Reklamverenler Derneği 30. yılını kutluyor
1992 yılında kurulan Reklamverenler Derneği (RVD), bugün reklamcılığa adanmış 30. yılını kutluyor. 30’uncu yıla özel yayınlanan videoda; RVD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, RVD Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, RVD Başkan Yardımcısı Zeynep Sungur, RVD Başkan Yardımcısı Yeşim Koçyiğit, RVD Saymanı Toloy Tanrıdağlı ve RVD Yönetim Kurulu Üyesi Alkan Eraltan Reklamverenler Derneği’nin sektörün diğer paydaşlarıyla birlikte gelişme sürecini, kapsayıcılık kültürünü ve gelecek hedeflerini anlattı.
Reklamverenler Derneği 30. yılını sosyal medya hesaplarından yaptığı paylaşımla kutladı. Paylaşımda “29 Temmuz 1992’den beri, tam 30 yıldır, reklam sektörünün tüm paydaşlarının birlikte gelişmesi, aynı dili konuşabilmesi ve süreçlerin daha sağlıklı ilerlemesi için özveriyle çalışıyoruz. Birlikte sektöre damga vuracağımız daha nice yıllara!” mesajına yer verildi.
“İş birliklerimiz muhteşem sonuçlar veriyor”
30 yıla özel paylaşılan videoda RVD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, “Hareket esastır, hareketle birlikte iş birliği de esastır. Biz RVD olarak yüksek tevazu içinde hedefler koyarak ve iş birliği sağlayarak en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Örneğin iki senedir Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’nu sektör dernekleri müştereken hazırlıyor. Derneklerin hepsi içeriğe katkıda bulunuyor ve rapor yayınlanıyor. Dört derneğin (Reklamcılar Derneği, Reklamverenler Derneği, IAB Türkiye ve MMA Türkiye) kurduğu DPİP (Dijital Pazarlama İletişimi Platformu) dünyada ilk ve tek. Bu dört derneğin bir arada bulunduğu başka bir platform yok. Amacımız dijitalin büyümesini sağlarken olumlu yönlendirilmesini de hedeflemekti. Yani olumsuzlukları en iyi şekilde kontrol altına almaktı. Şimdi hem şeffaflık çalışılıyor hem brand safety çalışılıyor hem de reklamın ekonomiye katkısı raporlanıyor. İş birliklerimiz muhteşem sonuçlar veriyor çünkü her zaman birbirimize güveniyoruz” açıklamasında bulundu.
“RVD’nin sektöre yön gösterici ve vizyon koyucu bir özelliği var”
RVD Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın‘ın mesajı ise şöyle, “Reklamverenler Derneği’nin sektöre yön gösterici ve vizyon koyucu bir özelliği var. Muhtemelen hiçbir evrede tüm dernekler böylesine bir araya gelerek ortak amaçlar doğrultusunda çalışmamıştı. Sektörümüz çok gelişmiş bir nitelikli insan kaynağına sahip ve günümüz şartlarında çok modern bir yapı ama geçmişe baktığımızda kendimize ait hiçbir datayı tutmamışız. RVD’nin en tetikleyici yönlerinden birisi de sektörün kendini daha görünür kılması için gerekli olan tüm rakamlara ve araştırmalara ulaşması. Güzel bir noktaya geldiğimizi düşünüyorum ama bu daha başlangıç, aklımızda sektörün geleceğini planlamak gibi çok daha büyük işler yapmak var. Eskiden bu tür planları yapmak bugüne göre daha kolaymış. Çünkü bugün hayatımızda olan şeylerin yarın olup olmayacağını bilmiyoruz. Belirsizliğin yüksek olduğu bir ortamda planlama yapabilmek çok zor ama umarım aklımızdakileri yapmak mümkün olur.”
“RVD herkesi kucaklayan bir abi, abla gibi”
RVD Başkan Yardımcısı Zeynep Sungur RVD’nin reklamcılık sektöründeki en önemli oyuncu olduğunu belirterek sözlerini şöyle sürdürdü, “Ben RVD’yi bir abi, abla olarak görüyorum. Herkesi kucaklayan, merkezde duran, her bir paydaşın beklentilerini eleştirmeden dinleyip doğru çözüm yollarını bulan ve çözen bir konumu var. Kapsayıcı olması ve herkese eşit mesafede durması en önemli değeri ve konumunu koruyarak reklamcılık sektöründeki kanayan yaralara merhem olmaya devam edecek.”
RVD’nin reklam sektöründe her zaman çok büyük katkıları olduğunu kaydeden RVD Başkan Yardımcısı Yeşim Koçyiğit, hem ülke içerisine hem de global olarak gidilecek çok yol olduğunu ve gençlerin bunu daha ileriye taşımasını umduğunu söyledi.
“Ancak organize olarak gelecek biçimlendirilebilir”
RVD Saymanı Toloy Tanrıdağlı, “Türkiye’de son derece gelişmiş bir reklam pazarı var. Bu pazarın en büyük oyuncularından biri elbette ki reklamverenler. Reklamverenlerin reklam dünyası içinde diğer paydaşlarla iletişimde olacakları, sorunları konuşabilecekleri, organize olabilecekleri bir platforma ihtiyaçları vardı ve bu boşluğu RVD doldurdu. Bu anlamda önemi sonsuz… Ancak organize olarak gelecek biçimlendirilebilir. Reklamverenler de ancak organize olarak geleceği biçimlendirip tüketiciye reklamlarını daha etkin bir şekilde ulaştırabilirler. Bu anlamda herkesi RVD’nin bir parçası ve destekçisi olmaya davet ediyorum” dedi.
Reklamverenler Derneği’nin sektörün çok önemli bir temsilcisi olduğunu belirten RVD Yönetim Kurulu Üyesi Alkan Eraltan, derneğin özellikle Ahmet Pura Başkanlığında gelinen noktada devlet tarafından sözü dinlenen bir konuma geldiğini vurguladı.