Streaming devleri reklamlı abonelik seçenekleri üzerine çalışıyor. Peki tüketici razı mı?
Streaming platformlarının “reklamlı abonelik” seçeneği son zamanlarda çok fazla gündeme gelen bir konu. Buradan hareketle yakın zaman önce gerçekleştirilen bir araştırma, izleyicilerin streaming platformlarında reklam görmekten hoşlanmadığını ancak reklamdan kaçınmak için de ek bir ücret ödemek istemediklerine işaret ediyor.
Araştırma platformu Appinio’nun Birleşik Krallık’ta bin katılımcıyla gerçekleştirdiği araştırma, tüketicilerin dijital yayın hizmetleri için ödeme yapma tercihlerini inceliyor.
Öne çıkan veriler şöyle;
- Katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 53) streaming platformlarında reklam izlemeyi tercih etmiyor.
- Reklamlardan en çok rahatsız olan bireyler ise yüzde 61 oranla Z’ler.
- Buna karşın, katılımcıların yüzde 51’i reklamlardan kaçınmak için ek bir ücret ödemeye istekli görünmüyor.
Netflix, 2023’ün başlarında reklam destekli bir abonelik seçeneği sunacağını açıkladı. “Reklamlı abonelik” seçeneğinin tutup tutmayacağı tartışılırken, mevcut araştırma verileri enflasyonist ortamda tüketicinin her ne kadar reklam görmek istemese de bu modele rağbet edebileceğine işaret ediyor.