Sandıktan “değişim” çıktı: CHP 1977’den sonra ilk kez birinci parti oldu! | Son 24 saatin gündemi
CHP, ittifaksız olarak katıldığı 31 Mart yerel seçimlerinde, 1977 seçimlerinden sonra resmi olmayan sonuçlara göre birinci parti olarak tarihi bir başarı elde etti. CHP’nin kazandığı oy oranıyla 1989’da Sosyal Demokrat Halkçı Parti’nin elde ettiği başarıyı geçtiği görülüyor. Bir önceki yerel seçimlerde üç büyük şehirde de zafer elde eden CHP mevcut başarısını korurken yanı sıra uzun yıllardır sandıkta birinci çıkamadığı şehirlerden de teveccüh almayı başardı.
Henüz bir yıl önce iktidardaki rolünü güçlendiren ve koltuk sayısını artıran AKP ise 22 yıllık iktidarının ardından ilk kez seçim yenilgisi alarak ikinci sırada yer aldı. Bu da hem genel seçimlerle yerel yönetimlerin çok farklı dinamikleri olduğunu gözler önüne sererken, ekonomik krizin seçimlerde bir karşılığı olmadığı savını da çürütmüş oldu.
Ayrıca, Yeniden Refah Partisi de sürpriz bir şekilde oy oranıyla üçüncü siyasi parti konumuna yükseldi.
“Marketing Türkiye C-Suite AI Akademi” yoğun bir katılımla gerçekleşti…
“Yapay Zekanın Medya ve Yaratıcılık Dünyasındaki Rolü” ana temasıyla pazarlama sektörüne özel olarak tasarlanan ilk AI eğitimi “Marketing Türkiye C-Suite AI Akademi”nin ilki yoğun bir katılımla gerçekleşti… Pazarlama sektörünün üst düzey yöneticileri için özel olarak tasarlanan “AI Akademi”de dört gün boyunca uzman isimler ve vaka çalışmalarıyla yapay zekanın pazarlama süreçlerinde nasıl kullanılacağı uygulamalı olarak ele alındı. Dört modülden oluşan eğitimlerin içeriği Marketing Türkiye, Deloitte Türkiye, Kuantum Araştırma, Kaju İstanbul, OPN Forte, TVekstra ve Crescendo Analytics tarafından hazırlanırken eğitimler Türk Eğitim Vakfı Workshop’u ile tamamlandı…
Ipsos araştırdı: İşte Türkiye’de oruç tutanların oranı…
Ipsos Araştırma, gündeme dair araştırması kapsamında Ramazan ayında değişen tutum ve davranışları araştırdı. Araştırmaya göre, geçen yıla göre oruç tutma alışkanlıklarında herhangi bir değişiklik olmadı. Geçen sene olduğu gibi bu yıl da her 10 kişiden 8’i oruç tuttuğunu söyledi. Bu yıl yalnızca Kadir Gecesi’nde oruç tutacağını söyleyenlerin oranı ise yüzde 2 oldu.
Lamborghini 26 yıl sonra logosunu değiştirdi!
Lüks spor otomobil dendiğinde akla ilk gelen marklardan olan Lamborghini, 26 yıl aradan sonra marka kimliğini güncelledi ve logosunu değiştirdi. Yeni Lamborghini logosuna bakıldığında, daha minimalist bir tasarıma geçildiği görülüyor, bu da diğer firmaların yaklaşımına benziyor. Markanın karakteristik renkleri olan siyah ve sarı, yeni logoda da kendini gösteriyor. Lamborghini’nin yeni logosu, bu yıl piyasaya sürülecek olan otomobillerde, logonun farklı tonları ise internet sitesi ve broşürlerde kullanılacak.
İletişim sektöründe yapay zeka devrimi çoktan başladı…
Sektör bağımsız tüm profesyonellerin aklındaki en kritik sorunun temelinde yapay zekanın olduğu bir dönemden geçiyoruz. Uluslararası Halkla İlişkiler Ağı (IPRN) da halkla ilişkiler endüstrisini etkileyen başlıca iletişim eğilimlerini, sorunlarını, yapay zeka çözümlerini, iş zorluklarını ve fırsatlarını ortaya koymak için 30 ülkeden 50’ye yakın temsilcisinin katılımıyla PR Sektör Araştırması 2024’ü yayınladı. Raporun çıktıları günümüz iletişim stratejilerinde yapay zeka devriminin çoktan başladığını adeta gözler önüne seriyor… Gelin birlikte verilere daha yakından bakalım!
Amazon’dan yapay zeka girişimi Anthropic’e 2,75 milyar dolar yatırım daha