Reklamın en iyileri ödüllerine kavuştu
Reklamcılar Derneği tarafında düzenlenen Kristal Elma Yarışması Ödül Töreni 34. kez reklam dünyasını bir araya getirdi. Sunuculuğunu Kıvanç Talu ve Müge Boz’un yaptığı ödül töreninde pek çok kategoride yaratıcılığın ödüllendirilmesinin yanı sıra Finish, ING, Netflix ve Türkiye İş Bankası “Yaratıcılığa Cesaret Veren Marka” olarak ödül aldı.
Reklamcılar Derneği tarafında 34. kez düzenlenen Kristal Elma Yarışması Ödül Töreni 18 Ekim’de Hasköy Yün İplik Fabrikası’nda gerçekleşti. Reklam sektörünün yaratıcılığı ödüllendirdiği yarışmada TV- Sinema, Online Film, Entegre Kampanyalar, Basın, Açıkhava, Radyo, Dijital, Medya, Tasarım, Yapım Yönetim, Müzik ve Bölge kategorilerinde kazananlar ödüllerine kavuştu. Ödüllere ek olarak 5 marka “Yaratıcılığa Cesaret Veren Markalar” olarak ödüllendirildi.
Kristal Elma 2022’in Yaratıcılık Sponsorları Bayer, Damat Tween ve Opet oldu. Designers’ Challenge Resmi Sponsoru Shutterstock, Kutlama Sponsoru Mey Diageo, Sosyal Medya Sponsoru Meta, Gecenin Sponsoru Durex, Keyif Sponsoru Artı Bir, Genç Kristal Sponsoru First olurken bu yılın Kristal Markaları sırasıyla; A101, Akbank, Anadolu Hayat Emeklilik, Arçelik, Arzum, Bosch, Finish, Otokoç Otomotiv, Samsung, Türk Hava Yolları, Türk Telekom, Vestel, Vodafone, Yapı Kredi, Yemeksepeti oldu. Ayrıca gecenin Hizmet Sponsorları 3K1A, Arby’s, ARVAK, Coca Cola, Little Caesars, Memorial ve Punch BBDO oldu.
Yaratıcılık Kumaşımızda Var konseptiyle gerçekleşen yarışma ve ödül töreninin sunucuları Kıvanç Talu ve Müge Boz oldu. Her yıl olduğu gibi bu yıl da yaratıcılıkta sınır tanımayan projelerin alkışlandığı Kristal Elma’da 8 Büyük, 117 Kristal, 128 Gümüş, 141 Bronz ve 1 Özel olmak üzere toplam 395 ödül sahiplerini buldu. Yaratıcılığa Cesaret Veren Markalar ise Finish, ING, Netflix, Türkiye İş Bankası ve Vestel oldu.
1200’ün üzerinde reklam yaratıcısının katıldığı gecede, Mor ve Ötesi’nin kazandığı Kristal Elma’yı Harun Tekin’in sahneye çıkarak alması, Ozan Çolakoğlu’nun ise kazandığı ödülü için özel bir teşekkür videosu göndermiş olması, geceyi renklendiren anlar olarak kayıtlara geçti.
Kristal Elma Büyük Ödülleri
“TV-Sinema” kategorisinde Anadolu Hayat Emeklilik’in “Kısa Vadeli Yatırım – Uzun Vadeli Yatırım” kampanyası ile TBWA İstabul, “Online Film” kategorisinde sahibinden.com’un “İmkansızı İste” kampanyası ile Rafineri, “Entegre Kampanyalar” kategorisinde ise Vestel’in “Voleybol TV’de yoksa Vestel TV’de var” kampanyası ile Concept büyük ödülün sahibi oldu. Gecenin diğer büyük ödül kazananları ise “Dijital” kategorisinde Mor ve Ötesi’nin “MVÖ-Sirenler” projesi ile 4129Grey, “Medya” kategorisinde Finish’in “Akan Sular Dursun” kampanyası ile Havas Turkey, “Bölge” kategorisinde “Çocuk İşçiler” kampanyası ile Kaf oldu. “Basın, Açıkhava, Radyo” kategorisinin büyük ödülünü “Fiat Panda Dere Tepe Türküler” projesi ile Concept kazanırken, “Tasarım” kategorisinde “Netflix – Uysallar” projesi ile Tribal Worldwide İstanbul büyük ödülün sahibi oldu.
Genç Kristal Yarışması kazananları da elmalarına kavuştu
Reklamcılar Derneği öncülüğünde, Reklamcılık Vakfı tarafından bu yıl 5’inci kez düzenlenen Genç Kristal Yaratıcılık Yarışması, First sponsorluğunda gerçekleştirildi. Yarışmanın finalinde, Hande Arslan Altınova başkanlığında 13 kişiden oluşan seçici kurul değerlendirmesi sonucu 8 ekip, kısa listeye kaldı.
Birincilik ödülü Eskişehir’e gitti. Anadolu Üniversitesi İletişim Tasarımı ve Yönetimi öğrencileri; Atakan Karnak ve Yiğit Eren Tiryaki Kristal Elma alan birinci ekip, Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık öğrencileri; Neriman Öztürk ve Birçe Mutlu Gümüş Ödül alan ekip, Maltepe Üniversitesi Grafik Tasarımı öğrencileri; Mustafa Kemal Çetin ve Öykü Uralgil ise Bronz Ödül alan ekipler oldular.
Kazanan markaların tamamına göz atmak için TIKLAYIN.