Sosyal medyanın lider markası yüksekten uçuyor!
Sosyal medyanın sunduğu eşsiz fırsatları en üst seviyede değerlendirmek isteyen markalar, etkileyici bir performans sergilemek için büyük çaba harcıyor. Kullanıcıların dikkatini çekebilecek içerikler üreterek rakiplerinin arasından sıyrılmak, tüketici bağlılığı oluşturmak ve bu bağlılığı sürdürmek, markaların başarısına büyük katkı sağlıyor. Peki bu rekabette hangi markalar farklılaşıyor? Yanıtlar SocialBrands’in Kasım Ayı raporundan geliyor…
Markaların sosyal medya performanslarını tamamen istatistiksel parametrelere dayalı olarak ölçen SocialBrands, 1-31 Ekim döneminin en başarılı sosyal medya performansına sahip olan markalarını açıkladı! Markaların sosyal medya performansları; hayran sayısı, hayran artışı, ileti türleri, etkileşim ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kriter doğrultusunda ölçümleyen Social Brands’in Kasım ayı raporuna göre Facebook, X ve Instagram’da sergiledikleri performansla öne çıkan markalar arasında Türk Hava Yolları, Baykar ve Netflix ilk üç sırada yer alıyor.
Ayın en başarılı markaları; Türk Hava Yolları, Baykar ve Netflix
Cumhuriyetin 100. yılına özel 190 uçak, 73 müzisyen ve 81 enstrüman ile hazırladığı Gökyüzü Senfonisi ile öne çıkan Türk Hava Yolları, sosyal medya kullanıcılarından tüm mecralarda yüksek beğeni alarak SocialBrands Kasım Ayı Top100 Listesi’nin en başarılı markası oldu.
Savunma sanayi teknolojileri ve 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı içerikleriyle öne çıkan Baykar, listenin ikinci sırasında yer aldı. İlk üçteki diğer marka ise tüm mecralarda etkili bir iletişim sergileyen Netflix oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Cumhuriyet coşkusu sosyal medyaya taştı!
Cumhuriyetin ilan edilişinin 100. yıldönümü markalar tarafından sosyal medyada büyük bir coşkuyla kutlandı. SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markaların paylaştığı 29 bin 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı içeriği toplamda 9 milyonun üzerinde etkileşim elde etti. Paylaşılan içeriklerde cumhuriyetin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’e duyulan minnet başta olmak üzere egemenlik, birlik ve beraberlik vurgusu yer aldı.
Sabancı Holding’in, Cumhuriyet Seferberliği kapsamında cumhuriyeti çalışarak yaşatmanın önemini vurguladığı ve #BaşkaCumhuriyetYok mesajıyla paylaştığı reklam filmi, sosyal medya kullanıcılarından büyük beğeni topladı.
Boyner Grup ise kurtuluş mücadelesinde “coğrafya kaderdir” demeyen kahramanlara Mustafa Kemal Atatürk’ün gözünden yer verdiği etkileyici filmiyle öne çıktı.
Türkiye İş Bankası’nın, milli mücadele yıllarından günümüze kadar uzanan dönemi ele aldığı duygusal filmi, Cumhuriyetin ilan edilişinden 100. yıl kutlamasına kadar pek çok ana yer vererek sosyal medya kullanıcılarının beğenisini kazandı.
Penti, 29 Ekim’i “100. Yıl Cumhuriyetin Bayrağı, Kadınları” vurgusu içeren filmiyle kutlarken Akbank ise Mustafa Kemal Atatürk’ün yer aldığı eski görüntüleri güncel görüntülerle tamamladığı filmiyle kutladı.
Araştırmanın Metodolojisi
Sosyal medya takip platformu BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands Top100 Listesi, her ay olduğu gibi bu ay da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Liste, markalara ait 51 bin 142 hesaptan paylaşılan 1 milyon 697 bin ileti ve 1 milyar 297 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından tek tek incelenmesi sonucu hazırlanıyor.
SocialBrands Ekim ayı raporunu incelemek için TIKLAYIN!