Reklamcıların mutlaka okuması gereken 10 kitap
Reklamcıların; üretmek, gelişmek ve tüketici ihtiyaçlarını anlamak için kendilerini devamlı çeşitli kaynaklarla beslemesi ve güncel tutması gerekiyor. Bu noktada, sektörel gelişmeleri takip etmek kadar sektör profesyonellerinin kişisel deneyimlerini incelemek de önemli bir yere sahip. Profesyonellerin bilgilerini değişen dünyayla harmanlamak reklamcıları bir adım ileri taşıyor.
Pazarlama ve reklamcılık üzerine yazılan kitaplar bu konuda reklamcılar için büyük bir kaynak niteliği taşıyor. İyi yazılmış bir kitap, yepyeni bakış açıları sunarken reklamcıların kariyerlerine de yön verebiliyor. Biz de sizler için reklam sektöründe yer alan herkesin okuması gereken kitapları listeledik.
1. Ogilvy on Advertising– David Ogilvy
Elbette reklamcıların bu sektörün en çok okunan kitabını göz ardı etmesi mümkün değil. Acımasızca dürüst ve ciddi bir şekilde inatçı olan David Ogilvy, reklamcılık sektörünün bir numaralı adamı olmayı başardı. Time’ın “iş dünyasının en çok aranan sihirbazı” olarak adlandırdığı Ogilvy, kendi bakış açısından reklamcılığın tüm yönleriyle ilgili samimi ve vazgeçilmez bir şekilde kaleme alıyor.
2. Kırılma Noktası – Fatoş Karahasan
Covid-19 pandemisi ekonomi başta olmak üzere hayatın her alanında sorunlara neden oldu. Belirsizlikle dolu bir ortamda yol haritaları oluşturmak için araştırmalara, vaka öykülerine ve analizlere ihtiyaç var.
Kırılma Noktası, dünyada ve Türkiye’de yapılmış araştırmaların sonuçlarından yola çıkarak pandeminin iş dünyası, ekonomi ve pazarlama sektörü üzerindeki etkisini yansıtıyor. Küresel danışmanlık şirketlerinin ve trend analistlerinin raporlarının ışığında yeni dönemi algılamaya yarayacak ipuçları sunuyor. Güncel bilgiler, bilimsel veriler ve içgörülerden oluşan Kırılma Noktası başta KOBİ’ler olmak üzere tüm şirketlerin yöneticilerine; girişimcilere ve iş dünyasına girmeyi planlayan gençlere daha aydınlık bir gelecek için umut vermeyi hedefliyor.
3. Hoopla Crispin Porter + Bogusky Hakkında Bir Kitap – Warre
Sullivan ve Boches bu kitapta, reklamcılığın iyi, kötü ve çirkin tarihine bakıyor. Reklamcılık tarihinin en aşağılanmış kampanyaları arasında yer alan Charmin tuvalet kağıdı reklamları da ilginçtir ki son derece başarılıydı. Sullivan, kötü reklamların neden bazen çalıştığını, harika reklamların ise neden bazen başarısız olduğunu inceleyerek Whipple fenomenini araştırıyor.
Bir klasik halini alan Hey Whipple, Squeeze This, reklam öğrencilerine, metin yazarlarına ve genç yaratıcılara sektörde iz bırakmaları için ilham veriyor.
4. Fikir Nasıl Bulunur? – Jack Foster
Genellikle yaratıcılığın “kişiye özgü”, “tanrı vergisi” bir şey olduğunu düşünürüz. Oysa yaratıcılık ve farklı düşünme her insanın sahip olduğu yeteneklerdir.
İster işi yaratıcılıkla doğrudan bağlantılı bir reklamcı olun, ister patrona çeşitli raporlar hazırlayıp sunan bir yönetici asistanı olun fark etmez. Herkesin yaratıcılığa ihtiyacı var. Konusuna yaraşır şekilde son derece eğlenceli bir dille yazılan bu kitap size yeni, farklı ve yaratıcı fikirlere giden yolda ışık tutacak.
5. Dijital Kabilelerin İzinde – Kaan Varnalı
Dijital çağın hazırladığı ortamların kendine has doğası, geleneksel etnografinin bu ortamlara özel olarak uyarlanmasını gerektirmiş ve bu ihtiyaçtan Netnografi tekniği doğmuştur.
