Sektörün karnesi Marketing Türkiye Almanak Özel Sayısı yayında!
Hemen her gün yepyeni bir gündeme uyandığımız 2024 geride kalırken, sektörümüzün objektif karnesi, Marketing Türkiye 2025 Almanak Özel Sayısı geride bıraktığımız bu zorlu yıla panoramik bir bakış atarken geleceğe ilişkin de akıl açan içgörüler sunuyor.
Gelenekselleşen “İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması”ndan 2024’e iz bırakan pazarlama stratejilerine, CEO’ların 2025 öngörülerinden başarılı pazarlama liderlerinin 2025 rotasına, iletişim sektörünün usta isimlerinin köşe yazılarından Z Raporu’na dek yılı özetleyen ama daha da önemlisi yükselen trendlerle geleceğe ışık tutan içgörüleri ve dosyalarıyla Marketing Türkiye 2025 Almanak Özel sayısı yayında!
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Türk Telekom e-Dergi uygulaması aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
The One Awards’da ilk üçte yer alan markalar belli oldu
Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle düzenlenen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde ilk üçte yer alan markalar belli oldu… Pazarlama ve iletişim dünyasının en prestijli ödüllerinden biri olan The ONE Awards, bu yıl 11. kez halk jürisinin oylarıyla “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendirecek. Kazanan markalar 3 Şubat’ta Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirilecek görkemli bir törenle ödüllerini alırken; bu başarıda katkısı olan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajansları da sahnedeki yerini alacak.
En iyiler Epica Awards 2024’te ödüllendirildi
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards 2024’te dünyanın dört bir yanından yapılan başvurular değerlendirildi ve kazananlar açıklandı. Türkiye bu yıl Epica Awards’dan, 3’ü Gümüş, 2’si Bronz olmak üzere toplam 5 ödülle döndü.
2024 yılına iz bırakan pazarlama stratejileri
Her yeni yıl, Türkiye’de pazarlama profesyonelleri için zorlu bir sınav niteliğinde… Birçok ülkede yılda belki de bir kez yaşanıp haftalarca gündemde kalan krizler ve ekonomik dalgalanmalar, Türkiye’de sadece birkaç hafta içinde peşi sıra gerçekleşebiliyor. Böylesine dinamik ve çetin bir ortamda, markalarını büyütmek ve sektörde öne çıkmak için özveriyle çalışan pazarlama liderleri, bu yıl da her şeye rağmen fark yaratmayı başardı. Peki, bu dinamik ve çetin pazar şartlarında hangi stratejik hamleler öne çıktı? Hangi markalar, hızlı değişen gündemi lehine çevirmeyi başararak yıla damga vurdu? Türkiye’nin saygın marka danışmanları ve stratejistlerinin değerlendirmeleriyle, yılın dikkat çeken başarılarını ve bu başarıların ardındaki stratejik vizyonu yaratıcılarıyla konuştuk…
CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Geride bıraktığımız yıl, iş dünyası için her zamanki gibi dinamik, bir o kadar da zorluydu. Yapay zeka devriminin yetişilemeyen hızı, dijital deneyimde mükemmeliyeti yakalama çabaları ve hem küresel hem de yerel ekonomideki belirsizlikler iş dünyasının gündemini meşgul etti. Savaşlar, krizler, sarılmayı bekleyen yaralarla dolu bu dönemde dahi, krizleri fırsata çeviren liderler inovasyon ve dayanıklılıkla fark yaratmayı başardı. Şimdi gözler 2025’e çevrildi. Peki, liderler geleceğin belirsizliklerine karşı nasıl stratejiler geliştiriyor? CEO’lar, sürdürülebilir büyüme ve dijital dönüşümü nasıl örtüştürüyor? Liderlerin 2025 ajandasında neler var? Gelin dev şirketlerin yeni yıl planını liderlerinden dinleyelim…
Yılın son fotoğrafı: Z raporu!
Marketing Türkiye Almanak sayısının klasikleşen araştırmalarından biri “Z Raporu”. Koca bir yıl sona erdiğinde geriye dönüp akıllarda en çok yer eden olaylara bakmak, kazananları ve kaybedenleri görmek ve biten yıla hızlı bir bakış atmak zihinleri tazelerken, zamanda kısa süreli bir yolculuğada çıkarıyor bizleri… İşte karşınızda Marketing Türkiye için Twentify’ın gerçekleştirdiği ankette halk oylarıyla belirlenen “2024’ün En’leri”!
