
Shell, Türkiye’de Select market sayısını 300’e çıkaracak!
Shell, Türkiye’deki 1000’i aşkın istasyonunda, günde yaklaşık 1 milyondan fazla kişiye, yenilikçi ürün ve hizmetler sunuyor. Türkiye’de bir perakende zinciri haline gelen Shell Select Marketler’in sayısı 2016 yılında 250’yi geçti. 2017 yılında ise Shell’in ve iş ortaklarının yeni yatırımlarıyla marketlerin sayısı 300’e ulaşacak. Açıldığı günden bugüne dek Select marketlerde 2 milyon bardaktan fazla kahve, 2.5 milyondan fazla Deli2Go markalı sandviç satıldı.
Shell & Turcas CEO’su Felix Faber, son dönemde açtıkları çocuk tuvaletleri ve yeni başlattıkları araca sipariş hizmetinin Türkiye’de akaryakıt sektöründe bir ilk olduğunun altını çizdi. Ayrıca “Perakende sektöründeki tüketici trendlerini yakından takip ediyoruz. Shell olarak hayata geçirdiğimiz farklı uygulamalar ile perakendeye yön veren dijitalleşme trendi, mobilitenin artışı ve tüketicilerin ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş hizmet beklentilerini karşılamak için çalışıyoruz. Hem yetişkin hem de minik misafirlerimizin yolculuklarına keyif katmaya devam edeceğiz” dedi.
Shell, Türkiye’nin 47 ilindeki 200 istasyonunda çocuk tuvaleti ile minik misafirlerine hizmet sunuyor ve 2017 yılında çocuk tuvaleti bulunan istasyon sayısını 250’ye ulaştırmayı hedefliyor. Ayrıca, bugüne dek 500 bin kullanıcıya ulaşan Shell Mobil Uygulaması içindeki “Aracınıza Sipariş Verin” özelliği ile alışveriş yapılabilen istasyon sayısını 2017 yılı içinde 60’a çıkaracak.
Dünyanın önde gelen enerji şirketlerinden biri olan Shell, aynı zamanda ‘dünyanın tek marka altında faaliyet gösteren en büyük perakende şirketlerinden biri olarak da öne çıkıyor. Shell’in 70 ülkeye yayılmış yaklaşık 43 bin akaryakıt istasyonunda, 500 bine yakın ön saha çalışanı her gün yaklaşık 30 milyon misafire hizmet veriyor. Türkiye’deki istasyonlarında günde 1 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlayan Shell, enerji şirketi olmasının yanı sıra, Shell Select Marketler’le birlikte Türkiye’de ilk kez uygulamaya konulan araca sipariş ve çocuk tuvaletleri gibi hizmetlerle yenilikçi bir perakende markası olarak da fark yaratıyor. Shell & Turcas CEO’su Felix Faber, “Farklı hizmetlerimiz ile, anne babaları; hayatı yollarda geçen sürücüleri, iş hayatında ve üniversite yaşamında koşturanları ve minik misafirlerimizi yüzlerinde bir gülümseme ile yolcu ediyoruz. Sunduğumuz yenilikçi ürün ve hizmetlerle 2017’ye iddialı başladık. 2017 yılında bir çok yeniliği daha hayata geçireceğiz” diye konuştu.
Müşterilerimizin hayatını kolaylaştırıyoruz-Shell Mobil Uygulamasıyla Aracınıza Sipariş Verin
Shell’in dijitalleşen dünyasında müşterilerin hayatlarını kolaylaştıran farklı hizmetler de yer alıyor. Seçili Shell Select market olan istasyonlarda, Shell Mobil Uygulaması’ndan “Aracınıza Sipariş Verin” özelliğini seçen kullanıcılar, akıllı telefonlarından sandviçten tatlı ve tuzlu atıştırmalıklara, sıcak ve soğuk içeceklere kadar 4 kategoride 20’den fazla ürün çeşidini sipariş verebiliyor. Saniyeler içinde verilen sipariş, ortalama bir buçuk dakika içinde hazırlanıyor ve market çalışanları tarafından araca teslim ediliyor. Siparişin ödemesi ise sipariş esnasında belirtilen şekliyle nakit ya da kredi kartı ile yapılabiliyor.