Dijital Kabilelerin İzinde, reklamcıların, bu alana ilgi duyan profesyonellerin, araştırmacıların, akademisyenlerin ve öğrencilerin; Kaan Varnalı’nın ülkemizde sosyal medya araştırmalarına kazandırdığı ve halihazırda geliştirmekte olduğu bu çarpıcı tekniği kavrayabilecekleri emsalsiz bir kitap.
6. Algılama Yönetimi – Ali Saydam
Ali Saydam’ın daha önce dokuz kez basılan bu önemli kitabı, halkla ilişkiler konusunda ufuk açıcı bir kitap. Ülkemizde halkla ilişkiler konusunda önde gelen düşünürlerden biri olan Ali Saydam’ın bu çalışması bilim adamlarına, öğrencilere, halkla ilişkiler konusunu hem genel hem de özellikle Türkiye’deki uygulanışıyla öğrenmek isteyen tüm yöneticilere başucu kitabı olarak önerilmektedir.
7. Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya – Salih Seçkin Sevinç
Pazarlamanın geleneksel medyanın tekelinden sıyrılmaya başladığı bir çağda yaşıyoruz. Bir yandan da bizi biz yapan geleneksel değerler yeniden önem kazanıyor. Yaratıcılık, girişimcilik, cesaret gibi kavramlar artık daha değerli. Sosyal medya, ateşi tanrılardan alıp insanlara sunabilme fırsatı yaratıyor. Tamam, ama ellerimizi yakmadan bunu nasıl yapacağız?
Diğer bir deyişle, bir işletmenin ya da organizasyonun sosyal medyadaki iletişimi nasıl verimli kullanılabilir? Bu kitap tüm reklamcıların sosyal medya hakkında ihtiyacı olan bilgileri birer birer sunuyor.
8. İsyan Pazarlanıyor – Joseph Heath ve Andrew Potter
Şimdiye kadar girdiği her çağa, her toprağa ve yaşam tarzına uyum sağlamada olağanüstü bir yetenek sergileyen kapitalizm isyankar karşı kültürü de kendi lehine çevirmeyi başardı. Öyle ki artık bir isyan piyasasının oluştuğunu bile söyleyebiliriz. Artık isyankârlar için her tür tüketim malı, ayakkabılar, giysiler, takılar, müzikler, bakir topraklara alternatif turlar bulmak kolay.
Sonunda gelip şu sorulara takılıyoruz: Hakiki isyan, mücadele, direniş ve devrim imkânı kalmadı mı artık? Kapitalizm her karşı çıkışı piyasanın yeni bir metası haline dönüştürüp yine bize mi satacak? Bu kısır döngüden kurtulmanın bir yolu yok mu? İşte Joseph Heath ve Andrew Potter İsyan Pazarlanıyor’da hem hikâyenin devamını anlatıyor bize hem de bu sorulara yanıt bulmaya çalışıyor.
9. Benden Sonra Devam – Akın Öngör
Garanti Bankası’nın eski Genel Müdürü, efsanevi profesyonel Akın Öngör, deneyimlerini genç profesyonellerle paylaşıyor. Öngör’ün, kariyer basamaklarını nasıl çıktığını ve Türkiye’nin en büyük bankalarından birinin tepesinde yer alırken yaşadığı zorlukları ve mutlu anları anlatıyor.
“Ben bu kitabı, yaşadığım müthiş deneyimi kuşaklara aktarmak…onca emek ve sıkıntıyla elde ettiğim birikimlerimi, beni olgulaştıran, beni ülkemizde “itibarlı” bir konuma taşıyan ve o dönemin “en çok kazanan profesyoneli” olmamı sağlayan başarıların, salt benim değil, “ekip” olarak yakaladığımız başarıların öyküsünü paylaşmak için yazdım.”
10. Markanızı Nasıl Pişirirsiniz? – Banu Samancı
Yemek yapmayı sever misiniz? Cevabınız evetse, bu kitabın rehberliğinde kendi markanızı yaratmayı ya da Banu Samancı’nın deyimiyle “pişirmeyi” de seveceksiniz. Bu rehber kitap pazarlamanın en zor konularından markalaşmayı daha önce hiç olmadığı kadar kolay anlaşılır bir dille anlatıyor.
SWOT analizini “mücver” yemeği ile anlatan bu marka yaratma kitabında ihtiyacınız olan tüm tarifleri bulabilirsiniz.
Bir iletişimcinin mutlaka izlemesi gereken 16 muhteşem film için tıklayın!