Sabancı, “Cumhuriyet Seferberliği”ni deprem bölgesine taşıdı | Son 24 saatin gündemi
Sabancı Topluluğu, deprem bölgesinin yerel kalkınmasına destek olacak anlamlı bir projeyi hayata geçiriyor. Hatay’da açılan Sabancı Hatay Kuluçka Merkezi ile deprem felaketi nedeniyle bölgeyi terk etmek zorunda kalan vatandaşların bölgeye geri dönmesi, gençlerin ve kadınların yeniden ekonomik ve sosyal hayata kazandırılması, yeni iş fırsatları yaratılması, bölgede bulunan girişimcilerin Türkiye ve dünya girişimcilik ekosistemine entegre edilmesi amaçlanıyor.
Habitat Derneği ile Sabancı Topluluğu şirketleri Brisa, Kordsa, Temsa ve Teknosa’nın iş birliğiyle hayata geçirilen Sabancı Hatay Kuluçka Merkezi’nin açılışı, Sabancı Cumhuriyet Seferberliği etkinlikleri kapsamında gerçekleştirildi.
Sabancı Hatay Kuluçka Merkezi, Sabancı Gönüllüleri’nin çalışmalarıyla 3 ay gibi kısa bir sürede tamamlandı. Teknoloji sınıfının kurulmasından, kütüphane seçkisine, duvar grafitilerinden peyzaj çalışmalarına kadar tüm çalışmalarda Sabancı Gönüllüleri aktif olarak yer aldı. Merkezde düzenlenecek eğitim programları da dahil edildiğinde, bine yakın Sabancı Gönüllüsü, Kuluçka Merkezi ile bağlantılı çalışmalarda görev almış olacak.
Sabancı Hatay Kuluçka Merkezi’nin yanı sıra ve deprem sonrası en çok göç alan il olan Adana’da, projeye tahsis edilecek alanlarda gerçekleştirilen faaliyetlerle, deprem bölgesindeki vatandaşlara yeni nesil yetkinlikler kazandırılacak. Proje kapsamında, Habitat Derneği tarafından “Gençler, Girişimciler ve Girişimci Adayları için Temel Girişimcilik” ve “Kadın ve Kadın Kooperatifleri için Dijital Pazarlama ve Finansal Risk Yönetimi” eğitim programları hayata geçirilecek. Söz konusu eğitimlerle, en az yarısı kadın olmak üzere yaklaşık bin 200 kişiye ulaşılması hedefleniyor.
Meta’dan, bıktıran Threads hamlesi
Meta, Threads platformunu canlandırmak için platformda popüler olan gönderileri Facebook’ta göstermeye başladı.
Facebook’ta “Threads’te Senin İçin” olarak adlandırılan yeni özellik, gönderilerin tüm kullanıcılara gösterilmesini amaçlıyor. Ancak söz konusu özellik, kullanıcıların izni olmadan Facebook akışa dahil edildi. Dolayısıyla da epey tepki çekti. Çünkü “Threads’te Senin İçin” bölümünü devre dışı bırakmanın bir yolu bulunmuyor…
Resmi Threads hesabından yapılan açıklamaya göre bu sadece başlangıç. Zira Meta, Threads’teki son gönderileri Facebook ve Instagram’da göstermenin yollarını arıyor.
Google’ın Apple’a ödediği paralar gündemden düşmüyor
New York Times, Alphabet’in sahibi olduğu Google’ın, 2021 yılında Safari’nin varsayılan arama motoru olmak için Apple’a yaklaşık 18 milyar dolar ödedi.
Google yıllardır, Apple’ın arama teknolojisini iyileştirmesini artan bir endişeyle izliyor ve uzun zamandır bazen ortağı ve bazen de rakibi olan şirketin sonunda kendi arama motorunu geliştirip geliştirmeyeceğini merak ediyordu. Apple’ın tarayıcısı Spotlight’ın kullanıcılara Google’da bulabilecekleri gibi daha zengin web sonuçları göstermeye başladığı 2021 yılında ise Google, Apple cihazlarında varsayılan tarayıcı olmak için yaklaşık 18 milyar dolarlık bir ödeme yaptı.
New York Times tarafından incelenen Google belgelerine göre, Google, Spotlight’a kendi sürümünü üreterek ve daha fazla iPhone kullanıcısını Apple’ın Safari tarayıcısı yerine Google’ın Chrome web tarayıcısını kullanmaya ikna ederek Spotlight’ı zayıflatmanın yollarını aradı. Ayrıca Google, küçük şirketlerin Big Tech ile rekabet etmesine yardımcı olmak için tasarlanmış yeni bir Avrupa yasasını kullanarak Apple’ın iPhone üzerindeki kontrolünü nasıl açabileceğini inceledi.
New York Times’ın açıkladığı bilgilerle konunun gündemden düşmemesinin sebebi Google’ın çok kez haksız rekabet iddialarıyla karşı karşıya gelmiş olması. Teknoloji devinin Apple gibi büyük bir markayı bile baskılamaktan geri durmadığı dikkat çekiyor.
Deneyimle büyüyenler XCO sahnesinde buluşacak…
Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı deneyim tasarımı zirvesi için hazırlıklar tamamlandı. Marketing Türkiye ve Deloitte Türkiye iş birliğiyle bu yıl dokuzuncusu gerçekleştirilecek olan “XCO Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi” deneyimde mükemmelliği hedefleyenleri bir araya getirecek. “Grow with XV” ana temasıyla gerçekleştirilecek zirvede katılımcılar büyüme odaklı deneyim stratejilerini keşfedecek… Kasım ayında Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilecek zirvenin sonunda ise ALFA Awards Ödül Töreni ile “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.
Cumhuriyetin 100. yaşını coşkuyla kutlayan markalar – 2
Çankaya Köşkü’nde duyulan ve ardından bir ulusun kaderini değiştiren “Efendiler, yarın Cumhuriyeti ilan edeceğiz” cümlesinin üzerinden 100 yıl geçti. Bu yıl Cumhuriyetin 100. yılı tüm ülkede coşku ve heyecanla kutlanırken, markalar da ülke tarihimizin bu en anlamlı gününü iletişim çalışmalarına taşımaya devam ediyor.
Cumhuriyetin 100. yaşını kutlayan o reklam filmlerinin 2. derlemesi’ni incelemek için TIKLAYIN!