Shell Select Konseptli marketler yolculuklara keyif katıyor
Çekirdekten çekilmiş kahve, fırın ürünleri, özel şeflerle çalışılıp tasarlanan yepyeni lezzetlerdeki taze sandviçler dahil 11 kategorideki yaklaşık 1500 farklı ürününün sunulduğu Shell Select Marketler, yolculukların vazgeçilmezleri arasındaki yerini aldı. Shell istasyonlarına gelen her 2 kişiden biri Shell Select Marketleri ziyaret ediyor. Şu anda 250 civarında istasyonu bulunan Shell Select Marketlerin sayısının, 2017 yılı sonuna kadar 300’e çıkarılması öngörülüyor.
Türkiye’de bir ilk “Çocuk Tuvaletleri” – Miniklerin ihtiyaçları da unutulmadı
Shell & Turcas, yetişkin misafirlere keyif veren bir ziyaret deneyimi sunarken, minik misafirleri de unutmadı. Çocuklara özel tasarıma sahip ilk tuvaleti 2014 yılı Ocak ayında İstanbul’daki Ihlamur İstasyonu’nda hizmete açan Shell, 2015 yılında, “Shell’e Hoş Geldiniz” müşteri deneyimi programının başlaması ile birlikte çocuklara özel tasarlanan tuvaletlerin olduğu istasyon sayısını arttırdı.
Perakendede iddialıyız ve yeniliklerimize devam edeceğiz
Shell’in perakende vizyonu çerçevesindeki bakış açısını ve bu alandaki projelerini aktaran Shell & Turcas CEO’su Felix Faber, çocuk tuvaletleri ve araca servis uygulamasının Türkiye’de bir ilk olduğunun altını çizdi. 2050 yılında 2 milyarın üzerinde aracın yollarda olacağının beklendiğine dikkat çeken Faber, konuyla ilgili olarak; “Bu tablo, bu kadar fazla sayıda insanın mobil durumda olacağına, akaryakıt istasyonlarında perakendeye yönelik farklı ürün ve hizmetlere çok daha fazla ihtiyaç duyacağına işaret ediyor. Değişen tüketici beklentilerini karşılamak ve gelecekteki trendleri bugünden öngörmek bizim için çok önemli. Shell olarak tüm Türkiye’de, 7 gün 24 saat boyunca 1000’i aşkın istasyonumuzda, yenilikçi yakıtlarımıza ek olarak farklı ve yenilikçi hizmetlerimiz ile misafirlerimizin beklentilerini karşılamak için çalışıyoruz. İstasyonlarımızı tüketicilerin sadece yakıt alışverişi yapmak için geldikleri bir mola yerinden yakıt dışındaki ihtiyaçlarını da karşıladıkları keyifli bir perakende noktası dönüştürüyoruz. Örneğin yüzyüze alışveriş deneyimini dijital deneyim ile birleştirdiğimiz Shell Mobil uygulamasının “Aracınıza Sipariş Verin” özelliğini seçen kullanıcılarımızın verdikleri siparişler, ortalama bir buçuk dakika içinde market çalışanları tarafından araca teslim ediliyor. Bugüne dek 500 bin kullanıcıya ulaşan Shell Mobil Uygulaması içindeki “Aracınıza Sipariş Verin” özelliği ile alışveriş yapılabilen istasyon sayısını 2017 yılı içinde 60’a çıkaracağız. Birbirinden farklı hizmetlerimiz ile, anne babaları; hayatı yollarda geçen sürücüleri, iş hayatında ve üniversite yaşamında koşturanları ve minik misafirlerimizi yüzlerinde bir gülümseme ile yolcu ediyoruz. Sunduğumuz yenilikçi ürün ve hizmetlerle 2017’ye iddialı başladık. 2017 yılında daha birçok yeniliği daha hayata geçireceğiz” diye konuştu.