Reklamda başarının yolu dijitalden ve TV’den geçiyor
WARC tarafından yapılan yapılan medya planlaması araştırmasına göre başarılı markalar kampanyalarını yürütürken dijital kanalları ve TV reklamlarını tercih ediyor.
2009-2018 yılları arasında, 1,100 vaka çalışmasıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre başarılı kampanyalar yürüten markalar medya planlama bütçelerinin ortalama yüzde 82’sini dijital kanallar ve TV reklamları arasında paylaştırıyor. WARC tarafından yapılan açıklamaya göre reklam bütçelerinin dağılımında en önemli rolü bütçe büyüklüğü oynuyor. Ödül kazanan düşük bütçeli kampanyalar ağırlıklı olarak dijital kanallarda yayınlanırken, ödül kazanan yüksek bütçeli kampanyaların yüzde 60’ını televizyon reklamları oluşturuyor.
Medya planlamasının sektörlere göre değişkenlik gösterdiği vurgulanan araştırmada devletler tarafından yayınlanan kamu spotlarının ve sivil toplum kuruluşları tarafından hazırlanan reklamların düşük bütçeli kampanyalar arasında yer aldığı belirtiliyor. Bu durumun aksine içecek markaları yüksek bütçeli kampanyalar arasında yer alıyor ve genellikle televizyon aracılığıyla yayınlanıyor.
Hikaye anlatan reklam kampanyalarında (storytelling) ise genellikle yayın aracı olarak televizyon tercih ediliyor. Ödül kazanan storytelling kampanyalarının yüzde 44’ü televizyonda yayınlanan reklamlardan oluşuyor.
WARC’ın Araştırma ve Sıralamalardan Sorumlu Yönetici Editörü Amy Rodgers tarafından yapılan açıklamada bütçe planlamasının önemine değinilirken bu yıl reklam harcamalarında televizyonun öne çıktığı ve dijital kanalların bilinirliğe ve kitlelere ulaşmaya destekleyici rol oynadığı belirtiliyor.
Kaynak: WARC