Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) yeni yönetim kurulunu seçti
Türkiye’de, küresel standartlara uygun “Sorumlu Reklamcılık Ekosistemi”ni oluşturmak, büyümenin sağlıklı ve organize şekilde sürdürülmesini sağlamak amacıyla kurulan REPİD, 1’inci Olağan Genel Kurul Toplantısı’nı 19 Nisan 2024 tarihinde gerçekleştirdi.
Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), Açıkhava Reklamcılar Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD), üye şirket ve ajansların temsilcilerinin de atılımıyla kurulan Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) tüm üyelerin katıldığı toplantıda yeni yönetim kurulunu belirledi. Yapılan seçim sonucunda Ahmet Pura Yönetim Kurulu Başkanı, RD Temsilcisi Burcu Özdemir Başkan Yardımcısı, MMA temsilcisi Didem Namver Genel Sekreter, URYAD temsilcisi İlhan Uzundurukan ise Sayman olarak seçildi.
Kapsayıcı, eşitlikçi ve çeşitliliği destekleyen uygulamaları teşvik etmenin yanı sıra ölçüm ve araştırma metotlarına ait standartların belirlenmesini sağlamak, veri üreterek ulusal ve uluslararası arenada bilgi paylaşımını kolaylaştırmak, sektördeki kurumları güçlendirmek gibi önemli sorumluluklar üstlenen REPİD’in Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, REPİD’in gündeminde öne çıkan başlıklarla ilgili şunları söyledi;
“Dünyada ve Türkiye’de sektörel bağlamda örnek bir kuruluş olma hedefiyle kurduğumuz REPİD’in en önemli önceliği, uzun süredir üzerinde çalıştığımız tüm mecra ölçümlerinin tek çatı altında toplanması ve cross-media measurement konusunda güç birliği ile hareket etmek olacak. Diğer yandan, geçtiğimiz yıl ikinci fazı açıklanan Reklamın Türkiye Ekonomisine Katkısı Araştırmasının düzenli olarak hazırlanmasını da sağlayacağız. Çözüm bekleyen öncelikli konumuz çok! Örneğin, Sektörel Etik Değerler Mutabakatının günümüze uyarlanması, konkur ilkeleri ve danışmanlığının tekrar değerlendirilmesi, iklim krizi, toplumsal cinsiyet eşitliği, erişilebilirlik gibi sürdürülebilirlik ana başlığı altında değerlendireceğimiz konular ve elbette Reklam Özdenetim Kurulu koordinasyonu ve Reklam Kurulu iş birliği ile çalışmalarını başlattığımız “Sorumlu Influencer Sertifika Projesi”nin hızla hayata geçirilmesi gerekiyor. Ülkemizin maalesef sık yaşadığı felaketler sırasında bütün paydaşlar arasındaki hazırlık ve koordinasyonun sağlanması için de bir “Kriz Dönemi Yönetişimi” yapısı kuruyoruz. Reklam ekosisteminin sağlıkla büyümesini sağlayacak bütün bu başlıkların, REPİD bünyesinde oluşturacağımız çok paydaşlı yürütme kurulları tarafından hayata geçirilmesini ve ivedilikle sonuca ulaşmayı hedefliyoruz.”
Birinci Olağan Genel Kurul’da seçilen kurullar ve temsilcilerin tam listesi ise şöyle:
REPİD Yönetim Kurulu
Ahmet Pura (Bireysel Üye) – Yönetim Kurulu Başkanı
Burcu Özdemir (Reklamcılar Derneği) – Başkan Yardımcısı
Didem Namver (MMA Türkiye) – Genel Sekreter
İlhan Uzundurukan (URYAD) – Sayman
Burak Ertaş (IAB Türkiye)
Önder Dalkıran (ARVAK)
Özge Uzun (İDA)
Özge Bakırçalı (Yapı Kredi Bankası)
Sibel Toprak Egemen (Alem FM)
Sinem Sandıkçı Gökçen (L’oreal Türkiye)
Cüneyt Devrim (Havas İstanbul)
Zafer İlik (Kral FM)
REPİD Denetleme Kurulu
Yasemin Gürleroğlu (BRF Banvit)
Rima Özdemir (SP İletişim)
Ela Bilgisel (TBWA İstanbul)
Ekin İlyasoğlu (Logaritma)
Erdal Kale (OPEN)
Kaan Bülbüloğlu (Veritas)
REPİD İcra Kurulu
Ali Fuat Orhonoğlu (Unilever)
Ayşen Akalın (Reklamverenler Derneği)
Burak Yılmaz (Genart)
Demir Karpat Polat (DKP Reklamcılık)
Cenk Gümüşçüoğlu (Karbonat Reklam)
Ela Gökkan Savcı (MullenLowe)
Esra Şengülen Ünsür (Artı İletişim)
Koordinasyon Kurulu
Dilhan Kolko (Bireysel Üye), Ömür Erdem Çelik (Bireysel Üye), Çiçek Kayoğlu (Bireysel Üye), Melis Ertem (Bireysel Üye)
Danışma Kurulu
Banun Erkıran (People Comm.), Ergun Gümrah (GoodWorks İletişim Danışmanlığı), Özlem Baysal Sezgin (Bireysel Üye), Ayhan Tezcan (Bireysel Üye), Dilruba Palambo (Mediaport)