Sahibinden.com çöktü mü? | Son 24 saatin gündemi
Cristiano Ronaldo’dan yeni bir Instagram rekoru!
Cristiano Ronaldo, bir ilki gerçekleştirerek Instagram’da takipçi sayısı 400 milyonu geçen ilk kişi oldu. Sosyal medya uzmanı Natt Navarra, Twitter’dan yaptığı paylaşımla haberi duyurdu.
Günümüzde Manchester United forması giyen yıldız, Instagram’da 400 milyon takipçiye ulaştı ve bu takipçi sayısına ulaşan ilk kullanıcı oldu. Ronaldo’nun rakibi olan en fazla takipçiye sahip Instagram hesabıysa arada devasa bir farkla ünlü model Kylie Jenner’ın hesabı. Jenner, Instagram’da 308 milyon takipçiye sahip durumda.
Instagram’da 400 Milyon takipçi sayısına ulaşan ilk kişinin Ronaldo olması aslında büyük bir sürpriz de değil. Zira kendisi uzun süredir en çok takipçi sayısına sahip kullanıcı konumunda ve kendi rekorunu egale ediyor. Ocak 2020’de 200 milyon takipçi sayısına ulaşan ilk kişi olan Ronaldo, Ocak 2021’de 250 milyon, Haziran 2021’de de 300 milyon takipçi sayısına ulaşan ilk kişi olmuştu.
Rekabet Kurumu influencer’lara da ceza kesmeye başladı
Yapılan yeni düzenlemeler sosyal medya fenomenlerini artık daha dikkatli olmaya mecbur bırakıyor. Buna göre, ürün tanıtımı yaparken bunun anlaşmalı bir içerik olduğunu belli etmezse ciddi cezalara çarptırılıyor. Geçtiğimiz günlerde “ürün tanıtımı” açıklamasında bulunmayan bir sosyal medya fenomeni örtülü reklam yaptığı için 114 bin lira para cezasına çarptırıldı.
Bilişim Hukuku Uzmanı Sertel Şıracı, bu uygulamanın tüketiciyi korumak için yapıldığını söyleyerek “Aslına bakarsak verilen cezada her ne kadar rakam olarak bize yüksek gelse de verebileceği minimum cezayı da vermiş durumda. O yüzden sosyal medya etkileyicilerinin dikkat etmesi, bunu uyarı olarak alması gerekir” açıklamasında bulundu. Şıracı, yeni düzenlemeyle influencerların elde ettikleri gelirleri bir banka hesabı aracılığıyla almaları ve vergilerinin de bu banka hesaplarından otomatik olarak kesilmesi gerektiğini belirtti. Ayrıca influencerlar bir ürünü tanıtırken paylaşımlarına “Ürün tanıtımı” ibaresini koymak ve kullanıcıların reklamı algılamasını sağlamalı.
Sahibinden.com çöktü mü?
İkinci el otomobilden, emlak ve sanayi ürünlerine kadar birçok alanda hizmet veren Türkiye’nin en büyük e-ticaret sitelerinden biri olan Sahibinden.com’da sabah saatlerinden itibaren kısmi erişim sorunu yaşanıyor.
Platformun Yardımcı Arayanlar kısmında bir problem görünmezken İş İlanları sayfasındaki detaylara erişilemiyor. Ya da Vasıta sekmesinde hiçbir sıkıntı yaşanmazken Emlak bölümünde de “Sayfa yüklenirken bir hata oluştu” şeklinde bir erişim hatası veriliyor. Bu kısmi erişim sorununun sebebiyle ilgili markadan henüz bir açıklama gelmedi.
Ne pandemi ne şiddet; kuryeler en çok neden korkuyor?
