Kıdemli YouTube çalışanlarının kehaneti: Shorts YouTube’un sonunu getirebilir
Diğer sosyal medya platformları gibi YouTube da uzun zamandır TikTok’la rekabet halinde ve bu rekabette öne geçmek için yaptığı en büyük hamlelerinden biri de kısa video formatına yatırım yapmaktı. Ancak kıdemli çalışanlara göre 20 yıldır YouTube’u ayakta tutan uzun video formatını bir kenara bırakarak Shorts’u öne çıkarmak platformun sonunu getirebilir.
Financial Times’a göre üst düzey YouTube personelleri, TikTok rekabetinde öne çıkmak için Shorts içerikleri desteklemenin YouTube’un 20 yıldır sırtını yasladığı uzun video formatını yiyip bitireceğinden endişe duyuyor. Financial Times’ın belirttiği gibi, YouTube’un reklam geliri, son zamanlarda iyileşmiş olsa da, üç çeyrek üst üste yıllık bazda düşüş gösterdi.
Uzun formatlı video içerikleri, kullanıcıların daha uzun süre platformda kalmalarını ve daha fazla reklam görmelerini sağladığından, YouTube için hala önemli bir gelir kaynağı olmaya devam ediyor. Ancak kısa formatlı videoların popülaritesi ve daha az çabayla hazırlanabilmesi içerik üreticilerinin uzun video yükleme oranını önemli ölçüde düşürdü.
Video izleme deneyimini dönüştüren 3 trend
2023 YouTube Culture and Trends Raporu, video kültürünün bugün hangi noktada olduğunu, nereye doğru gittiğini ve bu yeni dijital ortamda nasıl başarılı olacaklarını anlamak isteyen pazarlamacılara yol gösterirken 3 video trendine de ışık tutuyor… İşte video izleme deneyimini dönüştüren 3 trend…