Reklamcılar Platformu 1. yaşını kutluyor!
Sektörün yaşadığı itibar kaybını yüksek sesle duyurmak ve beraberinde gelen sorunlara çözüm bulmak amacıyla 12 Kasım 2022 tarihinde kuruluşunu ilan eden Reklamcılar Platformu, 1. yılını kutlamak için Galata Postane’de bir araya geldi. Tüm üyelerin davetli olduğu etkinlikte platformun bir senede yaptıkları, faaliyetleri ve gelecek planları aktarıldı. Sinema Televizyon Sendikası yöneticilerinin de katıldığı etkinliğin sonunda üyelerin soruları cevaplandı.
Reklamcılar Platformu’nun ilk yılı nasıl geçti?
Reklam sektöründe bir ilk olan Reklamcılar Platformu, 1 sene içerisinde geniş bir üye havuzuna ulaşarak neredeyse her ajans, kıdem ve departmandan üyeyi bünyesine kattı. Geçtiğimiz yıl içerisinde üyelik süreçlerinin yanı sıra, ihtiyacı olan tüm üyelere hukuki destek sağladı. “Ulusal Meslek Standartları” sürecini başlattı. Promosyon, ısınma gibi temel hakları gündeme taşıdı. “Sendikalı olmak”, “mobbing” gibi konularda eğitimler düzenledi, anketler yayınladı. Deprem sürecinde aktif görev aldı. Tüm üyelerin sürece katılımı için freelance ve ajans çalışanlarından oluşan Temsilciler Meclisi’ni kurdu. 1 Mayıs’ı ilk defa örgütlü olarak kortejde kutladı. Temmuz 2023’te sektörde ilk defa Fiyat Politikası Raporu’nu açıkladı, taban ücretleri dile getirdi ve Eylül 2023’te, yine sektörde ilk kez çalışanların ve yöneticilerin bir araya geldiği Çözüm Masası’nı kurdu.
Çözüm Masası’nda hedef tam katılım
20 ajansın ve Reklamcılar Derneği’nin davetli olduğu Çözüm Masası’nın ilk toplantısı 30 Eylül 2023 tarihinde gerçekleşti. 7 ajansın katılımıyla gerçekleşen ilk toplantının ardından, 3 ajans daha sürecin içinde olmak istediğini belirtti. Reklamcılar Platformu, masada yerini alan ajanslarla iletişimini sürdürürken, katılım göstermeyen ajansların da masaya gelmesi konusunda açık iletişim yürütecek. Önümüzdeki dönemde masanın tam katılımla şekillenmesi ve büyümesi konusunda çalışmalarını sürdürecek.
2024 yılında çalışmalar devam edecek…
Reklamcılar Platformu, 2024 yılında da çalışmalarını sürdürürken, ilk çeyrek için belirlenen 2 hedefi tüm üyeleriyle paylaştı. Bu hedefler, Fiyat Politikası Raporu ve 1. Olağan Kurul olarak açıklandı.
Geçtiğimiz Temmuz ayında yayınlanan Fiyat Politikası Raporu, enflasyon ve diğer yaşam giderleri hesaplanarak Ocak 2024’te güncellenmiş bir şekilde tekrar açıklanacak. Asgari şartlar hesaplanarak belirlenen taban fiyatların tüm sektörde uygulanması için üyelerle beraber çalışmalar yürütülecek.
Reklamcılar Platformu ayrıca, 2024 ilk çeyrekte seçimli 1. Olağan Kurul’unu gerçekleştirmeyi hedefliyor. Tüm resmi üyelerin adaylık sürecine girebileceği bu süreçle beraber yeni yönetim belirlenecek.