Reklamcılar Platformu kuruldu: Sektör çalışanları artık hakkını sendika çatısı altında arayacak
Yarattığı katma değerle Türkiye ekonomisinin itici güçlerinden biri olan reklam sektörünün emekçileri; çalışma koşullarını iyileştirmek adına bir araya geldiklerini 12 Kasım 2022’de Postane İstanbul’da yapılan toplantıda açıkladıkları bildirgeyle duyurdu. “Reklamcılar Platformu” adı altında örgütlenen sektör çalışanları, Sinema Televizyon Sendikası çatısında sendikal faaliyetlerini yürütecek.
Reklamcılar Platformu’nun, sendikal olarak bir araya gelme yolunda attığı adımlardan biri, reklamcılık sektöründe krize dönüşen sorunları ortaya koymak adına bir araştırma gerçekleştirmek oldu. Araştırmaya göre sektörün en önemli problemi düşük maaşlar olurken bunu çalışma saatlerinin fazlalığı, mesai saatleri dışında ve tatil günlerinde çalışmak takip ediyor.
Her 10 reklamcıdan 7’si, mesleği bırakmayı düşünüyor
Araştırmaya göre Türkiye ekonomisine her yıl ortalama 340 milyar TL katma değer yaratan reklamcılık sektörünün yegâna kaynağı reklam çalışanları, tarihinin en zor dönemini yaşıyor. Pandemi döneminde en çok mesai yapan iş kollarının başında gelen reklam sektörü, ekonomik krizin etkisiyle birlikte cazibesini büyük oranda yitirdi. Yeni insan kaynağı girişinin durma noktasına geldiği sektörde, kıdemli çalışanlar arasında da istifa dalgası yayılıyor.
Üye kabulü başladı
En temel haklardan başlayarak mesai saatlerinden taban ücretlere kadar birçok hayati soruna çözüm bulmak amacıyla yola çıkan Reklamcılar Platformu, bu çözümlerin ortak bir akılla belirlenmesi ve uygulanması yönünde çalışmalar yapacak. Platform, bildirgenin okunmasının ardından üye kabulüne başladı. Tüm reklam sektörü çalışanlarının, departman ayrımı gözetmeksizin üye olabileceği Reklamcılar Platformu, genel kurul toplantısını 2023 yılı içerisinde yapmayı hedefliyor.