Yarının koruyucuları
Gezegenin geleceği için kaygılananların sayısı günbegün artarken, “yalnız değilsin” mesajı vermek ve harekete geçmek de hiç olmadığı kadar önem kazanıyor marka evreninde. Ancak sürdürülebilirliği bir iletişim motifi olarak kullanıp onu bir “aklama” aracına dönüştüren markaların sayısı hiç de az değil. Marketing Türkiye’nin 2023 yılında başlattığı “Koruyucular Serisi” ise “aklamanın” ötesinde sürdürülebilirliği içselleştirip iş süreçlerine adapte eden markaları gözler önüne seriyor. Suyun koruyucularından toprağın koruyucularına, eğitimde fırsat eşitliğinin koruyucularından kadın haklarının koruyucularına dek tam 13 farklı konuya odaklanan serinin panoramasına gelin birlikte bakalım…
2024’ün en başarılı reklamları
Rekabetin ve belirsizliklerin her zamankinden daha yoğun olduğu bir dönemde tüketicilerin ilgisini çekmek, hatta bu ilgiyi kalıcı bir bağa dönüştürebilmek, markalar için her zamankinden daha büyük bir meydan okuma haline geldi. Ancak tüm zorluğuna karşın geçtiğimiz yıl yayınlanan kimi kampanyalar tüketici zihninde iz bırakmakla kalmadı, onlarla duygusal bir bağ kurarak gönüllere girmeyi de başardı. Marketing Türkiye adına Kuantum Araştırma’nın yürüttüğü ve 13 farklı sektörü kapsayan “Yılın En Beğenilen Reklamları” araştırması işte o kampanyaları gözler önüne seriyor. Gelin bu başarılı kampanyaları yaratıcılarından dinleyelim…
Perakendenin parlayan yıldızı: “Ev yaşam mağazaları”
Araştırmalar özellikle ekonomik izolasyonla birlikte tüketicinin kozasına, yani eve çekildiğini, evde geçirdiği sürenin arttığını gösteriyor. Bu durum ev içindeki değişim ve yenilenme isteğini tetiklerken “ev yaşam mağazalarının” sayısı da hızla artıyor… Pek çok marka “home concept” adı altında eve odaklanan mağazalar açarken yeni rekabet ortamı tüketicinin tercihlerini de şekillendiriyor. Marketing Türkiye için Twentify’ın gerçekleştirdiği “Ev Yaşam Mağazaları” araştırması, bu çetin rekabeti ve tüketici tercihlerini çarpıcı sonuçlarla ortaya koyuyor.
Pazarlama liderleri 2025’i nasıl görüyor?
Kolay değil, tüm dünyada ezberlerin bozulduğu, Türkiye pazarında ise yüksek enflasyonla oyunun birkaç kat daha zorlaştığı bir yılı geride bıraktı CMO’lar. Üstelik gemiyi limana yanaştırmanın ötesinde yarını inşa etme ve şirketlerini büyütme sorumluluğunu da hissettiler omuzlarında. Tüm zorluklara karşın hedefe ulaşıp şirketlerini bir sonraki aşamaya taşıdı pek çoğu. Ancak şimdi “Rota yeniden oluşturuluyor”! İşte o başarılı pazarlama liderlerinden hem geride bıraktığımız yılı özetlemelerini hem de gelecek hedeflerini anlatmalarını istedik. Satır aralarında öne çıkan ortak anahtar kelimeler ise 2025’e de yön verecek gibi görünüyor.
2024’ün dijitalde fırtınalar estiren kampanyaları
Sosyal medyanın markalar için sunduğu sınırsız iletişim fırsatları, aynı zamanda kesintisiz bir rekabeti de beraberinde getiriyor. Bu zorlu atmosferde fark yaratmak ise güçlü bir strateji ve etkileyici içeriklerle mümkün. Peki, 2024’te dijital dünyada ses getiren kampanyalar hangileriydi? Hangi markalar yenilikçi yaklaşımlarıyla adından söz ettirdi? “2024’ün En Etkili Dijital Kampanyaları” Marketing Türkiye adına BoomSocial’ın gerçekleştirdiği ve 17 milyondan fazla içeriğin incelendiği analizinden geliyor…
Etkili iletişimin en “etkileyicileri”: Yılın influencer’ları!
