
Sanatın dönüştürücü gücü, C Level Club sahnesindeydi
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, sanat ve sinemanın toplumla ilişkisini Aksoy Araştırma’nın kapsamlı araştırmasıyla ele aldı. İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) ve İstanbul Film Festivali’nin Ana Sponsoru N Kolay’ın ev sahipliğinde gerçekleşen buluşmada, katılımcılar sanatın toplumsal etkisini ve sinemanın dönüştürücü gücünü konuştu.
Toplantının odak noktası; Marketing Türkiye, İKSV ve Aksoy Araştırma iş birliğiyle hazırlanan ve ilk kez paylaşılan “Kültür ve Sanata Bakış Araştırma Raporu” oldu. Rapor, sanatın toplumsal etkisine ve markaların bu alandaki katkısının tüketici davranışları üzerindeki yansımalarına dair çarpıcı veriler sundu.
Gecenin açılış konuşmalarını Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ve İKSV Genel Müdürü Görgün Taner gerçekleştirdi. Açılış konuşmasının ardından söz alan İKSV Kurumsal İletişim Direktörü Didem Ermiş, vakfın bugünlere geliş sürecini, güncel projelerini ve kültür-sanat alanındaki çalışmalarını paylaşarak, İstanbul’un sanat ekosistemindeki yerini bir kez daha hatırlattı. İKSV Kültür Politikaları Çalışmaları Direktörü Özlem Ece ise İKSV’nin “Ortaklaşa: Kültür, Diyalog ve Destek Programı” hakkında bilgilendirmede bulundu.


Buluşmada, Marketing Türkiye, İKSV ve Aksoy Araştırma iş birliğiyle gerçekleştirilen “Kültür ve Sanata Bakış Araştırma Raporu” da ilk defa C Level Club üyeleriyle paylaşıldı. Aksoy Araştırma Genel Koordinatörü Ceren Güvenç, sanatın toplum üzerindeki etkisini raporun verileri ışığında değerlendirirken, C Level Club üyelerinin çalışmaya dair sorularını da yanıtladı.


“Kültür ve Sanata Bakış Araştırma Raporu”nun verileri, toplumun sanatla kurduğu ilişkiye dair önemli ipuçları sundu. Araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 82,8’i kültür-sanat faaliyetlerinin önemli olduğunu belirtirken, bu faaliyetlerin “kültürel mirası yaşattığı” ve “toplumu geliştirdiği” görüşü öne çıktı.
Katılımcıların yüzde 79,4’ü firmaların kültür-sanat projelerine destek vermesini önemli bulduğunu belirtirken, yüzde 71,1’i kültür-sanat destekçisi markaları tercih ettiğini ifade etti. Bu bulgu, markaların kültür-sanat alanlarındaki görünürlüğünün tüketici davranışları üzerinde doğrudan etkili olduğunu gözler önüne serdi.






Etkinlikte ayrıca, İKSV Sponsorluk Direktörü Zeynep Pekgöz, vakfın yakın dönemde gerçekleştirdiği projeleri ve sürdürülebilir iş birliklerini aktardı.
Son olarak Aktifbank/Nkolay, Müşteri Deneyimi ve İletişim Grup Başkanı Gamze Numanoğlu, İstanbul Film Festivali’ne yaptıkları sponsorluğun markaya nasıl katkı sağladığını anlatarak yaklaşan İstanbul Film Festivali’ne dair iletişim çalışmalarını paylaştı.
Salon İKSV’de gerçekleşen sunumların ardından buluşma Firuze’de yenen akşam yemeği ile son buldu.
C Level Club Katılımcıları
- Ali Osman Tüfekçi – LaVita Türkiye CMO
- Arda Kılıç – Unilever Head of Media
- Aslı Eren Şengezer – Sagra Grup Marketing Director
- Başak Ünal – Nestle Türkiye CMO, Marketing & Corporate Communications, F&B, Confectionery, Global Strategic Marketing
- Can Taşçıoğlu – Interlink Şirketler Grubu CEO
- Cem Demiröz – Watsons Turkey Commercial & Marketing Director
- Cem Eroğlu – Adform, Türkiye MEA Central Asia VP
- Derya Açar Ergüç – SALT İletişim ve Yönetim Direktörü
- Elif Arıcan – Atasay Chief Communication Officer
- Eda Elif Özbek – BtcTurk Pazarlama Direktörü
- Esra Arslanbaş Kaynak – Marka Danışmanı
- Esra Şengülen – Managing Partner at Artı İletişim Yönetimi
- Gamze Numanoğlu – Aktifbank/Nkolay, Müşteri Deneyimi ve İletişim Grup Başkanı
- Gülnur Uluğ – Muratbey İletişim ve İş Geliştirme Direktörü
- Gülsün Mersin – Marka Danışmanı
- Hakan Göl – Deloitte Türkiye Teknoloji ve Transformasyon İş Birimi Lideri
- Mehmet Uçan – Ülker Kurumsal İletişim Direktörü
- Merve Naz Atmaca Özdurak – Monazure Consulting Founder
- Murat Çolakoğlu – L’Oréal Chief Digital and Marketing Officer
- Mustafa Nazım Erdoğan – Sahibinden.com CMO
- Nurçin Koçoğlu – Boyner Chief Marketing and Brand Officer
- Özlem Zülal – Bupa CMO
- Pelin Özgen – Pop. Connected Kurucusu
- Selvi Talipoğlu- Hopi Marketing Director
- Şirin Işık – Humm Organic CEO
- Tuğba Şen – MADO CMO
- Turusan Çiner – IDEART Owner
- Tülay Güngen – Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık General Manager
- Zeynep Ege Dura – Edenred Türkiye Head of Marketing, Product, CX and CRM
- Zuhal Üreten – İş Sanat Genel Müdürü
- Zümrüt Tamer – Marka Danışmanı
Araştırmanın detayları Marketing Türkiye’nin Mayıs sayısında…