Zorluklara rağmen, mobil pazarlama büyümeye devam edecek
5 yıl önce sosyal medya trafiği satın alım hizmetleri veren bir ajans olarak yola çıkan Reliz LTD, yeni yılda vizyonunu genişleterek dünya çapındaki müşterileri için dijital bir partnere dönüşme kararı aldı. Reliz LTD CEO’su Mikhail Kapranov ile mevcut hizmetlerinin yanı sıra hayata geçirdikleri yeni planları ve dönüşüm kararının arkasında yatanları konuştuk…
Bize Reliz LTD’nin yolculuğundan bahseder misiniz? Gelinen noktada birlikte çalıştığınız kurumlara nasıl çözümler sunuyorsunuz? Sizi sektördeki diğer yapılardan farklılaştıran noktalar neler?
5 yıl önce Facebook, Google, DV360 gibi yerlerden sosyal medya trafiği satın alım hizmetleri veren bir ajans olarak yola çıktık. Bu modelde, yalnızca güvenilir partnerlerden yüksek kaliteli ve onaylı trafik tedarik ediyorduk. Ancak şununla karşılaştık; büyük markaların çoğu bunları zaten şirket içi yöntemlerle kendisi satın alıyordu ve bizim gibi iş ortaklarına bu fırsatı pek sunmuyordu. Bu, dönüşümümüz için başlangıç noktası oldu. 2023 yılında Reliz artık tüm dünyadaki müşterileri için bir dijital partner. Hizmetlerimizin çapını şu yönlerde büyüttük:
- Ana trafik kaynakları hakkında (uygulama içi, sosyal medya) deneyimi olan performans pazarlama medya satın alma ekibi
- Kreatif üretimi
- Özel yapay zeka motoruna sahip programatik platformu
- Facebook Pazarlama Ortaklığı – müşterilerimize reklam hesaplarımızla ve teknik entegrasyon konusunda destek
- Ana networkler için yetkili satış distribütörlüğü
Benzersiz satış teklifimiz (USP) müşterilerimizin bütün ihtiyaçlarını, işleri için en iyi performansı alacakları şekilde karşılıyor. Güçlü bir teknoloji altyapımız var, her zaman kaliteli hizmet sağlıyoruz ve iki taraf için de kazan-kazan olacak en iyi yolları önerip gerçekleştiriyoruz.
Anlaşma yapacağınız mobil uygulamaları neye göre belirliyorsunuz? Daha çok hangi sektörlere yönelik çalışmalarınız var?
Potansiyel müşterilerimizi bulmak için AppAnnie, Sensortower gibi değişik araçlardan yararlanıyoruz. Çalıştığımız her coğrafyada yerel firmaları ve uluslararası şirketleri ayrı ayrı değerlendiriyoruz, gelişmiş ve gelişmekte olan dikeyleri saptıyoruz. En çok ilgimizi çeken ve müşterilerimizin bizden en memnun olduğu dikeyleri size söyleyebilirim: Finans, online yemek siparişi, taksi ulaşım hizmetleri, bahis, eğlence. Tekrar etmeliyim ki bunlar ülkeden ülkeye değişiklik gösterebiliyor, ancak genel manzarada bunlar en güçlü olduğumuz alanlar.
Başlıca hedeflerinizden biri mobil uygulamalara gerçek kullanıcılar kazandırmak… Bu anlamda bot hesaplarla başa çıkma yöntemleriniz neler?
Appsflyer, Adjust, Kochava gibi mobil ölçümleme pazarının lideri olan MMP’lerin resmi onaylı iş ortaklarıyız. Bu firmaların sağladığı anti-fraud sistemlerine güveniyoruz. Ancak her zaman sektörün ihtiyaçlarını dinliyoruz; ek olarak Validasyon Kuralları tanımlamaya hazırız, müşterilerimiz için önemli olan modellerin kontrolünü kendi tarafımızda yapıyoruz ve bazı siteleri kara ve beyaz listelere ekliyoruz. Analiz ekibimiz API aracılığıyla topladığımız datalardan rafine şirket içi raporlar oluşturup sürekli olarak bunları analiz ediyor.
Son yıllarda mobil uygulamalarda trafik artıran trendlerde nasıl bir değişim gözlemliyorsunuz? Önümüzdeki dönemde daha çok konuşacağımız konular neler olacak?
Bildiğimiz gibi pazardaki Temel gündem şu an veri gizliliği. iOS 14.5 değişikliğinden sonra sektörün buna göre nasıl yeniden şekillendiğini görüyoruz. Elbette ki pazar büyümeye devam edecek. Belki reklam platformlarının buna adaptasyonları biraz yavaşlamaya neden olsa da, büyüme devam edecek. Google’ın bu doğrultuda hangi adımları atacağını izleyeceğiz. Bana kalırsa odak noktası özel anlaşmalara kayacak. Veri gizliliğiyle ilgili yeni düzenlemeler, hedef kitleleri belirli özelliklere, yaşa veya ilgi alanlarına göre tariflemeyi zorlaştırıyor. Bu da doğru kitleleri hedeflemede sorunlar yaratıyor. Dolayısıyla markalar kendileri için doğru kitlenin içinde bulunduğunu düşündükleri bazı spesifik uygulamalardan doğrudan trafik almaya yönelecekler.
Hizmet verdiğiniz şirketlerin taleplerini karşılamaya çalışırken en sık karşılaştığınız sorunlar neler?
Birçok durumla veya teknik kısıtlamalarla karşılaşabiliyoruz, ancak bunları sorun olarak olarak görmüyoruz. Müşterilerimizi dinliyor ve duyuyoruz. Bu doğrultuda bizimle birlikte işlerinin gelişmesi için gerekli her şeyi sunuyoruz.