Pandemiyle birlikte yükselen e-ticaret trendi, moto kuryelere olan ihtiyacı da önemli ölçüde artırdı. Bulaş korkusuyla evlere kapandığımız dönemde onlar sahadaydı ve ihtiyaçlarımızı karşıladı. Fakat İPA‘nın “Pandemi Koşullarında Moto Kuryeler ve Beklentileri” araştırması kuryeler için en büyük tehlikenin COVID-19 değil kaza riski olduğunu gösteriyor. Üstelik şiddet oranları da çok yüksek…
Mesleki sağlık sorunlarıyla ilgili olarak COVID-19 bulaşıyla ilgili hiçbir görüşün olmaması ilginç görünüyor. Moto kuryelerin yüzde 94’ten fazlasının koronavirüse yakalanmadığı görülüyor. Ancak, bu meslek grubu için son 1 yılda artış gösteren kaza riski pandemiden çok daha büyük bir tehlike yaratıyor.
Moto kuryelerin yüzde 55,7’si sürekli olarak dışarıda çalışmaları nedeniyle hava koşullarının yarattığı rahatsızlıklardan, yüzde 49,7’si trafik kazası ve sakatlanma riskinden, yüzde 39,3’ü çok fazla motor üzerinde durma, yüzde 38,3’ü de kaskın yarattığı havasızlık nedeniyle yaşadığı sağlık sorunlarından muzdarip. Trafikte uzun süre egzoz gazı ve gürültüye maruz kalmanın ve hava şartlarının içerdiği risklerin yanı sıra, hızlı teslimat baskısı, kaza yapma korkusu ve trafik nedenli yaşanan stres nedeniyle mesleğin risk alanlarının çok fazla olduğu görülüyor. Günde ortalama 9 saatin üzerinde çalışma süreleri nedeniyle dikkat ve güvenli sürüş gerektiren bu meslekte kaza riskinin oldukça yüksek olduğu göze çarpıyor. Bu riskler bir yandan da ciddi sağlık sorunları ve ölümlere yol açıyor. Diğer verilere göz atmak için TIKLAYIN.
Türkiye’nin yeni trendi: Panik alışverişi!
Nerede üç kişi yan yana gelse konu dönüp dolaşıp ekonomiye geliyor. Yaş grubu fark etmeksizin herkesin bir fikri ve yorumu var çünkü mevcut durum hayatın tam da içinden. 12 yaşındaki bir çocuğun test kitabı alamayışından bir üniversiteli öğrencinin temel ihtiyacı olan bilgisayara ulaşamayışına, mutfakta yangın var diyenden elektrik faturasını cebinde taşıyana kadar herkesin tek bir gündemi var…
Marketing Türkiye için Pulside Research’ün gerçekleştirdiği araştırma verileri de gösteriyor ki her 10 kişiden 7’si TÜİK’in açıkladığı enflasyon verilerine güvenmiyor, her 10 kişiden 8’i ise alım gücünün yakın gelecekte düşmeye devam edeceğini düşünüyor… Hal böyleyken tüketicinin bugün isteyip de alamadığı bir şeye yarın sahip olmasının daha zor olacağını düşünmesi ve bu panikle alışveriş yapması pek de sürpriz değil.
Yakın gelecekte gelirlerin artacağına veya fiyatların düşeceğine dair tüketicinin beklentisi bulunmadığı gibi tüketicinin yüzde 78,2’si alım gücünün yakın gelecekte azalacağını/çok azalacağını düşünüyor. Benzer şekilde tüketicinin yüzde 78’i fiyatların artmasını/çok artmasını da bekliyor. Alım gücünün düşeceği öngörüsü AB SES gurubunda ve 35-44 yaş aralığında anlamlı derecede daha yüksek olarak karşımıza çıkıyor. Araştırmayla ilgili diğer detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Metin Şentürk |
2 | Adana Demirspor |
3 | Beşiktaş Antalyaspor |
4 | Beşiktaş |
5 | Senegal Mısır |
6 | Gs |
7 | Kardeşlerim 38. bölüm full izle |
8 | Son dakika deprem |
9 | Liverpool – Cardiff |
10 | Lille, PSG |