Reklam yatırımları ne kadar büyüdü?
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2011 reklam yatırımları açıklandı. 2010 yılında 3 milyar 613 milyon TL olan medya yatırımları piyasalardaki hareketliliğe paralel olarak 2011 yılında yüzde 20 oranında arttı ve 4 milyar 320 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların yüzde 56,66’sını televizyon, yüzde 24,25’ini basın, yüzde 7,97’sini internet, yüzde 7,09’unu açıkhava, yüzde 2,80’ini radyo, yüzde 1,23’ünü sinema reklamları oluşturdu. 2011 yılında ekonomide gelişmeler yüksek büyüme hızı ve piyasalarda oluşan hareketlilik reklam sektörünü olumlu bir biçimde etkileyerek, 2010 yılındaki yüzde 31’lik büyümenin ardından 2011’de yüzde 20’lik büyüme ile sektördeki gelişme devam etti. Büyümenin itici gücünü iletişim, gıda, kozmetik ve kişisel bakım, ev temizlik ürünlerinin oluşturduğu görüldü.
Reklamcılar Derneği, 2012 ile ilgili olarak iyimser beklenti içinde. Yapılan açıklamada 2012 reklam yatırımlarının yüzde 15 bandında büyümesinini beklendiği belirtildi.