Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?
Sosyal medyada tüketicinin ilgisini çekebilmek, rakiplerden sıyrılmak ve sadakat oluşturmak, kreatif çözümler üretme ve istikrardan geçiyor. Peki, bu zorlu rekabette yarışı önde tamamlayan markalar hangileri? Yanıtlar, Türkiye’deki markaların sosyal medya performanslarını tamamen istatistiksel verilerle göre ölçümleyen SocialBrands’ten geliyor…
Web ve Sosyal Medya Takip, Raporlama, Analiz ve Akıllı İş Platformu BoomSonar Suite tarafından sunulan SocialBrands, her ay Türkiye’nin sosyal medya sahnesindeki markaların performanslarını titizlikle değerlendiriyor. Markaların sosyal medyada sarf ettikleri emeğin karşılığında performanslarını; hayran sayısı, hayran artışı, ileti türleri, etkileşim ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kriter doğrultusunda, tamamen veriye dayalı olarak ölçümleyerek sonuçları kamuoyuyla paylaşılıyor. Social Brands’in 1-30 Kasım döneminin değerlendirildiği SocialBrands Aralık ayı raporuna göre Baykar, Aselsan ve Türk Hava Yolları ilk üç sırada yer alıyor…
İşte ayın en başarılı markaları!
SocialBrands’te yer alan markaların Facebook, Twitter ve Instagram puan ortalamalarıyla hazırlanan Top100 listesinin en başarılı markası, savunma sanayi teknolojisi ve test süreçleri hakkındaki içerikleriyle öne çıkan Baykar oldu. Bir diğer savunma sanayi markası Aselsan tüm mecralarda sergilediği etkili performansıyla listenin ikinci sırasında yer aldı. Türk Hava Yolları, UEFA Şampiyonlar Ligi ve 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü iletişimiyle öne çıkarak listesinin üçüncü sırasında yer aldı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü
Markalar, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü, aramızdan ayrılışının 85. yılında sosyal medya kanalları üzerinden yaptıkları duygu yüklü paylaşımlarla andı.
10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü hakkında SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından paylaşılan 14 binden fazla içerik toplamda 2 milyonun üzerinde etkileşim elde etti.
Garanti Bankası 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü için özel olarak hazırladığı içerikle sosyal medya kullanıcılarının yüksek beğenisini topladı. Filmde Mustafa Kemal Atatürk’ün bir yetimhaneyi ziyareti anlatılırken, zaman geçse de Atatürk’ün unutulmayacağı mesajı güçlü bir şekilde aktarıldı.
Sabancı Holding; Atatürk’ün benzersizliği, liderliği ve Türkiye için taşıdığı önemi vurguladığı ve #BaşkaAtatürkYok hashtagiyle yayınladığı etkileyici filmle öne çıktı.
Türk Hava Yolları ise Atatürk’ün ölüm saati olan 09:05’e dikkat çekerek, farklı destinasyonlarda bu saate denk gelen anlarda coğrafi uzaklıklara rağmen herkesin “o an” geldiğinde aynı anı paylaştığını ortaya koydu.
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands, markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Liste, markalara ait 51 bin 126 hesaptan paylaşılan 1 milyon 568 bin ileti ve 1 milyar 186 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından incelenmesi sonucu hazırlandı.
SocialBrands Kasım ayı raporunu incelemek için TIKLAYIN!