Sevgililer Günü harcamaları 3 kat arttı
PayTR’ın açıkladığı verilere göre Sevgililer Günü haftasında yapılan harcamalar geçen yıla kıyasla yüzde 154 arttı. Pandeminin etkisiyle evlerimize kapandığımız bu süreçte, en çok harcama artışının yaşandığı ürün kategorisi ise muhtelif ev eşyaları oldu.
PayTR, Sevgililer Günü haftasında yapılan harcamalara ilişkin verileri açıkladı. Açıklanan verilere göre Sevgililer Günü haftasında internetten alışveriş hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 3 kat arttı. Sadece 14 Şubat gününde ise geçen yıla göre artış yüzde 75 seviyesinde gerçekleşti. Ortalama harcama tutarının 120 TL olduğu hafta, en yoğun alışveriş yapılan saat dilimi ise 18:00-21:00 arası oldu.
Verilere göre en çok harcama yapılan kategori “Ev eşyaları” olurken, ikinci sırada “aksesuar ve konfeksiyon mağazaları”, üçüncü sırada “bilgisayar ve benzeri elektronik ürünler”, dördüncü sırada “evcil hayvan mağazaları, evcil hayvan yemi ve malzemeleri”, beşinci sırada ise “kozmetik mağazaları” kategorileri yer aldı. “Kadın hazır giyim mağazaları” kategorisi ise alt sıralarda yer almasıyla dikkat çekti.