Selpak, 50. yaşını kutluyor
Türkiye’nin ilk temizlik kağıdı markası olarak doğan ve toplumda hijyen bilincinin oluşturulması için çalışan Selpak, yenilikçi kimliğiyle 50. yaşını kutluyor.
Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin kağıt kategorisindeki faaliyetleri bundan 50 yıl önce Selpak markasıyla, Yalova’da kurulan ilk özel sektör kağıt üretim tesisinde başladı. 1971’de 6 bin ton olan üretim kapasitesi, 2009’da açılan Manisa fabrikasının da gücü ve yapılan diğer yatırımlar ile bugün 180 bin tona ulaştı.
Selpak’ın 50. yılı nedeniyle 25 Kasım 2021 Perşembe günü düzenlenen basın toplantısında konuşan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Eczacıbaşı Topluluğu’nun 40’lı yıllarda başlayan hikayesinin ilk büyük adımının, 1952 yılında kurulmuş, ülkemizin ilk modern endüstriyel ilaç fabrikası olduğunu, ikinci büyük adımın 1958’de kurulan seramik sağlık gereçleri fabrikası ile atıldığını, üçüncü büyük sanayi yatırımının ise temizlik kağıtları alanında faaliyet gösteren İpek Kağıt olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Ülkemizin ve ihtiyaçlarının gelişimine paralel bu girişimler sayesinde Topluluğumuz da büyüdü. Sağlık, temizlik ve hijyen alanında sunduğumuz ürünlerle, ülkemizin önce kendi kendine yetme, ardından da rekabet ile dışa açılma çabasına ortak olduk. Bugün Topluluğumuzun temel mottosunu, ‘çağdaş, kaliteli ve sağlıklı yaşamın öncüsü olmak’ olarak tanımlayabiliyorsak; bu, o yıllardan bu yana bu çizgide sürdürdüğümüz faaliyetlerimizin bir sonucudur. İpek Kağıt’ta Genel Müdürlük görevi üstlenmiş biri olarak, bu hikâyede Selpak’ın yerinin oldukça özel olduğunu söylemeliyim. Alışkanlıkları değiştiren en önemli markalarımızdan biri olan Selpak’ın yarım yüz yıllık yolculuğu, aslında nesilden nesile bir yolculuk… Hem Eczacıbaşı Ailesi için hem de markamızı tercih edenler ve tüm paydaşlarımız için.”
Selpak’ın üreticisi Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin, Türkiye’deki en büyük Türk kişisel bakım şirketi olduğunu kaydeden Bülent Eczacıbaşı, “Kişisel bakım, rekabetin en çetin olduğu alanlardan biri… Zaman içinde ihtiyaçlar da beklentiler de değişiyor, artıyor. Araştırma, geliştirme ve inovasyonla sürekli yenilenmek, paydaşlara en iyisini sunma yarışında ilk günkü heyecanı kaybetmemek gerekiyor. İlk kâğıt mendil, ilk yumuşak tuvalet kâğıdı, ilk peçete, küçük boy kâğıt havlu ve diğer pek çok yenilik Selpak sayesinde hayatlarımıza girdi. Öyle bir marka düşünün ki, rakip markalar bile sizin adınızla talep ediliyor. Selpak’ın yarım yüzyıllık başarı hikâyesinin, bir markanın paydaşları ile arasında kurduğu olağanüstü bağa en iyi örneklerden biri olduğunu düşünüyorum. Bugün Selpak 50. yaşında, yenilikçi ve inovatif anlayışı ile sadece yerel ve bölgesel değil, aynı zamanda küresel bir marka olma yolculuğunu da sürdürüyor. Paydaşlarının ihtiyaçlarını öngörerek, sadece yeni ürünler ve hizmetlerle değil; aynı zamanda toplumsal yatırımlarıyla da daha çok insanın hayatına dokunuyor” dedi.