Nereden bakarsanız bakın onlar artık hayatın da pazarlama evreninin de vazgeçilmez oyuncuları. Viral olan her üründen müşteri sadakatine dek stratejilerin ayrılmaz birer parçası influencer’lar. Trendler değişiyor, içerik planlamaları farklılaşıyor ama günden güne popülariteleri de etki güçleri de büyüyor… Hal böyleyken yılın en başarılı markalarına ve en etkili içerik üreticilerine mercek tutmamak olmazdı! Yılın öne çıkan influencer’ları ve 2025’in influencer marketing öngörüleri Marketing Türkiye için Merve Deşen liderliğindeki CreatorDen ekibinin hazırladığı analizden geliyor…
Yılın en beğenilen dizileri
Teknoloji değişiyor, mecralar değişiyor, tüketim alışkanlıkları değişiyor, “insan” değişiyor, hâsılı dünya değişiyor… Ancak değişmeyen bir şey var ki o da içimizdeki dizi sevgisi! İster TV olsun ister dijital platformlar, bir bölüm biterken diğer bölümün jeneriği duyuluyor ve dizi aşkı her geçen gün güç kazanıyor. Elbette bu durum pazarlama dünyasındaki trendleri de etkiliyor… Peki, izleyiciler ekranda en çok hangi dizileri görmek istiyor? Dizileri nerelerden takip ediyor, hangilerinden gözlerini alamıyor? Marketing Türkiye adına XSights’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Beğenilen Dizileri” araştırması hem bu soruların yanıtlarına ışık tutuyor hem de izleyicilerin alışkanlıklarına dair kapsamlı içgörüler sunuyor.
Araştırmacılar nasıl bir 2025 öngörüyor!
Ekonomik belirsizliklerle, küresel çaptaki siyasi krizlerle boğuştuğumuz bir yılı geride bıraktık. 2024’ü bütün bu karmaşasıyla uğurlarken, 2025 de belirsizliklerle dolu bir yıl olarak duruyor önümüzde. Peki, yaptıkları araştırmalarla hem toplumsal dönüşümü hem de tüketicinin duygu durumunu sık aralıklarla takip eden araştırmacılar 2025 yılını nasıl görüyor? Onlara göre Türkiye ve dünya 2025’te nasıl bir senaryoyla karşı karşıya kalacak? Tüketicinin yeni yıl ajandasında neler var? Yanıtlar araştırma sektörünün liderlerinden geliyor…
Türk medyasında “adetsel” düşüş!
Kantar Media’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği ve Ocak- Kasım 2024 dönemini kapsayan analizler reklam pastasının son iki yılda olduğu gibi “adet bazda” küçüldüğünü gösteriyor. Televizyon, radyo, basın, açıkhava ve hatta internet reklam adetlerinde ciddi düşüşlerin olduğunu ortaya koyan çalışma yılın en çok reklam veren markalarıyla en çok reklam alan mecralarını da gözler önüne seriyor.
Üst düzey yöneticiler: 2025’in gelişi 2024’ten belli!
Tüketicisinden üreticisine, işvereninden çalışanına enflasyonla mücadele ettiğimiz bir yılı geride bırakıyoruz. Marketing Türkiye adına Sia Insight tarafından üst düzey yöneticilerin katılımıyla gerçekleştirilen ve artık bir yıl sonu klasiği haline gelen “İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması” da bu mücadelenin önümüzdeki yıla nasıl yansıyacağına dair önemli öngörüler sunuyor…
2025’in öne çıkan sosyal medya trendleri
We Are Social’ın 2024 raporuna göre 8 milyarlık dünya nüfusunda 5 milyar kişi sosyal medya kullanıyor. Kullanıcılar ortalama 2,23 saatlerini sosyal medyada geçiriyor. Türkiye’de ise 2024 itibarıyla 74,41 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Bu sayı nüfusun yüzde 87,16’sına denk geliyor. Hal böyle olunca sosyal medyanın markaların görünürlüğünde oynadığı rol de gittikçe artıyor. Peki, 2025 hangi trendlerle geliyor? 2025’te markalar satışlarını artırmak için hangi sosyal medya trendlerine başvuracak?
2025 Sektör Öngörüleri
- Ahmet Pura: “İlk önceliğimiz dijitalin ölçümlenmesidir“
- Ali Saydam: “Beklenen riske ‘karşı’ algılanan risk“
- Burcu Özdemir: “Güçlü fikirler fark yaratacak“
- Özge Uzun: “2025 paylaşımcı, samimi ve özgün bir yıl olacak!“
- Burak Ertaş: “Dijital reklamcılıktaki dönüşüm derinleşecek”
- Aslıhan Anarat Çötelioğlu: “Bu işin başka bir yolu olmalı!“
- Didem Namver: “Sektör, veri odaklı stratejiler ve yapay zekaya odaklanacak“
- İpek Özgüden Özen: “Gerçeklikten kopmak, çoklu krizler ve doğru yolu göstermek…“
- Sidar Gedik: “Yatırımlar ‘his ve deneyimle’ değil araştırmayla yapılmalı“
- Burak Kılavuz: “2024’ten 2025’e: İnsanı hatırlatan gelecek“
- Murat Göllü: “Güveni ‘yeniden’ inşa etme çağı başlıyor!“
- Çağlar Gözüaçık: “2024’ün özeti: Pahalı, ama yarından ucuz!“