Satış karar mekanizmalarında kadınlara yer açın!
Sales Network Topluluğu’nun gerçekleştirdiği Satış Fonksiyonu Cinsiyet Dengesi Araştırması’na göre, kadınlar en çok yüzde 49 ile hizmet sektörü ve onu takiben yüzde 37’yle perakende sektöründe yönetici kadrosunda yer alıyor. Sosyal hayatta en çok satın alma kararını kadınlar alıyor fakat maalesef satış karar mekanizmalarında hala yeterli ölçüde yer sahibi değiller.
Satış fonksiyonunun, gençlerin ve kadınların kariyer tercihinde öncelikli konuma gelmesi misyonuyla faaliyetlerine devam eden Sales Network Topluluğu’nun gerçekleştirdiği Satış Fonksiyonu Cinsiyet Dengesi Araştırması tamamlandı.
Satış dünyasına özel olması ve farklı sektörleri kapsaması sebebiyle oldukça değerli olan araştırma, satış ve yönetim kademelerinde kadınlar için kariyer fırsatlarını da gösteriyor.
Kadınlar en çok hizmet sektöründe yönetim kadrosuna dahil olabiliyor
Üç aylık sürede tamamlanan ve Sales Network Topluluğu ekosisteminde yer alan 44 şirketin katıldığı araştırmada, FMCG (Fast Moving Consumer Goods) sektörü, yüzde 19 ile satış departmanında ve yüzde 11 ile satışta yönetim kademesinde kadın çalışan oranın en düşük ölçümlendiği sektör oldu. Araştırmanın başka bir sonucuna göre ise, “diğer” olarak tanımlanan heterojen grup dışarıda bırakıldığında, hizmet sektörü, yüzde 49 ile satış departmanında ve yüzde 37 ile satışta yönetim kademesinde kadın çalışan oranıyla en yüksek sonuçlara sahip sektör oldu.
Perakende sektörü ise yüzde 37 ile satış departmanında kadın oranı “diğer” ve “hizmet” sektörlerinden sonra en yüksek sırada yer alırken, satışta yönetim kademesinde çalışan kadın oranında FMCG’den sonra yüzde 22 ile en düşük sektörlerden biri oldu. Perakende sektöründe satış departmanında kadın oranını etkileyen önemli unsurun saha ekiplerinin olduğu da yine sonuçlarda görüldü.
“Satış dünyasında kadınlar için alınacak çok yol var!”
Satış Fonksiyonu Cinsiyet Dengesi Araştırması’nın bu kapsamda ilk kez Türkiye’de yapıldığının altını çizen Sales Network Topluluğu’nun kurucusu Ergün Güler sözlerine şöyle devam etti, “Sosyal hayatımızda satın alma kararlarının kadınlar tarafından verildiği açıkça görülmesine rağmen, satış karar mekanizmalarının ağırlıklı olarak erkeklerden oluşmasının çelişkili olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla tüm sektör ve fonksiyonlarda kadınların erkekler ile eşit derecede temsil edilmesinin önemli olduğuna ve özellikle de çoklu düşünebilme yeteneğine ihtiyaç duyulan satış dünyası için kadınların erkeklere göre daha avantajlı olduğuna inanıyorum. Ancak araştırma sonuçları gösteriyor ki, bizim bu beklentilerimizden çok uzak bir noktadayız.”
Sales Network Topluluğu sosyal projelerinden WiS Women in Sales Eşbaşkanı ve Pegasus Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güliz Öztürk ise görüşlerini, “Araştırma sonuçlarının da ortaya koyduğu üzere, satış dünyasında kadınlar için alınacak daha ne kadar yol olduğunu gördük. Bu araştırma ve bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz çalışmalarımız, haklılığımızı ortaya koydu ve bundan sonra yapacaklarımız için de bize güç verdi. Çünkü biliyoruz ki, denge demek, çeşitlilik demek, çeşitlilik demek, daha verimli, daha yaratıcı, daha yenilikçi ürün ve hizmetler yaratmak demek. Dolayısıyla topluluk olarak gelecekte satışta kadın sayısını arttırmak ve dengeyi bulmak için yapacağımız çok iş var ve bunu rakamlarla da teyit etmiş olmaktan memnuniyet duyuyorum” şeklinde paylaştı.