu” iş birliklerinin sonu geldi! Zira Arçelik Türkiye, Kıdemli Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi’nin fikir babası olduğu yeni bir sürece giriyor ve bu yeni süreçte marka hiçbir ajansla “sürekli olarak” çalışmayacak. Marka bu cesur kararı tam da 70. yıl kutlamalarının arifesinde almış.
Uzun süredir birlikte çalıştığı Havas İstanbul ile yolları ayıran Arçelik yeni dönemde her yeni proje için dört ayrı ajanstan teklif alacak ve bu ajanslar arasından seçtiğiyle projeyi gerçekleştirecek.
Marka böylece tam da 2025 bütçelerinin konuşulduğu bugünlerde, proje üretmediği dönemler için ajansına fee ödemekten de kurtulmuş olacak.
“Her defasında farklı bir ajansla çalışmak strateji bütünlüğüne zarar verip marka açısından kişilik bölünmesine yol açmaz mı?” diyenleri duyar gibiyiz…
Ancak marka bu olası soruna da bir çözüm bulmuş. Ajanslarla proje bazlı çalışacak olan Arçelik iş stratejiye gelince Sharpcake ile uzun soluklu bir süreç için el sıkışmış.
Değişim ve dönüşümün merkezi konumunda olan pazarlama sektöründe her şey bu denli hızlı form değiştirirken reklamveren-ajans ilişkilerinde de bir kırılma bekleniyordu. Zira mevcut yapı yeni dönemin ihtiyaçlarını karşılamaktan hayli uzak.
Elbette proje bazlı çalışma yeni bir uygulama değil, ancak Arçelik gibi bir devin de proje bazlı çalışmaya geçmesi sektördeki dengeleri değiştirecek nitelikte…
Ancak çözüm Arçelik’in izlediği yol mu olacak, bunu hep birlikte göreceğiz…
Sektöre hayırlı olsun…