Seyahat özlemi yavaş yavaş sona eriyor
Pandeminin etkileri hala küresel çapta devam etse de 1,5 senenin sonunda nihayet normalleşme sürecine geçiş yapmaya başladık. Özellikle, aşı uygulamalarının yayılmasıyla, dünya olağan düzenine dönme konusundaki umutlarına yeniden kavuştu.
Sensor Tower tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma bu konuyla paralel sonuçlar ortaya koyuyor. Araştırmanın verilerine göre, aşılama çalışmalarıyla birlikte mobil seyahat ve navigasyon uygulamalarının indirilmelerinde de artış yaşanmaya başlandı.
Avustralya’da seyahat ve navigasyon uygulamalarında harcanan süre pandemi öncesini aştı!
Küresel olarak, seyahat ve navigasyon uygulamalarında harcanan süre bir önceki yıla göre yüzde 86 artarak pandemi öncesi seviyelere ulaştı. Ülke bazından incelediğimizde, dünyanın geri kalanında görülen ani koronavirüs artışlarından büyük ölçüde kaçınan Avustralya’da ise bu uygulamalarda geçirilen süre pandemi öncesinin de üstüne çıkmayı başardı. Avustralya’da seyahat ve navigasyon uygulamalarında harcanan süre yıllık yüzde 162 artarak pandemi öncesinden de yüksek bir seviyeye çıktı.
En çok seyahat eden ülke Arjantin
20 milyonun üzerindeki nüfusa sahip ilk 10 ülke arasından Kanada, şu an en yüksek aşılama oranına sahip görünüyor. Our World In Data‘ya göre nüfusunun yaklaşık yüzde 65’ini en az bir doz aşılatan ülkede henüz seyahat uygulamaları eski indirme sayılarına yaklaşamadı. Ocak ayından bu yana, bu kategorideki uygulamaların yüklemeleri, pandemi öncesi seviyelerin yalnızca yüzde 43’üne ulaştı.
Kanada’nın aksine, ilk 10’a giren diğer ülkelerde seyahat ve navigasyon uygulamalarındaki artış, aşılamadan daha yüksek oranlarda seyrediyor. Henüz nüfusunun yüzde 29’u aşılanmış olan Arjantin’de bu kategorilerdeki mobil uygulamaların benimsenmesi, ilk 10 ülke arasında en yüksek seviyeye yükseldi. Ülke genelinde bu uygulamaların indirilmesi salgın öncesi seviyenin yüzde 80’ine ulaştı.
Uygulama benimseme artışının en çok görüldüğü diğer bir ülke ise aşılama konusunda listede dördüncü sırada yer alan ABD oldu. En az bir doz aşı olanların oranı yüzde 53’e ulaşan ABD’de seyahat uygulamaları pandemi öncesindeki ilginin yaklaşık yüzde 77’sini geri kazandı.
En çok indirilen uygulamalar
Söz konusu dünya çapında en çok indirilen uygulamalar olduğunda, birinci sıra navigasyon uygulaması Google Maps’in oldu. Onu, ikinci sırada yer alan Uber takip ederken, hemen ardından gelen Google Earth, Waze ve inDriver ilk beşi ele geçirdi.
Çeşitli pazarlarda seyahate yönelik tüketici ilgisinin yeniden canlanması cesaret verici. Bununla birlikte, COVID-19 pandemisi devam ediyor ve turizm sektörünün önünde hala birçok zorluk var. Pek çok ülkede, aşılama oranları ile seyahat uygulamasının benimsenmesi arasındaki fark, diğer değişkenlerin de tüketicilerin kararlarını etkilediğini gösteriyor. Dünya çapında daha fazla aşı yaygınlaştıkça tüketicilerin seyahatleri konusunda kendilerini yeniden daha güvende hissetmeleri umuluyor.
“Seyahat iştahı katlanarak artıyor” haberini okumak için tıklayın!