Netflix ve Disney+ rekabeti sosyal medyada alevlendi
Pazarlamanın en önemli araçlarından biri haline gelen sosyal medyada markalar görünür olmak ve sergiledikleri iletişimle başarıya ulaşmak için her geçen gün daha fazla gayret gösteriyor. Rekabetin yüksek olduğu sosyal medya mecralarında stratejisini hedef kitlesine kulak vererek oluşturan, trendleri yakalayan ve kullanıcılarla sürekli etkileşimde kalabilen markalar bir adım öne çıkıyor. Sosyal medya performansıyla hangi markaların öne çıktığını her ay yayımladığı bir raporla duyuran SocialBrands, Ekim ayı sonuçlarını açıkladı…
Türkiye’nin tek sosyal medya marka endeksi SocialBrands her ay yayımladığı veriye dayalı performans sıralamasıyla dijitaldeki yoğun iletişim ortamında hangi markaların öne çıktığını açıklıyor. SocialBrands hesaplama algoritmasına göre markaların performansı; takipçi sayısı, büyüme istatistiği, sayfa aktifliği, ileti türleri, etkileşim ve etkileşim türleri, ileti başına etkileşim, hayran sayısına oranla etkileşim gibi 30’dan fazla istatistiksel kriter doğrultusunda ölçümleniyor.
Zirvedeki Markalar: Netflix, Baykar ve Disney+!
Sosyal medya performansıyla sıklıkla öne çıkan Netflix; ay boyunca Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde sergilediği etkili performansla SocialBrands Ekim Ayı Top100 Listesi’nin zirvesinde yer alan marka oldu. Markanın, içeriklerine dair yaptığı eğlenceli paylaşımlar sosyal medya kullanıcılarından yoğun ilgi görmeye devam etti.
SocialBrands Ekim Ayı Top100 Listesi’nin ikinci sırasında bulunan Baykar ise savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekerken, listenin üçüncü markası sosyal medyada hızla yükselen Disney+ oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası
SocialBrands Ekim ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamını incelemek için tıklayın!
Araştırmanın Metodolojisi
Sosyal medya takip platformu BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands Top100 Listesi, her ay olduğu gibi bu ay da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Liste, markalara ait 51 bin 536 hesaptan paylaşılan 1 milyon 638 bin ileti ve 1 milyar 68 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından teker teker incelenmesiyle oluşturuluyor.